Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko otit opintolainaa ja paljonko on jäljellä maksettavaa?

Vierailija
31.12.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kaiken kaikkiaan jotain 5500€, nyt jäljellä 4000€. Lyhennän 50€/kk.

Vierailija
2/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti ottaa opintolainaa, ilmankin pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee summa, mutta nyt on jäljellä enää kaksi erää, yhteensä jotain 600.

Vierailija
4/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on perheellinen ja miehellä melko huono palkka. Kaksi lasta on.

Vierailija
5/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei senttiäkään opintolainaa mulla eikä miehellä. itse valmistuin 2008 ja mies opiskelee vielä ainakin kaks vuotta yliopistolla. ensimmäinen lapsi syntyi samana keväänä kun valmistuin ja toinen lapsi 09 kesällä. Töitä paiskin lähes koko opintojen ajan ja sillä elettiin vaikka alkuun oli kaksi asuntoakin vuokralla, kun minä opiskelin turussa ja mies tampereella ennen esikoisen syntymistä.

Vierailija
6/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisääää tuleeee heti 4.1.

maksan pois ku jaksan.

Vierailija
7/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaiken minkä sain sitä vanhamuotoista lainaa 80- ja 90-lukujen taitteessa. Pistin lainan korkeakorkoiselle tilille, jolta sai enemmän korkoja kuin mitä lainasta piti maksaa ja ostin muutaman vuoden päästä asunnon niillä lainarahoilla (+ muita säästöjä). Sitten jossain vaiheessa maksoin sen lainan kerralla pois kun se taas osoittautui kannattavaksi, se oli joskus 90-luvun puolivälin tietämillä.

Vierailija
8/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintolainaa, eikä ole muitakaan lainoja.

Vierailija
9/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla useamman vuoden aikana, en enää muista summaa. Kaikki on maksettu jo vuosia sitten takaisin, kiitos opintojeni avulla saamani hyväpalkkaisen työn. :-)

Vierailija
10/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa ei ollut mitenkään mahdollista opiskella, jos ei lainaa ottanut. Tai no oli tietysti, jos esim. vanhemmat sponsoroivat, mutta pääasääntöisesti lainaa otti kaikki opiskelijat. Opintoraha oli tuolloin ihan mitätön.

Vierailija
11/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi syntyi silloin. Nyt en vaan tunnu löytävän töitä tuolla tutkinnolla ja ajattelin lähteä uudelleen kouluun, ettei tarvitse kortistoon mennä. Lainaa olen ajatellut ottaa, jottei kaikkea vapaa-aikaa tarvitse viettää töissä, kun haluan viettää aikaa myös lasten kanssa.

T:6

Vierailija
12/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään.

Vierailija
13/19 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin pois 3 vuodessa.

Sen lisäksi painoin töitä opiskelun ohessa. Ja sen jälkeenkin sen verran hyvin että sain maksettua pois nopeasti.

Kaveri kerran kysyi että miksi maksoin noin suuria summia kerralla pois, esim. 500mk kerralla, kun olisin voinut lyhentää vaan 30mk/kk. No miksiköhän maksoin...?? Ehkä sen takia että halusin nopeasti eroon siitä lainasta.

Vierailija
14/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ihmetyttää kuinka vähällä rahalla pärjättiin kun meille jäi rahaa jopa säästöön opiskeluaikana. Osa-aikatöissä kävin kyllä.

Vierailija
15/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri maksoin viimeisen erän pois, valmistuin vuonna 2001.

Vierailija
16/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää en saanut ja tuotakaan en sijoittanut korkotileille vaan ihan elämiseen sen meni. Sen "vanhan korkosysteemin" aikainen opintotukikin kun oli aika vähän kuussa, joten se ei mulla ainakaan riittänyt edes solukämpän vuokraan. Ekan opintovuoden jälkeen menin töihin, joten enempää en saanut uutta enkä vanhaa lainaa. Maksoin takaisin vuodessa valmistumisen jälkeen.

Vierailija
17/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jaksatte :)

Vierailija
18/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin kaikki pois tuottoisan asuntokaupan yhteydessä.

T.Gradua vaille valmis.

Vierailija
19/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ottanut opintolainaa koskaan enkä mitään opintorahojakaan saanut.

Ja joo vanhemmat kustansi opiskelun ja asumisen kun asuin kotona. Tosin matkakulut maksettiin silloin eikä kirjatkaan olleet kovin kalliita. Viimeisimmät opiskelut olen tehnyt työn ohella joten en niihinkään mitään tukia ole saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi