Kuinka moni aloittaa TIPATTOMAN TAMMIKUUN?
Itse haastoin miehen mukaan, ei osannut sanoa vielä, jäi miettimään.
Kommentit (54)
viettäminen on niin hienoa.
Minulla on synttärit tammikuussa ja kyllä vaan aion juoda 1-2 lasia viiniä synttäreiden kunniaksi.
Tipattomia kuukausia tulee kyllä muita eikä niitä tarvitse edes erikseen miettiä, sillä sen verran harvoin käytän alkoholia.
Mutta silti tiettyjen tipatonta viettävien mielestä olen vähintäänkin juoppo kun en halua viettää tipatonta tammikuuta :/
Mä oon ryypännyt ihan kauheesti joulukuussa. Oli parit pikkujoulut, synttärit ja joulun tissuttelut, eilenkin otin.
Mä en tiedä laskeeko mun maksa-arvot ja samapa tuo, mutta yritän olla lipittelemättä tammikuussa ja jos helmikuussakin vois olla ottamatta.
pidän periaatteesta tipattoman helmikuun ja maaliskuun.
Eri asia alkoholisteilla. Tämä tiedoksi a-klinikan hoitsulle. Melkein valmis lääkäri
Vaan myös ihmisten jotka oli mokailleet jurripäissään autoratissa ja iso osa oli ns. tavis-dogaajia. Kävivät tasaisin väliajoin seuloissa ja vaatimukset piti täyttää että poliisi myöntää kortin takaisin. Ei ne maksa-arvot muuttuneet mitenkään yhden kuukauden aikana. Melkein valmis lekuri oppii varmasti vielä että kirjatieto voi olla ihan toinen kuin se oikeasti on.
enemmän mitä hoitsu!
Ja tosiaan ne rutkuttavat tipattomasta, ketkä eivät siihen kykene itse, kun viinan himo niin kova. Absolutistit asia erikseen.
Pienten lasten kanssa tulee hyvin harvoin otettua enemmän kuin yksi siideri tai lasi viiniä. Jos "tulee tilaisuus" niin kyllä maistuu tammikuussakin :)
Viimeksi olen ottanut marraskuun alussa. Silti mä en ymmärrä mikä järki on jossain tipattomassa tammikuussa, eikö sitä voi pitää milloin vain? Mä oon varma että se on alkoholi-ongelmaisten juttuja, ei tollaseen kukaan normaalisti alkoholia käyttävä lähde, ei tartte!
Mulla tulee ihan spontaaniskin tipattomia kausia jotka voi kestää viikkoja. Ja ihan hyvin voin ottaa vain yhden siiderin, tai vain lasin viiniä ruuan kanssa. Mies on paljon "heikompi", ei mikään alkkis tai edes riskikäyttäjä, mutta vain yhden ottaminen on hankalaa.
Maksan toiminnan muutos on erittäin hidasta, kuukaudessa ei mitään merkittäviä jos ollenkaan tuloksia välttämättä saa. Toisen kuukauden kohdalla on jo toisin.
T: hoitsu
kun rv38 menossa et ollut tipatonta jo pitkän aikaa :)
töissä. Ensinnäkin, A-klinikalla ei seurata maksa-arvoja asiakkailtamme, näin täällä meidän kaupungissa. Ja aivan varmana tapahtuu maksassa muutos parempaan suuntaan, kun on täysin alkoholitta kuukauden ajan, oli sitten millainen alkoholinkäyttäjä tahansa, oli se sitten 1 drinkki kuukaudessa tai enemmän. Ihmettelen näitä, jotka arvostelevat tipattoman tammikuun pitäjiä, koska se kohentaa terveyttä joka osa-alalla, olitpa sitten erittäin kohtuukäyttäjä tai suurkäyttäjä. Taitaa olla niin, että ne, ketkä siitä marmattavat, eivät pysty olemaan ilman sitä alkoholia ja siksi arvostelevat niitä, jotka siihen pystyvät!!
Maksa-arvot paranevat kuukauden aikana, jos on kokonaan juomatta
Tuo ylläoleva teksti on Stakesilta ja A-klinikkasäätiöltä kopsattu! Eli kk aikana maksa puhdistuu kyllä.
Maksa-arvot paranevat kuukauden aikana, jos on kokonaan juomatta Tuo ylläoleva teksti on Stakesilta ja A-klinikkasäätiöltä kopsattu! Eli kk aikana maksa puhdistuu kyllä.
En väitä että eikö olisi ihan hyvä olla juomatta, mutta ei niitä tuloksia oikeesti saa kuukaudessa, ei sellaisia jotka näkyis testeissä. Ja meillä kävi tosiaan rattijuopot seurannassa, oikeus oli heidät seurantaa tuominnut.
tipatonta tammikuuta-käsittelevästä jutusta. (Siis tuo, että jo kuukaudessa arvot paranevat) Ei välttämättä kokonaan tietenkään, mutta puhdistuu kyllä ja arvot paranevat. Lähde oli siis Stakes ja A-klinikkasäätiö. Ne arvot eivät näy heti, koska tulokset näkyvät viiveellä.
130-> 65. On siis entinen alkoholisti isäni. Ja tuo lasku tapahtui neljässä viikossa.
130-> 65. On siis entinen alkoholisti isäni. Ja tuo lasku tapahtui neljässä viikossa.
Se on fakta. Kuinka paljon, se on yksilöllistä. Mutta laskua tapahtuu.
suunnitelman terveydestäni, siihen kului myös alkoholin lopetus, tosin sitä kului minulla vain 1-3 annosta per viikko. Minusta otettiin verikokeita kk välein, vuoden ajan. Maksa-arvoni alenivat kyllä jo kuukauden kuluttua, muistaakseni 20 pykälää, tosin eivät olleet edes korkealla, koska en paljoa alkoholia käyttänyt. Myös muut arvot paranivat huimasti :)
tipattoman tammikuun. Eipä tuohon liity oikeastaan muuta kuin että yritämme aloittaa uuden vuoden vähän kevyimmissä merkeissä (molemmila on paino loppuvuodesta noussut). Eli olisi tarkoitus viettää tipattomuuden lisäksi karkiton ja herkuton tammikuu myös.