2 vuotiaamme osaa kaikki aakkoset a:sta ö:hön!
Muita 2 vuotiaita jotka osaavat jo aakkoset? Lisäksi osaa laskea kymmeneen.
Kommentit (30)
Unohti ne kyllä sitten piakkoin kun kiinnostui muista asioista :)
numerot 2-vuotiaana ja automerkit, logot ym. Nykyisin 10v ja diagnoosina asperger. Erityisen lahjakas edelleen, mutta varjopuolia siis myös.
Mä osasin kans aikanani 2-vuotiaana. Lopputulos on siis loistava, musta tuli akateeminen, joka on viihtynyt 10 vuotta aihe vapaa palstalla ;-)
Taattua av-tasoa siis lapsesi.
Osaisi meilläkin poika aakkoset 2-vuoden iässä, sitten ne taas unohtui kun tuli muita intressejä.
Jokaisen on se ristinsä kannettava ;-D
Joo, mut mä muistan vieläkin ne aakkoset.
kaikki aakkoset sekä logot. Siitä huolimatta ei vielä osaa lukea vaikka on jo 6 vuotta (ei kiinnostusta).
Laskeekin näin: "ykki, koome, neejä, kahekkan" :D
Hangosta Kemijärvelle, paitsi Helsinkiä ja Jämsää ei opi sitten millään. Onkohan pojassa jotain vialla?
Hän ei osannut vielä puhuakaan silloin. Lukemaan oppi 3-vuotiaana. Keskimmäinen ja kuopus osasivat kirjaimet 2-vuotiaana, ja lukemaan oppivat 4-vuotiaana.
alle kaksivuotiaana, oppi lukemaan ihan normaalisti ekaluokalla. On tällä hetkellä 19 vuotias hyvin koulussa menestynyt oik.tieteen opiskelija, en kuitenkaan usko kirjainten aikaisella opettelulla olleen vaikutusta tulevaisuuden valintoihin.
ja tunnisti pieniä sanoja aika aikaisin. Kuitenkin vasta nyt, 6-vuotta juuri, innostunut taidoistaan, alkanut kirjoittelemaan ja enenmmän lukemaan. Ei ole kotona aktiivisesti opetettu, luettu ja loruteltu kyllä paljon.
Varsinkin mun esikoinen kyseli aina kirjoja lukiessamme kirjaimia, eikä kuvat kiinnostaneet juuri lainkaan. Lapsi oppii sitä mistä on kiinnostunut.
aakkoset 1,5 vuotiaana.Lähinnä osasi ne ulkoa, ei juuri niistä ymmärtänyt.Oppi aikaisin puhumaan, ekat sanat 7kk. Oppi lukemaan tasan 5v.
Poika on nyt 10kk, ei ole vielä tullut sanoja.
missä muutkin. 2-vuotiaat, jotka osaavat puhua, voivat hyvin osata aakkoset, laskea melko pitkällekin tai osata vaikka piin likiarvon, jos se on opetettu. Aika moni 2-vuotiashan laulelee paljon ilman, että kaikista sanoista (niiden merkityksestä) on mitään hajua.
Olen hämmästyneempi, jos kaksivuotias osaa aakkoset siten, että osaa esim. vastata kysymykseen "millä kirjaimella sana pöytä alkaa" tai "montako henkilöä tässä huoneessa on".
nykyisellään 12 lapsen kotiäiti;D
Samoin kuopukseni osasi laskea kymmeneen 1-vuotiaana...kirjattiin ihan neuvolakorttiin ylös kun lapsi laski neuvolassa olessaankin kymmeneen kun tarroja katseli ja itselleen yhden niistä valitsi;) Kunkahan monta lasta hänellä tulee joskus olemaan?;D
Meillä esikoislapsi osasi aakkoset 1,5-vuotiaana, ja nimenomaan niin, että oikeasti oli sisäistänyt ne. Osasi siis nimetä (isoja) kirjaimia melkein mistä tahansa kontekstista, ei vain luetellut niitä ääneen. Täytettyään kolme osasi sanoa, millä kirjaimella sana alkaa. Nyt himpun päälle neljävuotiaana lukee ja kirjoittaa.
Eikä juuri opetettu, vastattiin vain, kun lapsi kysyi.
missä muutkin. 2-vuotiaat, jotka osaavat puhua, voivat hyvin osata aakkoset, laskea melko pitkällekin tai osata vaikka piin likiarvon, jos se on opetettu. Aika moni 2-vuotiashan laulelee paljon ilman, että kaikista sanoista (niiden merkityksestä) on mitään hajua.
Olen hämmästyneempi, jos kaksivuotias osaa aakkoset siten, että osaa esim. vastata kysymykseen "millä kirjaimella sana pöytä alkaa" tai "montako henkilöä tässä huoneessa on".
..aakkoset, numerot ja 7 kieltä.
Nyt on hyväviitonen koulussa.
Taitaa tulla yhteiskunnan kermaa.
Lukemaan tyttö oppi 4,5-vuotiaana.