Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko miettinyt omaa kuolemaasi? Esittänyt toiveita siihen liittyen?

Vierailija
02.01.2010 |

Minä esitin miehelleni kaksi toivetta, liittyen siihen jos kuolisin äkisti. Molemmat hautaamiseen liityviä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että en halua isoja hautajaisia enkä mitään isoa ja näkyvää muutenkaan.

Vierailija
2/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo mulle kun mennään yhden tietyn hautausmaan ohitse, että siihen häntä ei sitten saa haudata. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaamiseen (tuhkaamiseen ja arkkuun) liittyen olen kertonut tahtoni miehelleni.

Vierailija
4/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mitä ruumiilleeni tehdään kuolemaan jälkeen (tietty ois kiva jos siitä ei tehdä esim. variksenpelätintä) mutta ainakaan en halua maata neliraajahalvaantuneena ja puhekyvyttömänä kovin kauan.

Vierailija
5/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vakavasti sairas jo monta vuotta niin olen tehnyt kirjallisen toiveeni hautajaisiin liittyen

ja jäähyväis kirjaan

nyt pitäis ne päivittää, kun niiden tekemisestä jo siis useampi vuosi ja toiveetkin on hieman muuttuneet

Vierailija
6/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että sisarukseni tulisivat hautajaisiini, kun en ole ollut heihin missään yhteydessä moneen vuoteen. On vaan vaikea alkaa rajaamaan, kuka pääsee, kuka ei.

Vierailija
7/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan tulla haudatuksi arkussa, en halua polttohautausta. tämän olen kertonut miehelleni, mutta hän on niin huonomuistinen, että tuskin enää muistaa että olen tätä imeltä. Myöskin haluaisin hautajaisiini miespapin. Tätä en ole kertonut, mutta mieheni tietää kyllä kantani miespappeuteen, tosin luulen että hänellä ei olisi pokkaa kieltäytyä naispapista tositilanteessa, koska miehelle tämä ei ole niin tärkeä asia kuin minulle. Lisäksi olen kertonut että en halua elimiäni luovutettaviksi kuolemani jälkeen.

Vierailija
8/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajatusta, että olisin maassa matojen syötävänä ;)

Vierailija
9/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla matojen syötävänä

Vierailija
10/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajatusta, että olisin maassa matojen syötävänä ;)

Vierailija
11/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- haluan, että minut tuhkataan ja tuhkat ripotellaan mereen

- en halua hautakiveä tms.

Vierailija
12/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan tulla haudatuksi arkussa, en halua polttohautausta. tämän olen kertonut miehelleni, mutta hän on niin huonomuistinen, että tuskin enää muistaa että olen tätä imeltä. Myöskin haluaisin hautajaisiini miespapin. Tätä en ole kertonut, mutta mieheni tietää kyllä kantani miespappeuteen, tosin luulen että hänellä ei olisi pokkaa kieltäytyä naispapista tositilanteessa, koska miehelle tämä ei ole niin tärkeä asia kuin minulle. Lisäksi olen kertonut että en halua elimiäni luovutettaviksi kuolemani jälkeen.

Vierailija
13/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös keinotekoisesti niin pitkään kuin mahdollista ja lääkärit siihen suostuvat. Minä en ainakaan antaisi lääkäreille lupaa irrottaa miestäni elämää ylläpitävistä laitteista, jos sellainen tilanne eteen tulisi ja minulta lupaa kysyttäisiin.

Vierailija
14/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiselvästi vanhoilliskristitty....

Vierailija
15/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uurna laskea lapseni hautaan.

Vierailija
16/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnostellutkin paperia aiheesta. Isäni riitaisan hautaansaattamisprosessin jälkeen, en halua että kukaan minulle läheinen joutuu miettimään samoja asioita epävarmana siitä mikä on oikein :)

Vierailija
17/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkaus ja perhehautaan lapseni kanssa. Elinluovutustestamentin olen tehnyt.

Muuten ei ole niin nuukaa.

Vierailija
18/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla matojen syötävänä

Vierailija
19/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveeni, on myös että hautajaisissani soitetaan Sydämeni tänne jää, joka on aina koskettanut minua suunnattomasti.

Tuhkaus on myös toiveeni, ei tosin matojen takia. :)

Vierailija
20/21 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halua tulla haudatuksi yksin vaan mieheni viereen (en tiedä onko mahdollista, koska minä kuulun kirkkoon ja mies ei). Jos edellinen ei ole mahdollista, niin sitten toivon, että minut poltetaan ja tuhkat nakataan Saimaaseen.

Ja sitten toivon, että kuolen onnellisena ja päivää myöhemmin kuin nuorin lapseni (on kehitysvammainen). Mutta näihin ei voi (tai en ainakaan halua) vaikuttaa.