Nimi vauvalle... Umpisolmussa ollaan! :/
Meille on tulossa kolmas lapsi ihan lähiaikoina (sukupuolesta ei varmuutta). Meillä miehen kanssa ei mene nyt nimiehdotukset yhtään yksiin... Molemmat ollaan sitä mieltä, että nimen tulee olla lausunnaltaan ja kirjoitusasultaan suomalainen, mutta kuitenkin ulkomaistenkin lausuttavissa (ei mitään hankalaa Kyöstiä tms.). Sukunimemme on ihan täysin suomalainen nen-päätteineen, joten mitään kauhean erikoista nimeä ei haluta. Isommat sisarukset ovat: EMILIA SOFIA ja TOPIAS TANELI. Molempien toiset nimet tulevat suvusta, ja luultavasti tulokkaankin toinen nimi otetaan aiemmilta polvilta; tällä hetkellä suosituimpia toisiksi nimiksi ovat pojalle Anselmi ja tytölle Matilda. Ne eivät ole pakollisia (siis riippuu ihan mikä tulee kutsumanimeksi), mutta olisi kiva jos keksisitte näihin nimiin sopivia etunimiä.
Kommentit (23)
Frida on kaverin koiran nimi... Elias on ihan ok, mutta ei kuitenkaan ihan kauheasti sytytä meitä kumpaakaan.
Tyttöjen nimistä Maisa Matilda olis tosi söpö! Se sointuis kivasti sukunimenkin kanssa... Mies ei lämpene kuitenkaan nimelle. Poikien nimistä minä voisin harkita Tuukkaa ja Severiä. Tuo Severi ehkä vois mennä miehellekin...
Mutta mulle Sauli nimestä tulee vaan mielleyhtymä yhteen ärsyttävään tyyppiin, joten en voi kuvitellakaan sitä nimeksi omalle lapselleni! Nimessä sinänsä ei ole mitään vikaa...
tytöllä kumpikin nimi loppuu samoin ja pojalla kumpikin nimi alkaa samalla alkukirjaimella.
esim.
Aada Matilda
Iida Matilda
Linda Matilda
Amanda Matilda
Minda Matilda
Aida Matilda
Aleksi Anselmi
Aaron Anselmi
Anton Anselmi
Aaro Anselmi
Aatos Anselmi
Aamos Anselmi
Tai sitten toisinpäin
Melina Matilda
Milla Matilda
Meea Matilda
Mimosa Matilda
Maria Matilda
Eemi Anselmi
(nyt ei tuu kyllä tähän hätään muuta mi-loppuista pojan nimeä mieleen)
Julius Oliver ja Aleksi on meidän nimilistalla.Pojan nimeä siis mietitään;)
Mitenkäs Emilian siskolle sellanen nimi kun Alisia (Matilda),maailmalla enempi käytössä kun tas Suomessa on harvinainen.
Jos oisin tytön saanut olisi hänestä tullut Olivia,kun miehelle ei tuo Alisia ainakaan pureksimatta ois mennyt.
Paljon kivoja ehdotuksia olet jo saanutkin.
Emilia, Topias ja...
Julia
Laura
Olivia
Joanna
Katariina
Linnea
Maria
Monika
Sofia
Antton(i)
Julius
Eemil
Jeremias
Joonatan
Kristian
Kasper
Matias
Tomas
Marius
Markus
Niklas
Rasmus
siskolle ehdottelen:
Liisi Matilda
Aliisa Matilda
Sanni Matilda
Juulia Matilda
Vilina Matilda
veljelle:
Oskari Anselmi
Julius Anselmi
Taneli Anselmi
Kaapo Anselmi
Eemeli Anselmi
tollasia tuli nyt mieleen... jos tulee muita mieleen niin tuun lisäämään :)
Tiina :)
Julius
Joel
Kaius
Joonas
Daniel
Mikael
Oliver
Aleksi
Patrik
Samuel
Alina
Olivia
Fanni
Annika
Matilda
Amanda
Helena
Katriina
Iiris
Anna, Jenna, Sara, Saaga, Milla, Linnea, Ilona,Elisa, Emmi, Emma, Fanni,Erika, siru
Julius, Elias, Aaron,Miikka, Samuel, Henri, Joona, Aukusti, Nuutti, Leo
Lotta Matilda
Anniina Matilda
Anna/ Anni Matilda
Aino Matilda
Olga-Maria Matilda
Tuomas Anselmi
Markus Anselmi
Eelis Anselmi
minusta kivoja,,saattaa olla jo ehdotettuja(en tarkistanut)
Joonas
Joakim
Samuel
Mikael
Tuomas
Leo
Oliver
Rasmus
Nikolas
Niklas
Aaron(i)
Oskari
Patrik
Daniel
Olivia
Alisa
Alissa
Alina
Santra/Sandra
Viveka
Linnea
Veera
Jenny
Jemina
Reetta
Teresa
Aurora
Annika
Anniina
Amanda
Melissa
Julia -on jo sukulaistytöllä
Laura -mies tykkäis, minulle ei oikein mene
Olivia -on jo sukulaistytöllä
Joanna - minä tykkään, miehelle "ehkä"
Katariina -on jo sukulaistytöllä
Linnea -ei
Maria -ei
Monika -ehkä
Sofia -on jo meidän tytön toinen nimi
Antton(i) -minä tykkään (i:llä), miehellä voi mennä sulatteluun
Julius -kiva ja oon jo ehdottanu, mutta mies ei tykkää
Eemil -ei...
Jeremias -joku tän tyylinen menis, mutta ei tämä
Joonatan -miehellä mielikuva lokki Joonatanista
Kristian -sukulaismies
Kasper -ok, mutta tuttavaperheen poika
Matias -kiva ja oon jo ehdottanu, mutta mies ei tykkää
Tomas -ei
Marius -ei
Markus -miehelle menis, mulle ei
Niklas -tuttavaperheen poika
Rasmus -minä tykkään, mutta tiedän yhden Rasmus-nimisen koiran...
Aliisa Matilda on mun suosikki, joka laitettiin synnärinkin paperiin, jos pitää tehdä hätäkaste! Mies suhtautuu aika neutraalisti tähän nimeen (ei siis jyrkkää eitä), niin se on ihan varteenotettava ehdotus. Tyttöjen nimistä muut ei kauhesti innosta.
Poikien nimistä Oskari on ollut yks meidän suosikkinimistä jo esikoista odottaessa, mutta kaverini vasta sanoi, että jos hän saa toisen pojan, niin sen nimeksi tulee Oskari... Ei kehtais tavallaan varastaa nimeä, koska vasta siitä puhuttiin! Eemelikin on kiva nimi, mutta en halua Emiliaa ja Eemeliä, Taneli on jo poikamme toinen nimi, Kaapo ei innosta, ja Juliuksesta mies ei tykkää.
Mun listalle pojista pääsee: Julius, Oliver ja Aleksi. Tosin luulen, että mies kelpuuttaa ehkä vain tuon Aleksin.
Tytöistä ainoastaan Iiris ja Amanda on sellaisia, joita voisin ajatella (se Matilda oltiin aiottu toiseksi nimeksi). Mies voisi tykästyäkin tuohon Amandaan...
Ei varmaan yksikään pääse meidän listalle...
Pojista Joonas ja Oliver pääsevät mun listalle. Miehelle tuo Oliver ei varmaan kyllä mene...
Tytöistä aika moni nimi on meidän sukulaisten ja tuttavien lapsilla. Aliisa (kahdella i:llä) on mun suosikki, kuten jo kerroin aiemmin. Jemina menis mulle, muttei miehelle. Amanda vois mennä...
Selina on miehelle ehkä outo, itse pidän. Loviisasta minä en tykkää.
Meidän molemmat lapset on tummatukkaisia ja heillä on ruskeat silmät. Molemmat ovat luonteeltaan myös hyvin ulospäinsuuntautuneita ja vilkkaita. Joten jos ei omena kovin kauas puusta putoa, niin tulokaskin on varmaan samaa kastia! Eli jos tulee mieleen jotain nimiä, jotka sopisivat tummalle ja vilkkaalle lapselle, niin vielä parempi...
Voi, Iiris Matilda on aivan ihana! (Nytpä menee tämä nimi korvan taakse itselläkin. Ja täällä suurin piirtein kädet ojossa anelen että Laittakaa, laittakaa tämä tytön nimeksi!)
Pojalle tulee ensimmäisinä mieleen Matias. Matias Eerik? Matias Severi? Matias Anselmikin OK.
Iiriksestä ja Matiaksesta tykkään minäkin. Iiris Matilda olis kyllä hieno, ja mieskään ei ole tuota Iiristä tyrmännyt (mutta ei kuulu hänen suosikkeihinkaan). Matiaksesta mies ei jostain syystä tykkää, minä kyllä, mutta juuri kuulin että yksi ei niin läheinen kaveri (jonkin verran ollaan kyllä tekemisissä) on antanut poikavauvalle juuri nimeksi Matias, eli se siitä...