jauhopunkit
onko kellää kokemusta näistä ötököistä?
oletteko päässeen hyvin eroon niistä?
entäs kokemusta varastopunkeista?
meillä löytyi jauhoista jauhopunkkeja (tai varastopunkkeja) uuden vuoden aattona ja kyllä yökötti. kaikki avatut pussit kuhisi ja jopa avaamattomissakin oli pussin raoissa. kaikki oli heitettävä kompostiin ja tolulla pestiin kaappi.
opimpahan käyttämään suljettuja astioita.
olen varma että tuli EY tuki paketeiden mukana jotka saatiin miehen isältä, kun ei niitä itse tarvinnut. siinä pussissa oli avaamattomana näkkäripaketti, hapankorppupaketti ja jauhopussi.
Kommentit (7)
Kerran avasin Sunmaidin rusinapussin jonka sisällä useampi pikkuaski, ja kaikki kuhisi..!
Minä kun kuvittelin että pitää olla avonainen että joku sinne pääsee munimaan..!
luulin että pitää olla mutta voi kai "saastua" jossain muualla. netistä luin että voivat olla horrostilassa pitkäänkin ja lisääntyvät sitten kun on sopivan kosteaa.
eka kerta kun meillä ollut.
ap
Mutta asutaan ulkomailla ja varmaan aika kosteaa sisällä.. Suomessa kun olen moisista ötököistä puhunut niin kukaan ei ole koskaan kuullutkaan..
Meillä on mauste-ja jauhokaappien sisäpuolella semmosia täällä ruokakaupoista ostettavia "ansoja" että kun ne toukat kuoriutuu koiperhosen näköisiksi lentäviksi pedoiksi, niin ne jää siihen ansan liimaan kiinni.. nam..
kolmonen
ihan kaupan hyllystä/varastosta/lattialta...siksi ei kannattaisi mitään tuotteita säilyttää niissä kaupan paketeissa.
koiperhosen näköiset on eri juttu(?)...nämä siis 3mm pitkiä vaalean ruskeita öppiäisiä. kerran oli ne koiperhosen näköiset ihan epidemiana yhdellä suomalaisella vanhuksella joten kyllä niitäkin täälläkin on.
jauhopunkit ei taida muuten kuitenkaan olla vaarallisia? ripulia voivat kuolleena aiheuttaa mutta eihän niitä munia huomaa!!
ap
netistä että aiheuttaa kitkeryyttä jauhoihin ja leivonnaiset eivät kohoa. olin tekemässä vohveleita kun tämän epidemian huomasin...otin sitten uuden pussin joka ei ollut avattu. seuraavana päivänä huomasin että siinäkin on muutoma. tässä ilmeisestikin syy siihen miksi vohvelit oli niin pahoja ja kovia. Heitin välittömästi myös avaamattomat jauhopussit joita muutoma vielä oli kaapissa kompostiin.
tänään ostin purkkeja joihin tulen laittamaan kaikki viljaelintarvikkeet joita varmuuden vuoksi ostan vasta ensi kuussa. varmasti luulisi olevan epidemia ohi.
ap