Miten vauva muka jää nälkäiseksi? En ymmärrä.
Minä kahta vauvaa imettänyt ihminen en ymmärrä miten vauva jää vielä nälkäiseksi syötyään rintaa.
Kävimme sukulaisten pian 2kk ikäistä vauvaa katsomassa ja äiti kertoi, että ovat alkaneet nyt antaa korviketta imetyksen jälkeen kun vauva jää selvästi nälkäiseksi. Rintamaito ei taida riittää.
Miten se ilmenee? Miksei voi imettää sitten lisää?
Ja tämä ei ole edes ainut tapaus, olen kuullut muitakin tarinoita, että rintamaito ei taida riittää?
Eikö se ole riittämättä vasta jos vaippoja ei kastu tarpeeksi tai neuvolasta sanotaan, että paino ei nouse tarpeeksi?
Selittäkää nyt mulle, jooko? Haluaisin ymmärtää, kun mun mielstä jos maitoa tulee, sitä myös tulee tarpeeksi, kunhan vaan imettää kun vauva pyytää.
Kommentit (25)
mutta toisille se nyt on vaan mahdottomuus imettää vauvaa puolen tunnin välein 45min. kerrallaan.
Ikävä lähettää nälkiintynyt vauva sairaalahoitoon kuivumistilan takia, kun äiti on uskonut imetysfanaatikkojen (tai joskus ihan tavallisten äitien) ohjeita siitä, miten maito kyllä riittää kun vain imettää riittävän tiheästi ja syö ja lepää jne.
Toisaalta olen nähnyt paljon äitejä, jotka ovat lopettaneet imetyksen ensimmäiseen ongelmaan eli ihan heti ei tosiaankaan kannata antaa periksi. Toisaalta imetys ei kaadu siihe, että vauva joskus saa lisämaitoa, jos imetys kuitenin pääasiallinen ravinnonlähde.
Mutta jospa ei syyllistetä ketään. Ap:n kaltaiset provoilevat aloitukset ovat aina ikävää luettavaa.
Näinkin voi käydä. Vauva ei huolinut tissistä maitoo, kun ei nähtävästi tullut tarpeeksi rivakasti ja HETI.
Neljä kuukautta sitä yritettiin ja sitten oli pakko luovuttaa vauvan takia. Paino ei noussut.
Maitoa olisi tullut ja lopulta lypsin ja juotin pullosta. Mutta heruminen loppui pelkkään lypsämiseen.
miettinyt, että onko kyse siitä että maito on oikeasti lopussa, finito vai siitä, että lapsella on huono imuote.
Moni on pilannut imetyksen rintakumeilla. Niilä heruminen hidastuu ja imetysajoista tulee kovin pitkät.
Sitä käytetään niin monesti vaikka maito olisi oikeasti riittänyt. Monet eivät halua paljastaa sitä, että eivät halua imettää ja väittävät, ettei maito riitä. Todella harvalla maito ei oikeasti riitä.
Monet eivät tunnu ymmärtävän sitä kun maidontulo alun jälkeen tasaantuu eikä tissejä enää niin helposti pakota. Ei myöskään ymmärretä, että ensimmäisen viikon aikana ja tiheänimun aikoina ei ole ollenkaan kummallista jos lapsi haluaa olla rinnalla vaikka tunnin, näin maidontulo lisääntyy. Usein myös iltaisin lapsi saattaa tankata alle tunnin välein eikä se tarkoita, että maito ei riitä lapselle.
Onneksi minun äitini on imettänyt lapsensa ja osasi tukea ja kertoa minulle imetyksen vaiheista kun imetin esikoista. Kaksi lasta olen imettänyt vuoden ikään. Hieman yli puolivuotiaaksi olivat kumpikin täysimetyksellä ja esikoista imetin aivan yhtä hyvin vaikka loput 6 kuukautta hänen imetysajasta olin raskaana. Nyt odotan kolmatta lasta ja imetän häntäkin samalla tavalla kuin ensimmäisiä.