Maksoinpa oman osuuden laskuista ja tilille jäi
kuukaudeksi 1500€. Tekisi mieli itkeä ilosta, sillä takana on 8v paskalla palkalla, josta ei jäänyt verojen jälkeen edes tuota käteen, raskas vuosi puolen vuoden lomautuksineen, sen jälkeen määräaikaisessa työsuhteessa kykkiminen ja nyt; huomisesta alkaen vakinainen duuni ja liksa noussut vuoden takaiseen reilu 1500€/kk!! Kyllä voi ihminen olla iloinen!
Kommentit (5)
muista laittaa joka kuukausi vähän säästöön pahanpäivän varalle.
palkalla monta vuotta ja nyt minä olen kuntoutunut niin, että saatoin ottaa osa-aikatyön opiskelujen rinnalle. Kyllä tekee hyvää tuoda myös vähän rahaa perheelle. Muutakin kuin opintotuki :)
Tiedän tunteen! Mä olin 5v putkeen ilman työtä.
Meillä on ollut miehen kanssa aina yhteiset rahat ja perheemme (2 lasta + 2 aikuista) eli nuo vuodet minimituilla + miehen palkalla. Kyllä venytettiin senttiä niin, että soikeammaksi sitä ei saa.
Olin jo luopunut toivosta saada ikinä mitään työtä ja sain kuin sainkin aivan ihmeen kaupalla vakkarityön suuresta firmasta.
Koska olimme noina viitenä vuotena tottuneet elämään vain miehen palkalla + mun mitättömillä tuilla emme ole vieläkään tottuneet siihen, etä mun NETTOpalkkani 2400 e/kk on meille tavallaan "ylimääräistä". Ja ihan joka kuukausi!
En siis osaa tuhlata rahaa, koska olimme niin pitkään ilman sitä. Pelkään koko ajan uutta työttömyyttä ja laitan säästötilillemme palkkaani "pahan päivän" varalle.
Nyt sitten joulun alla tuhlasin mielettömästi ja ostin koululaisellemme urheilukaupasta uudet (ei siis kirppikseltä :D) sukset (koko suksipaketti) ja luistimet, maksoivat yhteensä 170 euroa. Lisäksi kävin hakemassa tällä viikolla lapsille kaupasta uudet talvivaatteet alesta ensi talveksi. Kuopukselle ostin Reimatecin puvun ja esikoiselle Ticketin. Alenkin älkeen hintaa niille tuli yhteensä 250 euroa. Minusta tuntuu edelleenkin, että elän unta. Eihän meillä VOI olla varaa tuollaisiin luksusvaatteisiin (vaikka oikeasti on).
Nyt sitä palkkaansa osaa arvostaa!
Eli nauti ap nyt elämästä :D
tuntui vaan niin uskomattomalta, että laskujen jälkeenkin tilille jäi rahaa :) Piti moneen kertaan miettiä että unohtuiko jotain nyt maksaa, kun ei kaikki mennytkään :D Kiitokset kaikille vastauksista ja onnitteluista; paistaa se päviä risukasaankin!
Tiedän tuon tunteen, meillä ollut rahavaikeuksia ku ei ole ollut töitä koko aikaa molöemmilla ja todella tiukalla jouduttu elämään, nyt näyttää siltä että niistä selvitään ja ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen mulla ja miehellä on molemmilla vakityöpaikat =)