Pidätkö AIKUISIA jotka 18 veenä asuvat vielä vanhempiensa nurkissa luusereina?
Kommentit (33)
Multa kysyttiin mun vanhempien toimeentuloa sossussa kun jäin kesäksi ilman työpaikkaa ja tuloja 20-vuotiaana. Yh-isäni teki minulle kirjallisen paperin, jossa ilmoitti että menee mieluummin vankilaan, kuin antaa penniäkään täysi-ikäiselle pojalleen. Sossut menivät tästä paperista hiljaiseksi ja sain täydet tuet elämiseen ja asumiseen. M35
nro 3
olen itsekin 14 v ostanut ruokaa ja tehnytkin, sekä siivonnut kotia, että hoitanut pikkusisaruksia. kaikki omasta tahdosta ja viikkorahaa sain. samalla asuin kotona. en ollut yksin vastuussa taloudesta, mutta kuului kotitöihini, joita tein vapaaehtoisesti, jotta sain tienattua viikkorahaa.
18 v kuuluu asua kotona niin kauan kun pystyy, eikä ole mikään meriitti muuttaa kotoaan yhteiskunnan elätiksi. armeijan tai opintojen jälkeen tai toiselle paikkakunnalle opiskelemaan menemisen vuoksi voi muuttaa mielestäni kotoa, tai jos parempi asua muualla kuin kotonaan, niin sitten aikaisemmin.
ja 18 v on vielä täysin lapsi yleensä. ei ole vielä monetkaan taidot kehittyneet, joita tarvitaan pärjätäkseen itsenäisesti elämässä.
Kyllähän nuoret omaan kämppään varmasti menisivät, jos kotoa maksettaisiin kaikki.
Pesee vaatteensa ja laittaa ja ostaa ruokansa itse.
nro 3
Vaikka kotona asuukin. Kyllä tuon ikäisen on pitänyt jo oppia kaikki kotityöt, ei se mikään ihme ole kohdallasi.
on hänellä asiat paljon paremmin kuin sinulla koskaan ollut. Ainakin kun luen noita juttujasi. Tai sitten olet vain provo.
tv. äiti, joka tekee mitä tahansa lastensa eteen
Päinvastoin tämä ratkaisu voi olla hyvinkin fiksua. Itse muutin kotoa pois heti 18-vuotiaana, mutta toivon omien lasteni pysyvän kotona hieman pidempään. Asumme Helsingissä ja luultavasti jokin sopiva opiskelupaikka löytyy kotipaikkakunnalta. Monissa maissa asutaan kotona paljon pidempään kuin Suomessa. Italialainen ystäväni asui kolmikymppiseksi, vaikka vanhemmat olivat ostaneet hänelle talonkin. Vanhempienkin toive oli, että talo on vuokralla muutaman vuoden ja kerryttää lapselle pesämunaa.
etenkin pk-seudulla on vaikea saada pieniä asuntoja (tarjontaa liian vähän ja/tai hirveät hinnat), etenkin opiskelija-asuntoja jos asuu täällä.
siita etta hanet on haluttu pois kotoa jo 14-vuotiaana, ja ihan aiheesta. Kannattaisi ehka kuitenkin harkita vaikka ammattiapua noiden traumojen kasittelyyn jos ne ilmenee tuollaisena ajatteluna etta koska sulle kavi noin, muillekin pitaisi. Varmasti olisit itse viela tuossa iassa ollut mieluiten rakastavien vanhempien kotona, ja kaltaisesi tapaukset ovat traagisia. Ole varovainen ettet kosta omille lapsillesi jos sinulla niita on! Samoinhan joskus kay niin etta ihminen jota on lapsena kaytetty seksuaalisesti hyvaksi tekee samaa omille lapsilleen.
17-vuotiaana, mutta toivon, että omat lapseni asuisivat vielä siinä vaiheessa kotona.
Tosin minulla lähti kaikki hyvin sujumaan, siihen aikaan (1980-luvulla) oli vielä helppo saada töitä. Kävin iltalukiota ja olin koko ajan päivätöissä. Nyt on nuorilla asiat hiukan eri tavalla.
Ja narsisti-isä, joka hakkasi ja potki mua ilman syytä joka ikinen päivä kun olin lapsi. Lopetti vasta kunnes kykenin hakkaamaan ja potkimaan tarpeeksi lujaa takaisin. Itse olen rakastava vanhempi lapsilleni ja toimin päinvastoin kun vanhempani eli haluan heille hyvää. Vanhempani halusivat vain että minun olisi mahdollisimman paha olla aamusta iltaan.
nro 3
Mua rupes itkettämään kun luin viimeisen viestisi. Et varmaankaan kyyneleitäni kaipaa, mutta ajattelinpahan kertoa vaan..
Ihanaa, että kykenet rakastamaan lapsiasi! Ihanaa, että tiedät, kuinka tärkeätä se on!
Ja narsisti-isä, joka hakkasi ja potki mua ilman syytä joka ikinen päivä kun olin lapsi. Lopetti vasta kunnes kykenin hakkaamaan ja potkimaan tarpeeksi lujaa takaisin. Itse olen rakastava vanhempi lapsilleni ja toimin päinvastoin kun vanhempani eli haluan heille hyvää. Vanhempani halusivat vain että minun olisi mahdollisimman paha olla aamusta iltaan.
nro 3
en varmasti olisi halunnut muuttaa 14-vuotiaana pois kotoa, vaikka olisi maksettu kuinka hulppeat käyttörahat! Enkä vielä 18-vuotiaanakaan. Mulla kun oli yliopistoon haku yms edessä - onnistuu parhaiten kotoa käsin.
oletko jotenkin ylpeä siitä, että isäsi on hylännyt sinut noin nuorena?
Kyllähän nuoret omaan kämppään varmasti menisivät, jos kotoa maksettaisiin kaikki.
Sama koskee äitiäni. Ei ihmistä voi rääkätä 35 vuotta kokematta mitään seurauksia siitä.
M35
nro 3
Joo mutta harva 14 v tekee kaikki kotityöt itse niinkuin minä
Toihan on ollu hirveätä hylkäämistä:((