Mikä järki/logiikka siinä on, että lapsiperheille sossu ostaa pesukoneen, muttei
esim. opiskelijalle?
Minulta hajosi reilu puol vuotta sitten pesukone ja opiskelijana ei ole varaa ostaa uutta eikä ole tästä läheltä löytynyt hyväkuntoista käytettyäkään. Sossuun soitin kun kone hajosi, mutta totesivat, etteivät maksa konetta kun minulla ei ole lapsia.
Tällä viikolla kävin sossussa sen pakollisen käynnin, kun kartoitettiin tilanteeni vieläkö tarvetta toimeentulotuelle jne. Siellä sitten taas kyselin, etteikö tuossa voi mitenkään joustaa, että sossu avustaisi edes osittain koneen ostamisessa, mutta vastaus oli että ei. Muuten kyllä pesis käsinkin, mutta kun minulla on todella vaikea atooppinen iho jo muutenkin ja nyt kun vielä joutuu pyykit pesemään käsin niin iho on koko ajan haavaumilla, vaikka miten rasvais ym. ja tämä taas tuo lisäkuluja ja se pesukoneen osto siirtyy ja siirtyy aina vaan kauemmas. Sossun täti kyllä huomasi, että käteni ovat tosi huonossa kunnossa ja kysyikin niistä, mutta kun kerroin syyn niin siitä huolimatta sit vaan totesi, että kun ei ole lapsia niin konetta ei osteta.
Minulla ei myöskään ole rikkaita sukulaisia tai tuttavia, joilta lainata rahat pesukoneeseen.
Kommentit (34)
Ja sinulle joka kysyit, että mistä tiedän, että lapsiperheille maksetaan pesukone, niin ihan sosiaalityöntekijä sanoi suoraan, että jos minulla olisi lapsi niin pesukone maksettais, mutta kun ei ole niin ei makseta.
ap
Jostain kasaamaan! Ei JUMA! Mulla ei olisi tullut opiskeluaikana mieleenkään sossuun marssia. Kyllä aikuisen yksin asuvan pitää pärjätä muullakin keinoin. Voi byää jos se tarkoittaa töitä!! Avutonta.
myönnetä. Minä kun olin yh ja eksä vei multa pesukoneen niin en saanut edes pientä avustusta pesukoneeseen. En kyllä ymmärrä miksi et ymmärrä miksi ihminen jolla on lapsia "voisi" saada koneen ja yksin asuva opiskelija ei?! Et taida tietää miten paljon enemmän tulee pyykkiä kun on lapsia tai miten paljon vaikeampaa on lähteä esim eri rappuun pesutupaan sanotaan nyt vaikka 2 vuotiaan ja puoli vuotiaan kanssa kuin yksin.
Mekin vietiin sinne muuton yhteydessä täysin toimiva 4 v vanha kone, muutamalla kympillä se meni eteenpäin.
että lapsiperheessä tulee pyykkiä paljon, minulla on 8sisarusta. En sitä väheksy, mutta ihmettelen, ettei voida myöntää esim. terveydellisistä syistä, koska atooppisen ihoni takia pyykin käsinpesu vaikeuttaa elämääni ja saikullakin ollut tämän takia kun en ole voinut koulussa kaikkeen osallistua. Tai siis minulle sossuntäti sanoi, ettei pesukonetta makseta, vaikka näki käsieni kunnon ja tietää, että minulla vaikea atooppinen iho. Täytyy nyt vielä koittaa, jos lääkärintodistuksella suostuisivat edes avustamaan koneen ostamisessa.
ap
myönnetä. Minä kun olin yh ja eksä vei multa pesukoneen niin en saanut edes pientä avustusta pesukoneeseen. En kyllä ymmärrä miksi et ymmärrä miksi ihminen jolla on lapsia "voisi" saada koneen ja yksin asuva opiskelija ei?! Et taida tietää miten paljon enemmän tulee pyykkiä kun on lapsia tai miten paljon vaikeampaa on lähteä esim eri rappuun pesutupaan sanotaan nyt vaikka 2 vuotiaan ja puoli vuotiaan kanssa kuin yksin.
