Facebookista:
liityin FB:n ja näyttää siltä että joillain on "ystävinä" lähes kaikki joita vähänkin tietävät tai tuntevat. Itseäni ei nyt kiinnostaisi jakaa elämääni kaikkien "kaupunkilaisten" kanssa vain siksi että vähän nimeltä tunnen.
Miten olette tehneet? Oletteko ystäviä kaikkien kanssa vai vain tiettyjen valittujen?
Kommentit (8)
Olen kuitenkin rajannut esim. kuvani vain tietyille ihmisille nähtäviksi
Tunnen paljon ihmisiä ja he näkyvät olevan fb;ssä mutta en heitä kutsu.
"kaverit ovat joko oikeita ystäviä tai niitä joiden kanssa olen ollut enemmän tekemisissä.
miten haluaa FB:ia käyttää. Joillekin se on enemmän työväline, toisille kavereiden kokoontumispaikka. Omalle kaverilistalleni olen pyytänyt ystäviä ja tuttuja, joiden kanssa olen enemmän tekemisissä, sekä pari tuttua, joita en ole nähnyt useaan vuoteen, mutta joihin halusin uudelleen yhteyden. Lisäksi kavereina on pari tuttua vuosien takaa, joita en olisi itse pyytänyt, mutta joiden kaveripyyntö oli silti ok.
Täytyy myöntää, että noiden, jotka käyttävät FB:ia työ- ja edustuskanavana sivut ovat ikäviä. Moni antaa itsestään ylisiloitellun tai jopa valheellisen kuvan, ja oikeana kaverina sellaista on tylsää lukea. :/ Onneksi näiden ihmisten kuulumiset tietää muutenkin.
aikaa lukea kymmenien ihmisten päivityksiä.
aikaa lukea kymmenien ihmisten päivityksiä.
Ole tästä syystä hylännyt puolituttujen kaveripyyntöjä. Siltikin kavereita noin 60 eli ihmeesti niitä kertyy rajauksesta huolimatta. Joillakin useita satoja, silloin FB:n merkitys vähän toisenlainen.
mulla on kavereina vaan ihmiset, joiden kanssa olen veispuukissa aktiivisesti tekemisissä. suurin osa näistä on ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä "oikeassakin" elämässä. loput on kauempana asuvia läheisiä tai tärkeitä ihmisiä aiemmista elämänvaiheista. kavereita yhteensä 72. paljon tulee kaveripyyntöjä tutuilta ja vähemmän tutuilta, kavereiden kavereilta ja jopa entisiltä luokkakavereilta, jotka ovat minua kiusanneet koulussa ja kohdatessa eivät edes tervehdi. tällaiset kaveripyynnöt olen vain ohittanut, joskus voi tulla uusikin kaveripyyntö jopa moneen kertaan. jaan tietoni ja kuvani vain kavereilleni. yhtään henkilökohtaisissa asioissa käytän "chattia" tai postilaatikkoa, en seinää.
Tykkään kun on paljon ihmisiä, joiden päivityksiä voi seurata. Osa on tietysti tutumpia, osa puolituttuja (harrastuksista, sukulaisia, vanhoja työkavereita). Kiva kun saa seurata niin monenlaisten ihmisten kirjoittelua. :