Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys loppui :(

Vierailija
01.01.2010 |

11 kk vauvani ei enää huoli tissiä. Olen ihan että nyyh, vaikka onhan se sitä maitoa jo saanutkin... Ei vaan kelpaa enää.

Miten teidän vauvat on reagoineet, kun ovat itse itsensä vieroittaneet? Onko vauva ollut ihan ok, vai jotenkin itkuisempi tms? Meillä vauva leikkii normaalisti, mutta hakeutuu vähän väliä syliin ja on jotenkin kiukkuisempi.

Alan nyt opetella tuttelin käyttöä ekaa kertaa... Pitääkö sitä lämmittää jos ottaa jääaapista? Onko teidän vauvoille maistunut paremmin lämpimänä vai kylmänä?

Kiitos! Voi kyynel...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 11,5 kk ikäinen vauva ja imetys lopuillaan mutta ollaan juuri pikku hiljaa siirretty tavallisiin lehmän maito tuotteisiin.

Vierailija
2/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli eilen vasta 11kk täyteen ja olen vaan tällänen että noudatan nlan ym neuvoja niin turhan tarkasti... Eli että vasta 12kk lehmän maitoa. Pelkään allergioita koska olen itse multiallergikko. Hapanmaitotuotteita saa kyllä. Paljonko lehmänmaitoa pitäisi saada menemään päivässä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin että alkais jo unohtaa tissittelyn koska olen laihtunut niin rajusti imetysaikana että parempi varmaan jo lopetella =(. Olisi helpompi vieroittaa jos ei kaipais enää tissittelyä.

Onhan se haikeeta joo mutta läheisyyttä voi tarjota muutenkin.

Vierailija
4/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpostihan tämä menee jos näin menee, on vaan niiiin haikeeta!!! Tulee varmaan heti uus vauvakuumekin kun ei ole enää tissivauvaa! :) Kiitos teille, tämäin kirjoittelu helpottaa!

ap

Vierailija
5/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetän edelleen. Tämän lopettaminen tulee olemaan itselleni todella vaikeaa, koska todennäköisesti lapsilukumme jää kolmeen... :-( Olen surullinen jo ajatuksestakin.

Maanantaina alkaa työt (mies jää hoitamaan lapsia) ja pelkään että imetyskin pikku hiljaa lopahtaa..

Vierailija
6/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöimetyksiin. Periaatteessa vauva ei vieroita itse itseään ennen kuin 3-4 vuoden iässä.

Vierailija
7/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys siihen päättynyt. Imetin aamulla, töiden jälkeen ja illalla. Vuoden jatkoin vielä töiden aloittamisen jälkeen.

Maidon tulo toki vähenee, mutta riittää sen verran kun sitä tarvitseekin;)

ja imetän edelleen. Tämän lopettaminen tulee olemaan itselleni todella vaikeaa, koska todennäköisesti lapsilukumme jää kolmeen... :-( Olen surullinen jo ajatuksestakin.

Maanantaina alkaa työt (mies jää hoitamaan lapsia) ja pelkään että imetyskin pikku hiljaa lopahtaa..

Vierailija
8/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että periaatteessa vain yksi imetys jää väliin (lounaalla ennen unia). Jos vaan siis vauva herää aamulla ennen kuin lähden töihin.

imetys siihen päättynyt. Imetin aamulla, töiden jälkeen ja illalla. Vuoden jatkoin vielä töiden aloittamisen jälkeen.

Maidon tulo toki vähenee, mutta riittää sen verran kun sitä tarvitseekin;)

Vierailija
9/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä enää mitään tutteleita ottaisi kuvioihin.

tavallista maitoa sekoitat omaan maitoosi. Ensin enin osa omaa maitoa ja siitä pikkuhiljaa nostat lehmänmaidon osuutta. Jos tosi varovati etenet, niin ehkä parin viikon päästä voisi olla jo kokonaan lehmänmaitoa. Jos siis kaikki menee hyvin, eikä tule mitään oireita.

Kyllä se siitä. Tää on varmaan sulle itsellesi isompi ja raskaampi muutos kuin vauvallesi =)

Vierailija
10/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuntuu että saakin jo loppua, onhan tuo jo 11kk, olisin joka tapauksessa alkanut lopetella vuoden iässä suunnilleen. Yöllä en ole imettänyt puoleen vuoteen, vauva nukkuu 12h yössä eikä tod tarvi maitoa. Omaa maitoa ei ihme kyllä tule yli äyräiden, joten en saa sekoitettua lehmän maitoa omaan maitoon :( Toi ois muuten ollut hyvä vinkki.

Mites se vauvan reagointi, onko muilla ollut itkuisuutta tms? Kun mietin korvatukehdusvaihtoehtoakin, että jos korvat vaivaa eikä siksi ime...

ap

Vierailija
11/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko korvatulehdus tai joku allergia syynä. Jos kerran on itkuisempikin kun normaalisti.

Kipeällä korvalla imeminenhän sattuu ja kuulemma vauvat saattavat jättää itse rintamaidon pois, jos yhdistävät sen syömiseen kivun. Joka siis voisi jostain allergiasta seurata.

Tutteli ja lehmänmaitohan on erimakuisia, joten en minäkään enää Tuttelia opettaisi. Jos ei oma maitosi kelpaa, niin ei se nyt niin viikonpäällre voi olla. Anna vettä myös, niin ei tarvi nesteytyksen takia niin kauheasti sitä lehmän maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi