Absolutistimiesten vaimoille kysymys
Paheksuuko miehesi sinun juomistasi, siis vaikka ottaisit kohtuudella lasin-kaksi kerralla kerran-pari viikoss?
Mieheni on ollut nyt vähän aikaa absolutisti, koska on juonut muutenkin tosi vähän, mutta jo yhdestä annksesta saattaa saada kovan päänsäryn. Ei näe tarpeelliseksi ottaa sitten yhtään.
Nyt minusta tuntuu että pitäisikö minunkin olla juomatta, ja että paheksuuko kun otan vaikkei niin väitäkään?
Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (6)
ja on sanonut ettei haittaa. Joten pitää kai uskoa häntä...
Mites muilla?
jos mies jättää alkon väliin päänsäryn takia?
Alkuun sain ottaa vähän, 6 vuotta olin melkein kokonaan juomatta, ei haitannut minua silloin. Sit olen ottanut pari kertaa vuodessa enemmän, en koskaan kotona vaan ystävien luona tai heidän kaa mökeillä yms...häissä.
Kai ukko pelkää että lähden jonkun toisen matkaan niin kuin aikanaan lähdin hänen..
Pari kertaa vuoden aikana on tuonut siiderin tai 2 esim mökille ku kävi välillä kaupungissa, mutta ei kyllä mielellään tuo.
minusta ihanaa ettei hän juo, ei ole öitä pois, ei makaa krapulas ym, lapsena näin sitä tarpeeks ja exien kans myös
Jouluna ei haitannut että join pullon viiniä parissa päivässä...
tietää että tulen yleensä tosi kipeäks juomisesta, monta päivää pilalla kaikilla, se iso syy kans ettei halua minun juovani.
En tiedä miks on abso...
Itse olen absolutisti ja paheksun todella paljon jos mieheni juo alkoholia. Hän ei onneksi minun nähteni juo, pikkujouluissa saattaa ottaa siiderin.
mutta avaus toi mieleeni kaksi tapausta tuttavapiiristä.
Toinen on klassinen, eli mies on "juomaton alkoholisti" ja natkuttaa vaimolleen tämän juomisesta. Mies käy AA:ssa ja kaikki toivomme, että hänen suhteensa muiden ihmisten valintoihin alkoholin suhteen jotenkin rauhoittuisi.
Toisessa tapauksessa mies vain yksinkertaisesti lopetti juomisen. Hänen ei tee enää mieli viinaa eikä humalaa, eikä häntä kiinnosta (haittaa) sen enempää vaimonsa kuin kenenkään muunkaan juominen tai juomattaomuus.
Ap, oletko varma että "ongelma" on miehesi, joka ei juo? Tunnetko omasta juomisestasi syyllisyyttä - miksi? Koetko, että sinun pitäisi raitistumalla jotenkin "äidillisesti" tukea miestäsi? Vaatiiko hän sitä?
kun huvittaa ja niin paljon kun huvittaa...
ei ole miehelläni sanomista eikä häntä haittaa. juon pari-kolme lasillista viiniä silloin tällöin. usein mies hakee minulle alkosta, kun on "sielläpäin". saattaa itsekin ottaa pari lasillista joskus, joten ei ihan abso ole. mutta itse otan useamman kerran kuukaudessa ne lasilliset, kun tykkään olla joskus pikku hiprakassa.