Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset isovanhemmilla yökylässä. Ylireagoinko?

Vierailija
01.01.2010 |

Lapsemme olivat yökylässä isovanhemmilla. Haimme heidät kotiin n. 14.30. Matkaan tuli vähän viivettä ja sitten ekaluokkalaisemme alkoi autossa itkemään, että mahaan koskee kun on niin nälkä... Kyselin sitten että ovatko syöneet, niin joo, olivat aamupalan! Meinasivat juuri tehdä voileipää ennenkuin tulimme hakemaan, mutta se jäi siinä pakkaushulinassa.

Nosti autossa asiasta metelin miehelleni, hieman kritisoiden hänen vanhempiaan asiasta. Ja nyt kuulemma minä valitan! Siis laset olivat klo 14.30 mennessä saaneet aamupalan ja melkein voileivän... Haloo!!! Kotona saavat aamupalan jälkeen lounaan puolilta päivin ja iltapäivästä jo ollaan sitten välipalalla.

Olin tosiaan kuvitellut että tuo ruokkiminen on yksi peruspilareista ja että siitä pidetään huolta kuten aiemminkin ilman eritystä käskyä. Ja nyt miehen kanssa mykkäkoulua, koska minä kuulemma olen nyt sitten se valittaja... Olisin vaan vaatinut lapsillemme säännöllistä ruokailua!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elää kahvilla, voileivillä ja herkuilla, niitäkin syö iltapainotteisesti ja aamupäivästä ehkä jotain keksejä. Pari kertaa muksut tuli sieltä naamat vihreinä kun olivat koko päivän oikeasti eläneet mehulla ja munkilla, muuten mummo on ihana ja jaksaa touhuta lasten kanssa joten nykyään laitan mukisematta omat eväsrasiat mukaan joissa on välipalaksi kasviksia ja lämmitettävä kunnon ruoka, mummo antakoon sitten lisäksi omia sössöjään. Ymmärrän kyllä apn mielipahan vaikka tuo nyt ei maata kaadakaan.

Vierailija
22/25 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin metelin nostaminen miehellesi auttoi asiaa mitenkään. Sanot asiasta ystävällisesti isovanhemmille, että lapsille täytyisi antaa ruokaa aikaisemmin.

Ja joillekin kommentiksi, että ei meillä syödä päivällä välipalaa ollenkaan, silloin kun ollaan kotona. Kun ruoka on 12-13 ja seuraava ruoka 16-17, niin siinä ei mitään välipaloja tarvitse.

Koulupäivinä lapset syö välipalan, kun kouluruoka on niin aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata että udenvuodenaaoottona eivät menneet kovin aikaisin nukkumaan tai eivät ainakaan saaneet unta kaiken paukkeen vuoksi.

Ehkä aamupala syötiin vasta puolilta päivin?

Vierailija
24/25 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mulla ei ole poikia...

Vierailija
25/25 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan heränneet? Millainen aamiainen? Joskus voi siinä syömisrytmissä olla muutoksia. Ei lapsi yhteen nälkään kuole, eikä rytmit mene ekaluokkalaisella sekaisin, jos mummolareissut ovat vähän eri rytmisiä :)

Ja hei, ekaluokkalainen, joka ei saa mummolle sanottua, että on nälkä :O. Jos noin alkaa itkemään, niin olisi pyytänyt mummolta nälkäänsä ruokaa. Kuulostaa turhan avuttomalta, jos sitten autossa alkaa itkemään....

Ja miksi syömiset jäivät pakkaushulinassa? Kyllä nälkäinen ekaluokkalainen olisi osannut suunsa avata silloinkin. Minusta miehesi on oikeassa ja sinä valittaja.

Jos haluat lapsillenne säännöllisen ruokailun, niin sitten lappu isovanhemmille asiasta. Voivat sitten päättää, haluavatko hoitaa lapsiasi.

Mulla on sellainen mielipide, että talo elää tavallaan. Meillä isovanhemmat hoitaa lapsia omalla tavallaan ja mä puutun siihen vain, jos se olisi vaarallista tai selkeesti vahingollista lapsille. Meillä osaa kyllä jo 4-vuotiaskin sanoa, että on nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi