Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki/logiikka siinä on, että lapsiperheille sossu ostaa pesukoneen, muttei

Vierailija
01.01.2010 |

esim. opiskelijalle?

Minulta hajosi reilu puol vuotta sitten pesukone ja opiskelijana ei ole varaa ostaa uutta eikä ole tästä läheltä löytynyt hyväkuntoista käytettyäkään. Sossuun soitin kun kone hajosi, mutta totesivat, etteivät maksa konetta kun minulla ei ole lapsia.

Tällä viikolla kävin sossussa sen pakollisen käynnin, kun kartoitettiin tilanteeni vieläkö tarvetta toimeentulotuelle jne. Siellä sitten taas kyselin, etteikö tuossa voi mitenkään joustaa, että sossu avustaisi edes osittain koneen ostamisessa, mutta vastaus oli että ei. Muuten kyllä pesis käsinkin, mutta kun minulla on todella vaikea atooppinen iho jo muutenkin ja nyt kun vielä joutuu pyykit pesemään käsin niin iho on koko ajan haavaumilla, vaikka miten rasvais ym. ja tämä taas tuo lisäkuluja ja se pesukoneen osto siirtyy ja siirtyy aina vaan kauemmas. Sossun täti kyllä huomasi, että käteni ovat tosi huonossa kunnossa ja kysyikin niistä, mutta kun kerroin syyn niin siitä huolimatta sit vaan totesi, että kun ei ole lapsia niin konetta ei osteta.

Minulla ei myöskään ole rikkaita sukulaisia tai tuttavia, joilta lainata rahat pesukoneeseen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto netistä oletko katsonut? kierrätyskeskukset?

laita kaupan seinälle lappuja että haluut ostaa.

Vierailija
2/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso imukuppi, niillä saa pyykit pestyä ilman altistusta pesuaineille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalla on opintotuki ja mahdollisuus opintolainaan. On Solu-asunnot ja mahdollisuus niihin. Halvemmat opiskelija-asunnot, joissa pyykkituvat ymym.

Vierailija
4/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asuin vuosia ilman ollessani opiskelija, mutta aina kaverit tarjosi pesumahdollisuuden omissaan.

Vierailija
5/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada hyvän pesukoneen todella halvalla.

Vierailija
6/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa vaativat lääkärin todistuksen, että pyykkien käsin pesu haittaa elämääni (siis iho ei siedä sitä). Ihan ilman terveydellistä syytä eivät kyllä osta opiskelijalle, mutta sinulla minusta olisi syy tuo atooppinen ihosi.

Ja ihan vaan tiedoks, ettei sillä opintotuella ja lainalla osteta pesukoneita. Minä sain opintotukea ja hain lainaa ja silti sain vielä sossustakin toimeentulotukea. En tosin asunut solu-asunnossa vaan kaupungin vuokra-asunnossa, mutta vuokra oli samaa luokkaa kun soluasunnossa.

Vierailija
7/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokunen, aina silloin kun asuntoon sellainen mahtui. Asuin opiskelija useissa asunnoissa, joihin ei mahtunut konetta. Aina sitä jonkun keinon kesksii. Itsekin olen atoopikko, eikä mun kädet kestä pesuaineita.

Vierailija
8/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kohtuutonta, että perheen äiti joutuisi kaiken pesemään. Lapsista syntyy pyykkiä paljon enemmän, kuin aikuisista.

Kaupasta saa kertakäyttöhanskoja. Osta sellaiset, niin suojaat käsiäsi.

Net Anttilasta saa osamaksulla halvalla pesukoneita.

Vierailija
9/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijana olisin halunnut, että se klassinen "joku muu" olisi maksanut mun pesukoneeni. Mutta kun ei. Jouduin käymään TÖISSÄ, että sain pesukoneen.

Mutta siinäpä samalla sain myös ammattiani vastaavaa työkokemusta, josta on ollu myöhemmin paljon hyötyä valmistuttuani. Sellaista ns. "paskaduunia" ei kukaan valmistunut tee, mutta hyödyllistä se oli, myös taloudellisesti.

Vierailija
10/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin koko perheen. Atopiakaan ei ole syy käyttää konetta, kun kumihanskoja on saatavana. Suoranaista uusavuttomuutta! Miten tiskaat, tai teet ruokaa? Tai peset lattiat, vessat ym? Paljain käsinkö? Ainoastaan pyykinpesusta saat atopiaa?

Vierailija
11/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raijasin vauva kantorepussa vaatteemme pesutupaan pesuun, kun vuokralla vielä asuimme. Olisi ollut varaa ostaa mutten kokenut tarpeelliseksi kun ilmaiseksi sai pesutuvan koneita käyttää!

Vierailija
12/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous yleensäkään ei sovi mun herkille käsille.

Vierailija
13/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistä jostain muusta niin saat tuon ostettua jos PESUTUPAA ei ole!

Vierailija
14/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja selitä tilanteesi. Pyydä todistus ja mene sen kanssa sossuun.

Minulla on todella vaikea atooppinen iho ja muutama vuosi sitten jouduin pesemään muutaman kuukauden pyykkiä käsin kun aikaa ei saanut sossuun aiemmin. Minulta siis hajosi myös pesukone ja olin opiskelija. Tuo käsin pyykin pesu alkuun sujui hyvin, mutta vaikka se loppui muutaman kk päästä niin ihoni ei siitä tykännyt ja sen kesti parantua siitä melkein vuoden ja rahaa meni lääkkeisiin ja rasvoihin rutosti. Älä anna periks tässä asiassa, teet itsellesi hallaa ja kun sossu on velvollinen vähintään avustamaan pesukoneen ostossa, jos ja kun on terveydellinen syy, ettei voi käsin pestä.

Vierailija
15/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumihanskoja. Alle joutuu jokatapauksessa pitää ensin puuvillahanskoja, ja sitten kumihanskat. Niitä en mä esim saanut pitää kun pari kymmenenminuutin kertaa päivässä, tai heti meni kädet vesikelloille. Mulle ainakin kosteus on suurin paha ja oireilen eniten keväisin, jos on kosteaa, ja myöhäissyksyllä. Mutta keksin kyllä keinot siivota niin, etti käsiä tarttenut vesissä lotrata.

Vierailija
16/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu soluasunnossa, vaan normaalissa vuokrakämpässä. Sillon kun tänne muutin niin ei saanut soluasuntoa tarpeeks ajoissa ja vuokrakämppä oli ainoa vaihtoehto.

Opintolainaa en voi ottaa, koska sen olen jo ottanut ja se menee kyllä ihan elämiseen ja opiskeluun. Muutenkin maksan ruoasta ym. enemmän, koska olen moniallergikko ja tuon lisäksi pari sairautta, joiden lääkkeet maksaa.

Töissä kävisin, mutta opiskeluni on sen verran haastavaa, että jos vaan mahdollista niin en opiskeluaikana tee töitä paitsi kesäisin.

Ystäviä on, mutta asuvat kauempana, joten ei ole mahdollista heille viedä pyykkejä pestäväksi tai pestä itse siellä.

Kumihanskoja, joita joku ehdotti niin en voi käyttää.

Huutonetistä ym. olen katsellut, onhan siellä välillä ollut halpoja koneita, mutta bensakulujen kanssa ois tullut kalliiksi.

ap

Vierailija
17/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei onnistu niin osta osamaksulla hobby hallista.

Vierailija
18/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kasaamaan! Ei JUMA! Mulla ei olisi tullut opiskeluaikana mieleenkään sossuun marssia. Kyllä aikuisen yksin asuvan pitää pärjätä muullakin keinoin. Voi byää jos se tarkoittaa töitä!! Avutonta.

Vierailija
19/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan kokemuksesta kertoa, että ei muuten maksa. Olin kolmen lapsen yh, talossa ei pesutupaa ja kaksi lasta niin allergisia, etten olisi voinutkaan käyttää yhteiskäyttökoneita.

Oli lippua ja lappua ja lääkärinlausuntoja.. Ei herunut sossusta yhtään senttiä koneeseen.

Eihän siinä muu auttanut, kun kaivella kaikki myyntikuintoinen kaapeista ja myydä ne. Onneksi sain kamat myytyä ja uuden koneen.

Vierailija
20/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille sossu maksoi koneen... ei olla muuten asiakkaita mutta kun oltiin 6kk ilman konetta niin kysyin apua ja me saatiin... 6 henk perhe.. ja pesutupa on, mutta todella ylikuormitettu eli pesuaikaa sai vain 2vkon välein :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi