Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaakohan Terolut-kuuri raskautumisessa?

Vierailija
29.12.2009 |

Yritetty toista puoli vuotta, mun kuukautiskierto vaan nyt todella pitkä, jopa 40 päivää. Gyne määräsi terolutit, jotta saataisiin vuoto alkamaan ajallaan. Nyt eka kierrot terolutteja käytössä ja yritys tietenkin päällä nytkin. Auttaakohan nuo asiassa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tärppipäivät sitten nopeammin. Ovikseen nuo eivät vaikuta muuten

Vierailija
2/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoittaa kierrot ja siten esim. ovulaation ajankohta on helpompi arvioida. Varaudu siihen, että kuukautiset alkavat melko pian viimeiset Terolutin ottamisen jälkeen, joten kierrot voivat olla vain 25. Minulla on ainakin näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs aloitin terolutit kierron 15.pvä ja samaan aikaan ajotettu yhdyntöjä, eikös ovulaation pitäisi olla noilla main?

Vierailija
4/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luultavimmin jossain 25-28 tienoilla

Vierailija
5/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että nyt kun otan noita terolutteja. Mutta siis, mä olen kokenut aiemmin että ovulaatio olisi ihan ajallaan ja sitten tulee siitä jonkun ajan päästä kuukautiskivut, mutta vuoto vaan ei alakaa. Alkaa myöhässä vasta viikon parin päästä. Elikäs sillä epäilen, että ovis olisi nytkin ihan "ajallaan".

Vierailija
6/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos apn kierto 40, tod. näk.et ovuloi lainkaan. Ja vaikka söisit terolutia, se ei saa aikaan ovulaatiota, vaan katkaisee kiertosi aiemmin. ovulaation aikaansaamiseksi on muut lääkkeet. terolut ei auta raskautumistoiveissa, aan ainoastaan lyhentää kierrot normaaliksi, EI aikaansaa ovulaatiota.

Vierailija
7/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk:t alkavat yleensä 14vrk:n kuluttua ovulaatiosta. jos kierto on yli 35vrk, on erittäin todennäköistä, että ovulaatiota ei ole tapahtunut lainkaan.

Vierailija
8/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolutteja määrätessään gyne katsoi ultaralla ja sanoi, että näyttää kaiken olevan kunnossa. Munarakkuloita kehittyy runsaasti jne. Eikö se tarkoita, että ovuloi? Vai voiko silti olla niin, ettei ovulaatiota tule?

Vierailija
9/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierrot ennen Teroluteja 40-45 päivää, ovis siinä kp 28 tienoilla ja nyt Terojen jälkeen ovis on kp 15 ja kierrot 26-27 päivää. Ei pitkät kierrot aina tarkoita etteikö ovista tulisi, toki se on mahdollista.

Vierailija
10/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti asiaan vaikutti eniten se, että jätin asian mieelstäni "nyt mä en ainakaan voi tulla raskaaksi" - ja sitten pam...

Vierailija
11/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin munasolu on jo niin huono, että on erittäin epätodennäköistä raskautua pitkistä kierroista, vaikka joskus jollekulle on niin käynytkin.

Vierailija
12/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin siis syytä käyttää nyt noita terolutteja muutama kuukausi. Olen tehnyt ovulaatiotestejä, aluksi pelkkää yhtä viivaa ja viikonloppuna pari päivää hailakka toinenkin viiva. Nyt taas ei viivaa ollenkaan. Mitähän meinaa? Tosin en ollut tarkkana, ettenkö olisi juonut ennen testausta tms.

Vierailija
13/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne munasolut yhtään kauempaa siellä "huonone" vaikka kierto olisi pitkä, ne ovat kaikki siellä valmiina eikä kierron pituudella ole mitään merkitystä!

niin munasolu on jo niin huono, että on erittäin epätodennäköistä raskautua pitkistä kierroista, vaikka joskus jollekulle on niin käynytkin.

Vierailija
14/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat raskautua niin käänny lääkärin puoleen ja hanki lääkitys joka auttaa nimenomaan ovulaation aikaansaamisessa. Terolutilla tuhlaat vain aikaa, jos sinulla on raskaustoive.

Vierailija
15/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne munasolut yhtään kauempaa siellä "huonone" vaikka kierto olisi pitkä, ne ovat kaikki siellä valmiina eikä kierron pituudella ole mitään merkitystä!

Vierailija
16/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä ei ihmiset viitsi lukea kunnolla viestejä ennenkuin kommentoivat. Ap:hän on kertonut, että sai gyneltä terolutit tutkimusten jälkeen. Eli eiköhän ole jo näin lääkärin hoidossa?

Vierailija
17/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettet vaan ole ovuloinut vielä. Terolutit lyhentävät vasta seuraavia kiertoja, ei ne tähän ekaan vaikuta. Eli ovis voi tulla hyvinkin myöhään jos sulla siihen on taipumusta.

Vierailija
18/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole raskaana hakeudu tarkempiin tutkimuksiin.

Vierailija
19/38 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 otteeseen syönyt ensin terolutia kierron tasaamiseen, sitten lisänä clomifen ovulaation aikaansaamiseen. 3 kertaa olen raskautunut 1. lääkkeettömän kierron jälkeen.

Myöhemmin jostain luinkin, että terolut saattaa häiritä raskaaksituloa.

On siis välttämätön tuon kierron aikaansaamiseksi, mutta kannattaa jos ei tärppiä kuulu, niin pitää tauko ja katsoa. Onnea matkaan!

Vierailija
20/38 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terot ennen ovista, niin on hyvin todennäköistä että koko ovista ei tule. sehän on keltarauhashormonia. sitä samaa erittää keltarauhanen kun munasolu on irronnut. näin ollen kroppa luulee että ovulaatio on jo ollut, eikä aivot silloin tuota ovulaation aikaan saavaa lutenisoivaa hormonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä