Kysymys teille, jotka väitätte, että laittomia aseita saa kuka tahansa!
Kertokaapa nyt sitten, MISTÄ ja MITEN niitä saa ns. tavallinen ihminen, jolla ei ole rikolliskontakteja?
Rikolliset toki välittävät luvattomia aseita, mutta miten tavallinen pulliainen sellaista osaa lähteä metsästämään?
Molemmat koulusurmat tehtiin luvallisilla aseilla, kun taas rikolliset surmaavat lähinnä toisiaan keskinäisissä yhteenotoissaan.
Ihan tasan varmasti olisi pienempi todennäköisyys tämänkaltaisille massamurhille, jos käsiaseet kiellettäisiin kokonaan.
Kommentit (33)
Katot googlesta missä on banditoksen, helvetin enkelien tai vaikkapa natural born killersin kerhorakennuksia.
Menet ovelle koputtamaan niin melkoisella varmuudella sopivaa summaa vastaan saat mutkan enkä usko pitkänkään aseen olevan ongelma.
aseita saa ihan samalla lailla kuin huumeitakin, vaikka ei tuntisi itse yhtään rikollista tai myyjää: panet vain sanan kiertämään, että sä tarvitsisit ja olet tosissasi. Kerrot asiasta muutamalle tutulle, ne kertoo muutamalle omalle tutulleen ja vähintään neljäs tai viides tutuntuttu ON jo kontakti josta kauppoihin päästään.
että jos tietää naapurin isän harrastavan metsästämistä niin sieltä vaan lainaamaan.
Mun pojalla on luvallinen metsästysase, säilyttää sitä lukitussa asekaapissa. On todella vastuullinen ja tarkka siitä, että ase ja ammukset on asianmukaisesti lukittu.
Mene kallion baareista kysymään alan porukalta. Ongelma on vaan se että laittomat kait maksavat huomattavan paljon enemmän kuin lailliset. Tvstähän tuli ohjelma missä kävivät ostamassa ja hinnat pyörivät siinä 2-3000 eurossa. Se on todennäköisesti yhtä vaikeeta kuin ostaa huumeita ja nuuskaa ja kaikkea muuta laitonta.
Googlaat lähimmän moottoripyöräkerhon sijainnin ja sinne riittävän rahamäärän kanssa kylään niin saa kyllä järeitäkin aseita. Ihan yhtä helppoa kuin ostaa mitä tahansa huumeitakin sieltä isojakin määriä.
Halvin mora maksaa 2 euroa ja sen voi kuka tahansa ostaa ja on yhtä vaarallinen väärin käytettynä.
Joku väitti että englannissa käsiaseet kiellettiin kokonaan. Laittomia käsiaseita siellä on nykyään eniten. Jotenka mitä siitä voi päätellä?
"If guns are outlawed, only outlaws will have guns"
Siitä vaan yrittämään kaappia auki. Rälläkällä tai plasmaleikkurilla onnistuu tosi "huomaamattomasti" jossain kerrostalossa. Suuri osa harrastajista säilyttää aseitaan tällaisissa kaapeissa, vaikka laki ei sitä yleensä edellytä. Aseet ovat arvokkaita.
Kouluammunnat loppui,kun lupia ei enää anneta kouluikäisille.
Vanhat harrastajat ei kouluissa ammuskele.
Laittoman aseen ja panoksia saa parhaiten ostettua Tor-verkosta. Maksu maksettaan verkkorahalla, Bitcoineilla ja jolloin poliisi ei pääse jäljille eikä ostaja saa koskaan tietää myyjää.
Laittoman aseen voi myös valmistaa itse. Tarvitaan lähinnä sorvi ja jyrsin, mutta mikäli käytössä on numeerinen työstökone ja osaa vieläpä hieman elektroniikkaa, niin voi rakentaa halutessaan vaikkapa kiväärin, joka voidaan suunnata ja laukaista etänä. Vielä, kun kasvojentunnistus-algoritmit ja kamerat paranevat, voidaan suuntaus ja laukaisu jättää ohjelmiston huoleksi.
Oliko vielä jotain kysyttävää?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:59"]
Laittoman aseen voi myös valmistaa itse. Tarvitaan lähinnä sorvi ja jyrsin
[/quote]
Niin. Suomessa on paljon aseseppiä(virallisia) jotka tekevät aseita ihan itse. Itse valmistetut aseet ovat pienempi ongelma kuin Morat joita saa 2 eurolla kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:59"]
Laittoman aseen ja panoksia saa parhaiten ostettua Tor-verkosta. Maksu maksettaan verkkorahalla, Bitcoineilla ja jolloin poliisi ei pääse jäljille eikä ostaja saa koskaan tietää myyjää.
Laittoman aseen voi myös valmistaa itse. Tarvitaan lähinnä sorvi ja jyrsin, mutta mikäli käytössä on numeerinen työstökone ja osaa vieläpä hieman elektroniikkaa, niin voi rakentaa halutessaan vaikkapa kiväärin, joka voidaan suunnata ja laukaista etänä. Vielä, kun kasvojentunnistus-algoritmit ja kamerat paranevat, voidaan suuntaus ja laukaisu jättää ohjelmiston huoleksi.
Oliko vielä jotain kysyttävää?
[/quote]
Tässä taas tapaus, joa ei oikeasti tiedä kertomistaan asioista yhtään mitään.
Älkää kertoko mistä niitä laittomia mutkia saa. Tällaiset ketjut ovat juuri sellaisia, jotka google löytää, kun joku jälkijättöinen haluaa kostaa luodilla kokemansa vääryyden.
9mm tykki 500e ja kymmeniä panoksia mukaan. Ainakin meillä päin?
Venäjän raja ainakin vuotaa kuin seula, sieltä alamaailma saa rynnäkkökivääreistä lähtien mitä vaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 02:44"]
minulta
[/quote
Onko myydä STG44 rynnäkkökivääriä?]
Saat elinkautisen.