Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua hävettää että vauvani on lihava

Vierailija
29.12.2009 |

Olin aina niin varma että minusta ei tule lihavan lapsen äitiä mutta niin vain kävi. Ihan inhottaa kun muilla on suloisia hoikkia vauvoja ja minulla oikea Michelin-vauva läskimakkaroineen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sellaset Michelin vauvat on niin sulosia:)..ei vauvan kuulu olla mikään luukasa,se on ihan kauhean näköstä

Vierailija
2/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän pitää olla leuhka, että oma lapsi kasvaa ja voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykllä ne nopsaan karisee kun liikeelle lähtee. Pieni syntymäpaino ja pienikokoisuus vauvana altistaa sydän- ja verisyuonisairauksille.

Vierailija
4/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eihän vauvan ruumiinrakenne kerro vielä yhtään mitään! Meidänkin poika näytti hyvin syöneeltä jääkiekkoilijalta syntyessään ja nyt on hyvinkin hoikka ja kuikelo. tuttavan vauva syntyi hyvinkin hoikkana ja pienenä rääpäleenä ja nyt on hyvin tanakka 3 vuotias. Koita nyt vaan jotenkin nauttia siitä lapsesta ja ymmärtää että ne ruokailutottumukset ja ruumiinrakenne määräytyvät sitten vähän myöhemmin.

Vierailija
5/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli sellainen nollakäyrävauva mutta annas olla kun kuopus syntyi ja puolen vuoden iässä huiteli jo +30 käyrällä ihan pelkällä tissimaidolla.... Eikä siis ollut syytä epäillä mitään vikaa olevan. Oli vaan sellanen rauhallinen tapaus, ei ollenkaan niinkuin isompi koliikkeineen yms, taisi kulutuskin olla siis pienempää. Ja kyllä välillä suututti kun sain kommentteja että miksi tuon ikäistä syötetään noin paljon ja sen siitä saa kun ei imetä eikä korvikkeen määrää rajoiteta tai ylipäänsä että kamala pullero jne. Mutta vaikka aika järkyttävä michelin olikin (nyt vasta jälkeenpäin kuvista tajunnutkin koko totuuden) niin kyllähän se oma rakas superihana vauva kuitenkin oli eikä vauvoja voi tollasen asian perusteella arvostella etenkin jos ei ole syynä mikään tahallinen liikasyöttö tms. Vaikka kieltämättä aiemmin enemmän hoikiin vauvoihin päin kallellaan olin minäkin! ;) Mutta kas kummaa vuoden iässä jo mentiinkin nollilla sen painon kanssa.

Vierailija
6/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi vauvaa arvostella vaan vanhempia!

Vierailija
7/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan vauvan paino kerro mitään myöhemmästä ruumiinrakenteesta. Meillä vieraatkin nauravat hyvin syöneelle poitsulle, on se vaan niin suloinen :) ota huumorilla, ap!

Vierailija
8/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pullukoita vauvoina, ja ihan on ekat kuukaudet tissimaidolla kasvaneet.Onhan se ihmetystä aiheuttanut, kun olen itse pienikokoinen ja mieskin on ihan keskiverto mittaa. Mutta me vanhemmatkin ollaan vauvoina oltu aika pullukoita. Eli geeneissä taitaa meillä olla tuo vauvapyöreys.

Isompi lapsi ei kyllä enää ole mitenkään pullukka ja eiköhän tuon nuoremmankin pyöreys pikku hiljaa ala katoamaan, sen verran vilkas liikkuja nykyään on:)

Vierailija
9/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukat vauvat on mainion näköisiä ja todella, kun sille et mitään voi, niin parempi on kääntää se mielessään mukavaksi asiaksi.

Mulla kans esikoistyttö oli pikkanen sirppana ja on vieläkin. Poikia on kaksi ja vauvoina olivat kumpikin sellasia tankkeja, ettei meinannut uskoakaan.. Nyt kun ovat isompia, niin hoikkeleita molemmat, pyöreydestä ei tietoakaan.

Vierailija
10/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain kaksi kuikeloa, joita olen hävennyt. 1v kumpikin painoi n.8kg, mikä oli tosi noloa.

Vierailija
11/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuopus on kyllä oikeasti pullukka vauva ja niin ihana ? Nyt 4kk neuvolassa oli jo 8kg. Ja voin olla ylpeä kun kasvaa niin hyvin rintamaidolla! Esikoinen taas ei aikoinaan kasvanut ja jouduttiinkin antamaan lisämaitoa. Oli vähän "laiha" vauva.

Vierailija
12/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks puhut vauvastasi rumasti. Kyllä vauvalla pitääkin olla vähän läskimakkararoita. Harvoin mä mitään laihoja vauvoja olen nähnyt. Mutta kiva kun alotat ton läskistä vaahtoomisen lapsellesi jo vauvaiässä.

Vierailija
13/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viitsitkin haukkua ihanaa vauvaasi läskiksi?! Vauvan pulleus on ihanan söpöä, ja terkkakin sanoi, ettei vauvojen kohdalla puhuta yli- tai alipainosta! Ei ihme, että lapset kiusaavat koulussa, jos vanhemmat puhuvat jo vauvoistaan tuolla tavalla! Kehtaatko isompana lapsellesi sanoa, etä haukuit häntä netin palstalla!!!

Vierailija
14/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta ja nauti vauvastasi, kun sinulle sellainen on suotu. Pullukat vauvat ovat ihania!!

Lopeta tuollainen ajattelu!

Vierailija
15/17 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on aina ihania juuri sellaisina kuin ovat. Ihmisen arvo ei ole painossa, ei lapsena eikä aikuisenakaan!

Nyt alat ajattelemaan sun lapsesta vähän eri tavalla. Hän ei tule olemaan monessa muussakaan asiassa sellainen kuin haluaisit, koska hän on oma itsensä, ei mikään vauvanukke. Mut tänhän sä jo tiedätkin, nyt vaan alat sisäistää asiaa. :)

Vierailija
16/17 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä provokaatio, olihan?

Vierailija
17/17 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellinen tissihirmu. Itse laihduin samaa tahtia kuin vauva kasvoi.

n.1½ vuotiaana tapahtui ensimmäinen iso muutos, koko tyttö muuttui pontsosta taaperoksi ja koko ajan sopusuhtaisemmaksi. Sanoi pienenä omia vauvakuvia katsellessaan että "mä olen aika pullea". Ja siis 6 kk täysimetetty tapaus, koska ei muuta huolinut ja hyvä niin.

Nyt on 8-vuotias urheilijatyttö, jolta yksi nainen kysyi uimahallissa, että oletko telinevoimistelija? Oltiin ihan että kuin (koska on)?. Nainen vastasi että hän on entinen voimistelija ja valmentaja ja katsoi tytön selvästi erottuvia vatsalihaksia ja arvasi :)

Että kyllä se pulleus asettuu. On vaan hyvä että vauvat kasvavat!