Usassa: Isä murhasi vaimon ja tyttövauvan
Kommentit (14)
Mä ymmärrän että isä haluaa pojan, mutta toi on tosiaan sairasta. Kyllä pitäis pettymyksistä yli päästä.
T: pojan ja tytön äiti
mies oli pettynyt vauvansa sukupuoleen, ap vetää siitä johtopäätöksen, että tässä oli "syy", miksi hän murhasi vauvansa?
Eiköhän se nyt murhannut ne sen takia, että oli mieleltään sairas ja selvästi sairaalloisen mustasukkainen (epäili, ettei lapsi ole hänen omansa).
Murhataanhan sitä muuallakin tyttövauvoja.
vaan lukee tuolla linkissä. DOH
AP
vaan lukee tuolla linkissä. DOH AP
pohjimmiltaan kyse on jostain muusta.
"Poliisi jahtaa Yhdysvalloissa Daniel Hicksiä, 29, jonka uskotaan ampuneen hengiltä 13-viikkoisen lapsensa ja vaimonsa, The Daily Mail -lehti kertoi.
Hicksin äiti kertoi poliiseille Seattlessa, että hänen poikansa oli pettynyt siihen, ettei hänen tyttöystävänsä synnyttänyt poikaa vaan tyttövauvan."
Siinähän todetaan, että mies on ampunut (todennäköisesti) vaimonsa ja tyttärensä ja sitten kerrotaan, mitä miehen äiti on poliiseille kertonut. Pettymys lapsen sukupuolesta teon motiivina on siis korkeintaan äidin epäily tai sitten täysin asiayhteyteen liittymätön (kuulopuhe)kertomus, jonka toimittaja on yhdistänyt sopivan shokeeraavaksi jutuksi.
Mikään teon tehneen miehen viestissä ei viittaa siihen, että teon motiivi olisi lapsen sukupuolesta kiinni.
Kyllähän moni tällä palstallakin tunnustaa olevansa pettynyt lapsensa sukupuoleen. Sellaisen tuntemuksen tunnustaminen anonyymisti tai läheiselle ihmiselle (esim. omalle äidille) on varmaan tiettyyn pisteeseen asti ihan luonnollista ja rehellistä. Varsinkin patriarkaalista kulttuuria ihannoivassa USA:ssa.
Siitä, MIKSI ko. mies sitten murhasi perheensä ei juttu kerro mitään faktaa. Ja miten voisikaan, kun ei mies ole sitä kertonut. - Kaikki me toki tiedämme, että veriteko tapahtui siksi että hän on sairas, mutta siitä, minkä mies on kokenut sairaassa mielessään sisäiseksi motivaatiokseen, ei meillä ole tietoa.
Herraisä kun on vaikeeta myöntää.
Miksi olisi vaikea myöntää? Kyllä minä myönnän jopa sen että mies on ilmaissut motiivikseen tuon ja itse käsittää asian olevan niin (mitä ei kyllä uutisesta voi edes päätellä). Muttaa oikeastihan syy on jotain ihan muuta, ts. mielenterveysongelma joka saa näkemään asiat täysin vinksahtaneesti. Esim. kuvittelemaan että poikavauva olisi jotenkin tehnyt onnelliseksi. Jos vauva olisi ollut poika, mies olisi ihan yhtä todennäköisesti tappanut, mutta syy olisi ollut jokin muu yhtä vinksahtanut päätelmä.
Miksi olisi vaikea myöntää? Kyllä minä myönnän jopa sen että mies on ilmaissut motiivikseen tuon ja itse käsittää asian olevan niin (mitä ei kyllä uutisesta voi edes päätellä). Muttaa oikeastihan syy on jotain ihan muuta, ts. mielenterveysongelma joka saa näkemään asiat täysin vinksahtaneesti. Esim. kuvittelemaan että poikavauva olisi jotenkin tehnyt onnelliseksi. Jos vauva olisi ollut poika, mies olisi ihan yhtä todennäköisesti tappanut, mutta syy olisi ollut jokin muu yhtä vinksahtanut päätelmä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009122910850250_ul.shtml