voidaanko 100-kiloinen lapsi pakottaa luistelemaan liikuntatunneilla?
johan semmoinen olisi vaarallistakin
Kommentit (13)
tehdä jotain sen painonsa pienentämiseksi.
Ja mä painan ikävä kyllä sen sata kiloa, ja luistelin viimeksi tänään. Olen tällä viikolla myös mennyt potkukelkalla 5 km, käynyt bodypump-tunnilla, 5km lenkillä, josta juoksin 1km matkan. Läskikin voi urheilla, on edes jostain kohti kunnossa.
vakavia sairauksia ja kuolevat niihin vielä?? Lihavia kiusataan ja hyljeksitään (muut lapset). En ymmärrä miten voi olla noin vastuuttomia vanhempia!!
onka lapsi ennen ollut luistimilla? minkä ikäisestä ja pituisesta lapsesta on kyse?
Kyllä minusta lapsi pitäisi ainakin kannustaa luistimille. Jos lapsi ei vielä osaa/ hallitse luistelua, niin kipin kapin äiti ja isä kentälle treenaamaan!
Ylipaino ja heikot liikunta taidot on aika hyvä yhdistelmä kiusaamiselle, vierestä huomaten. Itse olen myös ylipainoinen, mutta kohtuullinen liikunnallinen ja hyvä kuntoinen, enkä ole koskaan kokenut liikunta tunteja ongelmana..
Jos jostain löytyy satakiloinen lapsi, niin kyllä hänenkin pitäisi edes kokeilla luistelua. Jos se osoittautuu fyysisistä syistä mahdottomaksi, niin lapselle voisi etsiä jonkun sopivamman ja mieluisamman liikuntamuodon - kunhan liikkuu.
Ylipäätään olen sitä mieltä, että koululiikunnan ei pitäisi perustua pakkoon vaan siihen, että niille vaikeimmillekin tapauksille löydetään mieluisa liikuntamuoto ja liikunnan riemu. Pakottamalla syntyy vain liikunnan vihaajia.
Huippuunsa treenattu ammattijääkiekkoilija painaa noin 100 kg, ehkä vähän yli.
Tuollaisia 100 kg teinejä kyllä löytyy ja se näkyy. Liikkuminen on lyllertämistä ja kestävyyskuntoa ei ole lainkaan.
Reilusta ylipainosta voi sanoa sen verran että sille tosiaan tulisi tehdä jotain sillä se haittaa myös muita kuin tuon massan kantajaa.
ne satakiloiset on niitä joilla pituuskasvu loppunut varhain.
jos painaa tuon verran? Joku 193cm teinipoika?
Ei meidän riukupoikiakaan voi pakottaa luistelemaan / uimana tms. koulun kanssa, jos niitä ei huvita.
Jos lapsi vaan ei tee tai mene, niin ei niitä kukaan pysty väkisin sinne kentälle nostamaan.
Että milläs pakotat?
Ei koulu voi oikein antaa muita sanktioita kuin liikuntanumeron alennuksen (mutta ei 4:sta tuosta syystä jos tekee jotain jollain tunneilla kuitenkin), ehkä jälkkää?, koulusta erottaminenkin ois turhan radikaalia.
Joten ei voi pakottaa, viime kädessä. Ihan kuin ei voi pakottamalla pakottaa tekemään mitään muutakaan, jos ei lapsi vaan tee.
pituutta on 203cm ja ikää 18v ei ole ihan riuku ollut koskaan, ja luistelee mielellään. Lapsena minä häntä pidän. Sisko toivoo että pian alkaa tienata omat rahansa ettei tarvitse ottaa lainaa lapsen ruuan hankintaan, miestä kun uhkaa lomautus.
Kaatuminen sujuisi ainakin pehmeästi.