sittenhän saat jopa uuden pesukoneen... hohhhoija
Ratkaisu ei ole se, että sossu maksaa. Mutta sinulle on tarjottu muita ratkaisuja, osta käytetty äläkä vingu.
vaikka olen 6 lapsen yh ja olin työttömänä kun koneemme hajosi. Toimeentulotuki jäi n. 40 euroa plussalle ja sossu sanoi ettei myönnä harkinnanvaraista, koska ei näe tarpeelliseksi. Sain ostettua koneen osamaksulla sitten kun kiertelin kauppoja.
jalkoihin vesikellolla niin voi myöntää sulle sitä pesukonetta siinä pyytäessä. Kyllä siihen se lääkärintodistus tarvitaan.
Ja sulla tulee olla se lääkärintodistus ihan käsissä jo mennessäs sinne sossuun (ja siltikään ne ei aina myönnä).
Mistäs ne voi tietää (vai pitäskö niiden luottaa ihmisten puheisiin,heh heh...) miten sun kätes on huonoon kuntoon mennyt,se et sä sanot jotain ei ole minkään arvoinen... voihan sitä sanoa mitä vaan.
Lapsiperhe saa tietenkin ennemmin koneen ja täysin ilman mitään lääkärintodistuksia koska ne on LAPSIperhe. Jos sulla kerta on tietoa niin miksi ruikutat??
Opiskelija ei saa,koska lähtökohtaisesti hän on yksin asuva terve nuori joka voi nyrkkipyykätä muutamat vaatteensa helposti.
Sä et heti tuonutkaan ilmi,että sulla on terveydelliset syyt. JOS näin on niin se onkin eriasia,mutta se on sitten LÄÄKÄRI asia. Lapsiperheiden pyykäykseen ei lääkärin todistusta tarvitse,vaan sen tietää kuka tahaansa järjissään oleva mitä se rumba on.
Esimerkiksi itse myin juuri 10 Eurolla, sisältäen kantoavun täällä päässä, noin 10 vuotta vanhan peruskoneen. Eihän tuo huippú enää ollut, linkouskin vain jotain 600-700 ja 5kg rumpu, mutta toimiva joka tapauksessa. Mitään oireita ei ollut hajoamisesta vaan jäi vain ylimääräiseksi. Saattaa palvella vielä vuosiakin jotain ja erityisesti yksineläjän pesutarve on sen verran pieni, että pärjäähän tuollaisella.
tarvitsisi terveydellisistä syistä pesukoneen.
Jännä, että monet käskee töihin, mites niitä opiskelija sais kun ei saa monet muutkaan työttömät, joilla koulutus?
Sä et heti tuonutkaan ilmi,että sulla on terveydelliset syyt. JOS näin on niin se onkin eriasia,mutta se on sitten LÄÄKÄRI asia. Lapsiperheiden pyykäykseen ei lääkärin todistusta tarvitse,vaan sen tietää kuka tahaansa järjissään oleva mitä se rumba on.
sillä lääkärintodistuksella. Tosin tuosta todistuksestakin voi mennä maksu.
en kyllä ihan usko tota ettei käytettyä sais.
Mä ostin 3 käytettyä konetta putkeen, jokainen kesti n 1,5 vuotta ja maksoin jokaisesta n 30 euroa.
Paras oli kotiinkantopalvelu.
Laita ilmoitus kaikkien kauppojen ilmoitustauluihin, tänne osta & myy palstalle ja
seuraa huutista, oikeesti pesukoineita, käytettyjä on markkinoilla.
Nyt on taloyhtiössä pesukone, just ennen muuttoa hajos tämä nro 3 ja niin kauan kun tässä asun, en konetta tarvi.
teillä on ollut sossulla huono päivä... olisit valittanut ylemmälle taholle.... Harkinnanvaraisena voidaan myöntää...