Sain ylimääräistä rahaa, kenelle annan/en anna?
Sukulaiset eivät saa mitään, koska eivät ole oikeasti elämästäni/lapsistani kiinnostuneita. Voiko lastenklinikalle ostaa jonkin laitteen tms. josta tietää varmasti, että menee hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (10)
heti on kaikki käsi ojossa pyytämässä.
lahjoitus mahdollinen lastenklinikoille! ota yhteyttä johtoon
veli ja sen vaimo on ainoita, joille vois jotain kivaa ostaa. Mut haluisin oikeesti auttaa lapsia, jotka sairastaa.
Lasten Klinikka oikeesti tarvii rahaa, vaikka musta yhteiskunnan pitäis hoitaa noi asiat. Mutta toinen pointti, he saavat tosi paljon julkisuutta, kun heillä on isoja kampanjoita.
Jos mä saisin vähän rahaa, jota haluaisin antaa hyväntekeväisyyteen, antaisin johonkin pieneen.
Esim kissakotiin tai mikä sulla onkaan oma mielenkiinto.
Mä annoin kerran, kun oli itsellä ok tilanne ja sain ässäarvasta rahaa 1000 euroa. Päätettiin miehen kanssa etukäteen, kun hän sai ässäarvat työpaikalta joululahjaksi, jos voitetaan jotain, yli 50 euroa, annetaan rahat. No, mä menin meidän seurakuntaan ja sanoin haluaisin lahjoittaa nämä jollekin perheelle ja me sitten annettiin 5 perheelle 200 euroa rahaa ruokakauppaan.
Eli apu oli oikeesti konkreettinen. Ja jokaiselta perheeltä tuli lasten tekemä piirrustus ja yhdeltä tuli kirje, n 10 v tyttö kertoi mitä oli rahoilla tehty.
Tuli niin mielettömän hyvä olo.
Me ei siis tiedetty kenelle rahat meni, meille vaan kerrottiin oli 2 yksinhuoltajaperhettä ja 3 joilla oli monta lasta.
Ota yhteys Lastenklinikoiden kummit ry:een, heiltä saat varmasti vinkkejä lahjoituksen tekemisestä. Jos et halua heidän kauttaan lahjoittaa, niin varmasti ainakin osaavat ohjata sinut oikean tahon luokse.
hienosti teitte! Todella upeaa! Itse lahjoittaisin jollekin yhdistykselle lasten ja perheiden toimintaan. Esim Diabetesyhdistys tai jokin muu vastaava pitkäaikaissairaiden muodostama yhdistys.
harva antaisi noin pienestä voitosta!
Pelastakaa Lapset ry, Unicef, Plan ?
jos rahaa paljon niin kysy pankin sijoitusneuvojalta.