Etunimistä!
Pojallamme on etunimenä nimi, joita on annettu vain kaksi kpl Suomessa. Kyselenkin onko muita harvinaisen nimen omaavia lasten vanhempia? Itse pojallemme nimen keksimme ja joku nyt on saman omalleen antanut. Vau! Olisi kiva löytää tämä toinen, ihan uteliasuuttani;)
Kommentit (16)
ainoa laatuaan (ainakin Suomessa). Esikoisen toista nimeä taitaa tätä nykyä olla 6 kpl. Ensimmäiset etunimet on molemmilla melko tavalliset, mutta eivät top kympistä. Noilla nimillä on ihan tietty valintaperuste, joka johtuu minun etunimestäni, harvinaisuus oli pieni plussa mutta ei syy valintaan. Ja kumpikin näistä nimistä kuulostaa ihan tavallisilta, eivät särähdä korvaan millään tavoin ja ovat ihan "peruskirjaimilla" kirjoitetut, ei siis Sircca-Liiza ;D
Hänen syntyessään 2002 nimeä kantoi vain 3 henkilöä. Nyt määrä on kyllä yhtäkkiä ponnahtanut 15:een.
3. tyttäremme toinen nimi on erittäin harvinainen. Jos oikein muistan, niin nimen on saanut tyttäremme lisäksi 3 ihmistä, joista kaksi tyyliin sata vuotta sitten! Mutta aivan ihana vanha nimi. Jos viidennen tyttären saisin, niin ehkä laittaisin tämän nimen etunimeksi. Ehdotin jo silloin 2004, mutta mies ei suostunut. Nyyh....etunimenä nimi jää meillä käyttämättä, koska mies ei suostu viidenteen lapseenkaan.......
molemmilla pojillamme on harvinaiset nimet. Olemme ne ns. itse molemmat keksineet mutta myöhemmin väestörekisteristä tarkistettuamme molemmille pojille löytyy yhdet kaimat suomesta .
samoin...Itse keksimme ja jouduimme anomaan nimeä nimilautakunnalta. Nyt pojallamme on kaima.
on kolme kaimaa suomessa. Puolittain itsekeksitty mutta on kyllä ihan oikeasti hebrealainen nimi, tarkoituksineen. Tyttö on nyt 4v eikä yhtään nuorempaa kaimaa hänellä ei vielä ole.
"Nimilistallani" on muutamia täysin uniikkeja nimiä, saa nähdä tuleeko niille joskus vielä kantaja meidän perheestä.
Ja ihan simppelit suomalaisen suuhun sopivat nimet ovat!
Hmm...Kyllä tekisi mieli kertoa, taidan kuitenkin odottaa jotain rohkeampaa aloittajaksi! Oman lapsen nimi juontuu tunturista, ekana vinkkinä, eiköhän myöhemmin paljasta koko nimen;)
asian tekee mielestäni hauskaksi se, että minunnimisiäni näyttää olevan vaikka miten paljon, ja omana syntymävuotenani ei taas ole kastettu yhtään minun nimistäni.
mitään jos joku toinen tai 3 nimi on harvinainen koska sitä ei kuitenkaan kukaan oikein ole kuulemassa.
Tyttäremme toinen nimi on Iiti!
t.5
Tämä on kyllä syntynyt 80-luvulla eli ei ole enää lapsi. En tiedä hänestä mitään ja ei kiinnostakaan tietää.
Nimet ovat viivan kanssa,mutteivat muuten outoja ainaka omasta mielestäni.
toista nimeä olikin jo 10 kpl eikä 6 :D Hitaasti mutta varmasti niitä tulee lisää näköjään..
-3
on lapsella kolmantena nimenä nimi, jota on annettu vain kahdesti aiemmin ja näiden edellistenkin syntymästä vuosikymmeniä aikaa.