Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin antaa molemmilla lapsilleni samat lähtökohdat, en imettänyt kumpaakaan.

Vierailija
18.12.2009 |

Ensimmäistä en saanut imettää lääkitykseni takia. Toista olisin samalla lääkityksellä 3 vuotta myöhemmin saanut imettää, mutta en imettänyt kuin pari kertaa.

Lopetin imetyksen koska se ei onnistunut, en ollut motivoitunut ja halusin antaa molemmille lapsilleni samat lähtökohdat.

Esikoinenkaan ei saanut äidinmaitoa, eikä siis saa toinenkaan lapseni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen noinkin perustella.

Vierailija
2/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan pysty nyt 7 vuotta myöhemmin sanomaan, kumpi on saanut äidinmaitoa ja kumpi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä häntä syötetään tuttipullosta ja jos pikkuveljestä olisi kuvia joissa pikkuveli syö tissiä.

Tasapuolista isompaa kohtaan myös siksi ettei imetys vie kohtuuttomasti huomiota ja äidin läsnäoloa pois isommalta lapselta, joka on kumminkin vielä itsekin pieni.

Vierailija
4/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se muka oli esikoisellekin liian vaarallista. Ja lääkemäärä on ihan sama kuin 3 vuotta sitten.

Vierailija
5/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä en pysy kärryllä - en. Eli jos yksi lapsi joutuu esim sairaalaan ois parempi et toinenkin joutuu sinne ettei eka sit 15vuotiaana näkee kuvista että hän oli paljon sairaalassa mut sisko/veli ei????? no, voihan se perustella niinkin. Äly hoi... Ja toodellal paljon kuviahan jokaisen perheen albumissa on missä lapsi imee rintaa...niinpä, aivan kun lapsi reagoisi tuommoiseen asiaan jos on itse saanut tarpeeksi läheisyyttä ja rakkautta. Noup.

Vierailija
6/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti myös korviketta. Olin valtavan tyytyväinen, että osaimetin 5kk. Lapsi sai paljon ruokaa ja oli tyytyväinen, kun aina ensin imetin ja lopuksi sai korviketta (siis ekat 3kk).

Vierailija
7/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs saat joskus kolmannen lapsen, jolta puuttuu toinen käsi, kai hakkaat kahdelta isommaltakin käden pois, ettei kenellekään tule paha mieli?

JA ihan oikeasti, voiko joku olla niiiiin tyhmä, että kuvittelee tuollaisen asian olevan lapselle edes aikuisena jotenkin merkityksellinen? Just tällaisissa ap:n perheiden kaltaisissa yhteisöissä sisaruskateus rehottaa, kun vanhemmat itse oikein lietsoo sitä.

Vierailija
8/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntäkään, en edes sillä kertaa yritä.

Vierailija
9/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta-aineita eikä myöskään lääkkeiden kyllästämää maitoa. Ja korvikevauva kasvaa hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä, myös äiti joka ei ole kotinsa vanki ensimmäisiä 6 kuukautta.

Vierailija
10/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinvoiva lapsi joka tuntee että on tärkein maailmassa, jolla on syli aina lähellä ja jota kuunnellaan - reagoisi valokuviin jos sisar imee rintaa ja rupeaa miettimään että onko itsekin saanut imeä rintaa???? Sit kyl uskallan väittää että et tiedä lapsista ja heidän maailmasta paljonkaan.

Vierailija
11/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs saat joskus kolmannen lapsen, jolta puuttuu toinen käsi, kai hakkaat kahdelta isommaltakin käden pois, ettei kenellekään tule paha mieli?

Tosi kieroutunut tasa-arvokäsite ap:llä, ei voi muuta sanoa...

Vierailija
12/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap käytti siis 3v sitten lääkettä joka silloin kielletty imettäviltä ja käyttää edelleen ja nyt muka turvallista??? luetun ymmärtämistä!! tosin minäkin luin ensin kuten "halusin".

ap haluaa siis antaa molemmille saman lähtökohdan antamatta "myrkytettyä" maitoa.

itse olen ollut aina täysin imetyksen kannalla ja olen molempia täysimettänyt mutta tätä en ole ottanut huomioon ennen että joku ei voisi lääkkeiden takia imettää...valistusta minulle joka liian jyrkkä olen aina ollut :)

Vierailija
13/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse sai pulloa? No tuskinpa sentään. Pettymykset kuuluvat elämään, se olisi hyvä opettaa lapselle ettei sitten myöhemmin tule vaikeuksia sen suhteen.

Vierailija
14/14 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään lypsylehmä ensimmäistä 6kk ja isällekin tulee paha mieli kun se ei saa osallistua täysipainoisesti vauvanhoitoon.

Kun olin jo nähnyt että korvikkeellakin kasvaa terve ja fiksu lapsi, niin ei imetys ollut minulle enää mikään autuaaksi tekevä asia ja pulloruokintaan oli helppo ryhtyä ilman syyllisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi