Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksen käsittely

Vierailija
31.12.2009 |

Meillä pahoinpitelytapaus kun olin raskaana (mies löi riidan yhteydessä).

Sen jälkeen kaikki tosi hyvin mennyt ja olemme onnellisia.

Reilu kk sitten tuli riita (ei väkivaltaa, ei väkivallalla uhkailua - vain sanallista riitelyä) ja kiihdyksissäni soitin sosiaalityöntekijälle hätäkeskuksen kautta.

Kysyin minne voisin vauvani kanssa yöksi mennä, koska mieheni käski minun poistua.

En mennyt minnekään, sillä mieheni tuli kotiin ja sovimme riidan.

Illalla sosiaalityöntekijä vielä soitti, että kaikki hyvin.

Tästä siis tuli lastensuojeluilmoitus, koska heillä on velvollisuus se tehdä.

Kaikki ihmiset jotka ovat minulle soittaneet, ovat olleet super-mukavan tuntuisia ihmisiä.

Nyt meillä on aika lastensuojeluilmoituksen käsittelyyn ja olen huolesta soikeana, että mitä tästä voi seurata?

Olemme aidosti onnellinen ja vauvasta parhaalla mahdollisella tavalla huolehtiva perhe..

Meillä ei käytetä alkoholia & muita päihteitä, taloudellinen tilanteemme on todella hyvä, ei mielenterveysongelmia, ei muitakaan terveysongelmia..

Heräilen öisin, kun mietin tota kamalaa asiaa (sillä meillä / vauvallamme ei ole mitään hätää) ja päivälläkin asia vaivaa mieltäni :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nainen... Jos mies kerran lyö, niin se lyö toisenkin kerran. Ja ei näillä tiedoilla ei sulta oteta huostaan vauvaa...

Vierailija
2/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta. ihan kiva että sun miehesi on nyt ihana ja mukava. mutta se ihan varmasti sua tulee hakkaamaan. pahimmassa tapauksessa myös lastanne.

pakene kun vielä voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se tehdään aina jos poliisi käy lapsiperheen kotona, itse soittaa 112 tai 10022 (kuten minä tein) tai neuvola voi tehdä sen (jos on syytä epäillä, että lapsella ei ole kaikki ok) yms.viranomaiset - on virkavelvollisuuden laiminlyönti mikäli eivät tee ilmoitusta.

Jos mieheni käyttäytyisi uhkaavasti, uhkailisi väkivallalla tai olisi ollut edes sinnepäin tilanteita niin EN TODELLAKAAN OLISI ENÄÄ VAUVANI KANSSA TÄÄLLÄ.

Olen ihminen joka viihtyy & pärjää hyvin yksinkin, joten en pelkää vauvan kanssa yksin jäämistä/eroamista. Mutta niin kauan kun olemme kaikki onnellisia - on vauvankin etu, että olemme yhdessä.

Mutta en saanut vastauksia kysymykseeni..

Eli edelleen olisin kiitollinen, jos joku rauhoittaisi mieltäni :)

Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!

Vierailija
4/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tutkitaan ja varmasti haluavat tavata miehesi ja kuulla hänen versiot tapahtuneista. Lapselle ei ole kukaan mitään pahaa tehnyt. Tällä hetkellä ei ole mitään syytä pelätä huostaanottoa, mutta varmasti jäävät seuraamaan tilannetta ja pohtivat tarkkaan onko miehesi liian vaarallinen vauvalle. Toisaalta voi olla, että asia jää tapaamisen jälkeen tähän.

Muistan lukeneeni aikaisemmin aloituksesn jossa mies oli lyönyt raskaana olevaa naistansa, niin että tämä jouti sairalaan ja ei edes käynyt sairalaassa katsomassa ja anteeksi pyysi vasta kun nainen otti asian puheeksi. Jos tämäkin oli sinun aloituksesi, niin olen sitä mieltä, että miehesi on vaarallinen. Et vaan halua huomata sitä.

Vierailija
5/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollu siinä uskossa että numero 10022 on poistettu käytöstä..

nooh, onneks av:lt taas oppii. JA saa tietoon asioita joiden luuli olevan toisin.

ap sulle sanon että kyllä se ukkos pätkäsee sua uudestaankin. Että onnea vaan..

Vierailija
6/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leelen kyllä että miehesi lyö uudestaankin tai ainakin on uhkaava. varmaan hakkaa lastakin.

olen itse elänyt tuollaisessa suhteessa ja 100% varmuus että väkivalta jatkuu ellei miehesi mene terapiaan.

Vierailija
7/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, itsekin tiedän, että huostaanotto ei ole meidän kohdalla vaihtoehto (luojan kiitos), koska vauvallamme ei ole ollut mitään hätää, eikä häntä ole koskaan kohdultu väärin, jätetty vauvan tarpeita hoitamatta tai yleensäkään yhtään mitään tuollaista.

Vierailija
8/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata tuudittautua siihen että hän on muuttunut

Vierailija
9/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leelen kyllä että miehesi lyö uudestaankin tai ainakin on uhkaava. varmaan hakkaa lastakin.

olen itse elänyt tuollaisessa suhteessa ja 100% varmuus että väkivalta jatkuu ellei miehesi mene terapiaan.

Mieheni löi minua noin kaksitoista vuotta sitten, olimme riidelleet, hän oli humalassa. Ei ole ollut väkivaltainen sen jälkeen eikä kahdelle lapsellemme koskaan (silloin ei ollut vielä lapsia). Poikkeus vahvistaa siis säännön. Ja sori ap, oli vähän ot...

Vierailija
10/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, itsekin tiedän, että huostaanotto ei ole meidän kohdalla vaihtoehto (luojan kiitos), koska vauvallamme ei ole ollut mitään hätää, eikä häntä ole koskaan kohdultu väärin, jätetty vauvan tarpeita hoitamatta tai yleensäkään yhtään mitään tuollaista.

Keskustelette asiasta sos.työntekijän kanssa, jos hän vakuuttuu että asianne ovat ok, tapaus on loppuunkäsitelty. Voi olla, että haluavat "seurata" teitä vauvan syntymän jälkeen, esim. keskustelut silloin tällöin, perhetyöntekijän kotikäynti jne.

Vierailija
11/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,

vihdoinkin asiallisista vastauksista, heti tuli parempi mieli.

En itsekään usko, että koira karvoistaan mihinkään pääsee, mutta kun tämä oli 1.kerta koko elämänsä aikana. Eikä minua piesty, vaan löi avokämmenellä kasvoihini ja posken sisäpuolelta aukesi iho - enemmän koko tapaus sattui henkisesti. Myönnän, että en kovin helppo ollut raskaus aikana itsekään, mutta mikään ei oikeuta silti lyömiseen.

Mieheltäni tulee välillä vedet silmiin pelkästään kun katselee vauvamme puklauksia & ääntelyä, hän on tärkein asia mieheni elämässä, kuten myös minun ja uskallan vannoa, että ei ikinä koskisi vauvaan.

Vierailija
12/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen saanut näkyviin aloitukseni, mutta en löytänyt sitä enää noiden tuhansien viestien joukosta.

Tänään yritin muutaman kerran laittaa tämän saman kysymyksen - mutta teksti ei tullut näkyviin :)

Anteeksi, jos on jotakin häirinnyt söhläilyni tekstin kanssa.

Vierailija
13/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies löi vain avokämmenellä kerran?

Saitko supistuksia ja oliko raskaus vaarassa, vai mikä oli syynä sairaalaan menoon?

Ei kai sitä kukaan pikkuvaivojen takia mene huvikseen lääkäriin?

Ei ihme, että ovat sossut huolissaan jos vielä itse soitat vielä niille myöhemmin,kun lapsi on jo syntynyt. Ja taas väkivallan takia.

No, uskon että olet kyllä hyvä äiti. Miehelläs ei taida kaikki olla silti kaikki ok.?

Taidat pelätä häntä kovinkin paljon ilmeisesti.

No, tsemppiä nyt kuitenkin ja toivottavasti ette joudu syyttä sossujen silmätikuiksi.

Vierailija
14/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko litsari ja pahoinpitely mitenkään rinnastettavissa toisiinsa?

Vierailija
15/15 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sairaalaan koska suustani tuli verta, siellä selvisi, että vuoto tuli poskesta, varmaan hampaat osui siihen, en tiedä kaikki kävi niin nopeasti.

Ja tottakai olin huolissani syntymättömästä vauvastani ja hänetkin tsekattiin, että oli sykkeet ja ultra ok ja siellähän se onneksi ihan entiseen malliin temmelsi :)

Vauvan voinnin itse-arviointi oli mahdotonta sillä, tunsin koko odotus aikana vain muutaman vaimean liikkeen (johtui suuresta lapsiveden määrästä ilmeisesti)..

Mielestäni litsarikin on lyönti, en halua edes tietää paljonko nyrkin isku olisi sattunut ja mitä se olisi saanut aikaan.

Haaveilemme toisesta lapsesta, ei nyt vielä - mutta joskus. Pikkuinen on varastanut täysin sydämemme :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi