Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada kaurapuuroa menemään vauvalle, joka ei tykkää kiinteiden syömisestä?

Vierailija
01.01.2010 |

Vauva 5kk tasan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisilmää? En syöttäis hevosellekaan, saati vauvalle.

Vierailija
2/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan mitään hyvää laitetaan, kun ei kuitenkaan maista sitä. Mitenkähän se maku kehittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla vauvojen valmispuurojauheilla. Esikoinen ei suostunut mitään peruspuuroja syömään, niin noihin sitten päädyttiin. Toisen kanssa ei edes kokeiltu kattilansotkemista. Mukiin vettä ja mikrossa lämpimäksi, sekaan jauhetta. Älyttömän helppoa! Suosittelen, mikäli perheessä ei ole muita puuronsyöjiä vauvan lisäksi.

Vierailija
4/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienelle. Tuhoaa vähitellen suolinukkaa, ja sen jälkeen onkin sitten kymmeniä yliherkkyyksiä.

Ehkä keliaakikoille onkin vaarallinen, mutta ei normaalille lapselle.

Vierailija
5/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jollain on KELIAKIA, ei tarkota että kaikki saa allergiaa siksi että tarjotaan viljaa 5 kk ikäselle -paitsi jaa: sen ikäselle saa viljoja antaa!! :D

Se ei taas tarkoita että saa allergian jos saa jotain liian aikaisin! :)

Ihan huippuja nää yleistykset ja mutu ajatukset.

Mehiläisenpistollekin on vaan paskasta tuurista allerginen, ei siksi että ampiainen pistää vauvana. Ymmärrätkö?

Keliakia sitä suolinukkaa tuhoaa -ei se että syötetään viljaa.

Mutta takasin ap.n ongelmaan: kannattaa nopsaan silputa puuroputu pienemmäksi.

Ja tärkeämpi: tee puurosta kunnon nesteytys: siis lähes velli.

Ei perunaakaan anneta sellasenaan lapselle, vaan sekaan kunnolla nestettä.

T. neljän mamma

Vierailija
6/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö muuten itse puuroa raskausaikana?

Vauvathan tottuvat jo kohdussa ollessaan lapsiveden kautta äidin syömän ruoan makuun ja kokevat silloin oppimansa maut tutuiksi. Itse olen aamupuurotyyppi: mikä vain puuro on ihanaa aamulla, useimmiten syön kyllä ruispuuroa, spelttipuuroa tai neljän viljan puuroa. Ja lapsenikin ovat pitäneet kaikista puuroista.

Vierailija
7/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ikää jo tosin 1v4kk. kiinteät upposivat tosi huonosti n.9kk ikään asti. puurona syötin piltti-puuroa, mutta sitten kyllästyin kantamaan sitä kotiin (ja maksamaan järjettömän hinnan!!) ja otin ihan kaurahiutaleita ja hienonsin niitä sauvasekoittimella. keitin puuron ja sekaan jotain vaavin mielestä hyvää hedelmäsosetta. tai oikeastaan aluksi annostus on 1/3 puuroa ja 2/3 sosetta :D siitä se sitten lähtee. ja periaate on, että aina pitää maistaa, muuten ei makuun totu. kyllä se siitä!

Vierailija
8/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö muuten itse puuroa raskausaikana?

Vauvathan tottuvat jo kohdussa ollessaan lapsiveden kautta äidin syömän ruoan makuun ja kokevat silloin oppimansa maut tutuiksi. Itse olen aamupuurotyyppi: mikä vain puuro on ihanaa aamulla, useimmiten syön kyllä ruispuuroa, spelttipuuroa tai neljän viljan puuroa. Ja lapsenikin ovat pitäneet kaikista puuroista.

Vierailija
9/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen sekoittaa vielä vähän hedelmäsosettakin. Vauva saattaisi tykätä myös riisihiutaleista tehdystä puurosta. (olikohan sitä Hollen lisäksi myös Nutricialla)

Vierailija
10/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin vauvat ja taaperot popsii aika paljon puuroa. Kannattaa hienontaa kaurahiutaleita sauvasekottimella(niin ei tarvii sotkee sen puurosotkun kanssa). Jotkut minuutti-puurohiutaleet on kaikkein hienointa(olisko ollu Nalle).

Ja kun puhuttiin keliakiasta niin itsellänikin on se ja keliaakikot voivat käyttää puhdasta kauraa. Itsekin syön kaurapuuroa joka aamu ilman suolaa ja voisilmää;-).

Vierailija
11/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut puurot eivät uppoa, oli sitten suolaa tai voisilmää mukana tai ei. ap

Ja sitä paitsi olen kuulut että puuro pitää kunnolla nälkää vain jos siihen laitetaan mukaan rasvalisä, eli voisilmä tai margariiniakin voipi olla.

Vierailija
12/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä tuttelia tuon ikäiselle nyt voi antaa

nam, nam!

Vierailija
13/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vauvan oppia asian ajallaan. Eli pidä viikon tauko ja yritä sitten uudelleen. Ja miksi sen pitäisi olla juuri kaurapuuroa? Anna jotain, mitä vauva voi ITSE syödä.

Vierailija
14/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienelle. Tuhoaa vähitellen suolinukkaa, ja sen jälkeen onkin sitten kymmeniä yliherkkyyksiä.

Vierailija
15/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva oksensi kauran pueenä, mutta vehnä meni hyvin alas. Alkoi syömään kauraa joskus 3-4 v, silloin meni ongelmitta.

Vierailija
16/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten ole huonon kasvun takia lääkäri käskenyt.

Puolivuotiaaksi voi aivan hyvin mennä rintamaidolla. Sitten ne kaurahiutaleet voi vaikka sauvasekoittimella muussata ja saa hienompaa puuroa jossa ei ole yhtään kokkareita.

Edellisille vastaajille:

Viljat pitäisi aloittaa aakkosjärjestyksessä, ensin kaura - ohra - ruis - vehnä, vehnä on allergisoivin.

Vierailija
17/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolantädin mieliksi voisin kerran tai kaksi itsetehtyä puuroa kokeilla. Kaupan tetrapuuroilla ajattelin vauvan ekan ruokavuoden pärjätä.

Kaurapuuroliisteriä en syö vielä itsekään vaikka ikää on jo kohta 40v. ap

Vierailija
18/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan jotain hyvää jogurttia tai hätätap. jäätelöä

Vierailija
19/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maista itse sitä puuroa, jos se on pahaa liisteriä, niin en kyllä vauvallekaan tarjoaisi. tässä vaiheessa pitäisi ottaa pari oppituntia puuron keittämisessä.

JOs puuro on ok makuista susta itsestäsi, niin surata sauvasekoittimella hienommaksi. Itseasiassa hiutaleet voi hienontaa, niin ei tarvii sitä valmista puuroa sotkea.

Aika tärkeä hyvän puuron ominaisuus on se, että kattilassa kuumana se on vähän löysää. Sitten jäähtyessään se paksuuntuu. Eli ei missään tapauksessa liisteriä.

Vierailija
20/26 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää ja helppoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän