Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitteko hää asioissa? Kipeästi neuvoja kaipaan, kiitos

Vierailija
29.12.2009 |

Eli nyt on tullut aika suunnitella häitä ja en yhtään tiedä mistä alottaisin.

Jaksaisiko joku kertoa mihin kannattaa eniten kiinnittää huomiota? Mistä aloittaa? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon?

Mitkä pk seudulla on osoittautuneet hyväksi juhlapaikaksi?

Millainen tarjoilu on toiminut?

Eli oikeastaan haluaisin kuulla kaikkia mielipiteitä häiden järjestämisestä.

Myös vieraiden näkökulmasta..

Kiitos jos joku jaksaisi auttaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisen tiedon (ja PALJON tarpeetontakin) löydät naimisiin.info foorumilta!

Yleisvinkkinä kerron ettei kannata takertua pikkuasioihin (esim. panikoida jostain servettien väristä)! Eikä kannata laatia mitään minuutti-aikataulua! Seremoniamestari on hyvä olla eli joku mikki kourassa kertomassa mitä milloinkin tapahtuu ja miten (esim ruokailu järjestys). Kerran olin häissä joissa meni hääkakun leikkaus ohi 80% vieraista kun kukaan ei ilmoittanut koska se oli! Yhtäkkiä vaan kuului taputusta jostan nurkasta...

Mutta tosiaan suuntaa tuonne naikkareiden sivuille niin saat kaiken mahdollisen tiedon!

Vierailija
2/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailen kyllä kaikkia sivuja missä on häistä juttua.

Mietin vain, että täältä kyselen vielä käytännön juttuja ja mielipiteitä :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.naimakaupat.com/haaopas/

http://www.haat.fi/

ja googlaamalla löytyy varmasti lisää.

Omista häistä senverran, että kahdet olen viettänyt. Ensimmäiset olivat sellaiset perinteiset kirkkohäät, juhlapaikkana kartano, päällä valkoinen pitsiunelma ja vieraita yli 100 joista iso osa sukulaisia ym.

EI ollut minun juttu ollenkaan vaan häät olivat tuollaiset lähinnä siksi kun "niin kuuluu tehdä".

Ero tuli ja tapasin sitten myöhemmin nykyisen aviomieheni.

Tokat häät sitten päätettiin järjestää sellaiset jotka todella halutaan.

Pienet häät ystävien kesken, pukuna kaunis "Minun näköinen" mekko, pappi vihki ulkona ja sitten juhlittiin railakkaasti ystävien kanssa. Nämä häät olivat ikimuistoiset ja todella paljon enemmän mieleiset kuin ensimmäiset.

Tällä haluan vain sanoa, että kuuntele itseäsi ja tulevaa miestäsi ja järjestäkään sellaiset häät jotka ITSE haluatte. Jos ne on suuret sukuhäät niin sitten sellaiset mutta jos se ei tunnu omalta jutulta niin sitten toisenlaiset. Itseänne varten ne häät ovat, teidän juhla, joten juhlikaa niinkuin itsestä tuntuu parhaimmalta.

Vierailija
4/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ahtako liian suurta väkijoukkoa liian ahtaisiin tiloihin.

Vierailija
5/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kesähäissä toimii vaikka laivaristeily, mutta en suosittelisi marraskuussa. Sää nyuty tietty vaikuttaa aina. Kivoimpia ovat olleet kesähäät, kun sääkin on suosinut ja on oltu ulkosalla.

Ruoka on musta tärkeää, joillekin taas jokin muu, eli me panostettiin hyvään pitopalveluun, joka hoiti sitten koristelut ja tarjoilut ja kaikki, ilman että meistä kukaan sormeaan sen eteen nosti. Se teki tunnelmasta kyllä paljon.

Vierailija
6/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä häät meni hienosti, koska oli taitava kaaso. Ohjelmaa oli sopivasti ja tiedotus pelasi. Ohjelman ei myöskään kannata olla liian pitkä, itse olin vieraana häissä joissa eräskin "leikki" vei n.1/2h, alkoi jo suurinta osaa kyllästyttää. Jos on isot häät kannattaa varata aikaa vapaaseen seurusteluunkin. Ja kuten edellä hyvä pitopalvelu on helmi!

Vierailija
7/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vapaata seurustelua vieraiden kesken. Ohjelmanumerot aiheuttavat vain myötähäpeää morsiusparia ja "hauskoihin" leikkeihin osallistuvia vieraita kohtaan.

Vierailija
8/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuollettavan tylsiä.

Vierailija
9/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla tilaisuudessa syötiin ja sitten sulho ilmoitti että tuolla on "erinomainen" juoma tarjoilu (kaljaa ja siideriä, no olihan sitä alkomaholia hankittu iha heevetisti) ja siinä oli koko hääjuhlan ohjelma.. rankka ryyppääminen....... ja juhla salikin oli semmoinen peruskoulujen liikunta salin näkönen.. ei oltu yhtään koristeltu.

Vierailija
10/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ollut edes sitä viinaa. Tai ilmoitettiin heti tarjoilujen aluksi, että jos haluaa ostaa, baari on auki ja jokainen ostaa omansa. Morsiusparin onnittelumaljakin oli OMENAMEHUA; ei v***u miten noloa!

Ihan törkeät rahastushäät. Jos kutsuissa lukee, että juhlitaan siellä ja siellä ravintolassa, niin kai nyt vieraat odottaa, että ei itse tarvi käydä viinoja maksamaan.

Morsian myöhemmin kertoi, että viimeiset vieraat olivat lähteneet iltayhdeksältä. Hmmm, minkähän takia?!

Eikä ollut sitä ohjelmaakaan...

Vierailija
11/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän runkoa, miten voitte alkaa häitänne suunnitelemaan:

- minä vuodenaikana haluatte häät järjestää? Kesällä kaikilla on kaikenlaista menoa, ja jos jollekulle sattuu useammat häät samalle kesälle, hän EI ole iloinen, ettei saa viettää yhtään kokonaista viikonloppua mökillään tai omissa menoissaan. Jos ei haaveile kesähäistä, on esimerkiksi alkusyksy, keskitalvi ja kevät hyviä aikoja häiden järjestämiseen. Ihmiset tulevat varmemmin, häissä ei ole liian kuuma ja voit helpommin järjestää tunnelmaa kynttilöillä ym.

- tilat; haluatko tanssia tai tarjoilla alkoholia? Varmista tilavarauksessa, että tiloissa on HYVÄT äänentoistolaitteet, että tilan akustiikka toimii ja että tilaan todella mahtuu haluttu määrä ihmisiä. Tarkista tilojen naulakko- ja vessavarustelu. Tarkista, kuuluuko tilavuokraa pelkkä tila, vai myös pöytäliinat ja astiat jne, ja maksetaanko niistä kappalemäärän mukaan erikseen. Joissakin tiloissa joutuu maksamaan myös vahtimestarin tuntipalkan.

- jos et välitä tanssista/alkoholista, kartoita seurakuntasi juhlatilat. Seurakunnilla on hienoja, kauniita tiloja upeilla paikoilla, ja ne ovat seurakunnan jäsenille ilmaisia. Siitä, haluaisko joku vieras tanssia tai ryypätä, teidän ei tarvitse huolehtia. Ne on teidän häät.

- kerää tarjoukset pitopalveluilta hyvissä ajoin, kirjallisena sähköpostilla, mikäli mahdollista. Siitä eteenpäin kaikki myös kirjallisena. Jos soittelette, lähetä aina perään sähköpostia.

- miettikää budjetti etukäteen - muistkaaa, että alkukustannusten jälkeen vieraiden aiheuttamat kulut ei ole suurensuuret, varsinkin jos teillä on ruokailu seisovasta pöydästä. Vieraslistaa ei siis kannata typistää säästösyistä, jos ei itse halua.

Näitä voit pähkäillä ensin, ja naikkareiden sivuilta löydät tosiaan kaiken mitä morsian tarvitsee - myös isot käytettyjen häätarvikkeiden markkinat!

Vierailija
12/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikkea tuttu juttu-tyylistä väkisin väännettyä leikkimistä häissä. Omissa häissämme panostimme hyvään bändiin, joka osoittautui tosi hyväksi ideaksi. Ruokailuun ja kakkuun jne kului sen verran aikaa, että häävalssin jälkeen olikin tosi kiva tanssia. Alkuun klassisempaa, illan edetessä aina vaan rennompaa musaa. Todella ihanaa oli, ja vieraat viihtyi!

Vierailija
13/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme häitämme marraskuussa. Moni tuli sanomaan, että olipa ihanaa saada hääkutsu juuri marraskuussa ennen jouluhulinoita, marraskuussa kun ei muuten "tapahdu" juuri mitään... Aika moni on lopen kyllästynyt kesähäihin, joiden takia omat kesälomasuunnitelmat vaikeutuu.

Vierailija
14/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatiin pelkästään postiivista palautetta.

Vierailija
15/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelu! Itse olisin kokki-ihmisenä halunnut itse tehdä sapuskat, mutta onneksi suku sai päähäni järkeä ja oli muuten todella hyvät ruoat ja ihana kakku =) Muista kysellä erityisruokavaliot, ettei kukaan jää ilman sapuskaa..

Itsekkin olen sitä mieltä, että ohjelmanumerot on aivan kamalia, en ole keltään kuullut niistä mitään hyvää ja itse jouduin kaverin häissä osallistumaan ja häpesin sydämeni pohjasta..

Anna vastuuta myös muille, älä yritä tehdä/muistaa kaikkea itse, onnea ja kyllä se siitä järjestyy! Tehkää rauhassa teidän näköiset häät =)

Vierailija
16/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kun suunnittelet kutsua niin mieti samalla valmiiksi paikkakortti, kiitoskortti ym. (on muutamat häät käyty joista ei tullut kiitoskorttia ollenkaan)

-Yritä sulkea ulkopuolisten arvostelut ja luota omiin vaistoihin.

- Kuuntele miestäsi ehdotuksissa. Sieltä saattaa tulla hyviä ideoita.

- Panosta sormukseen sitä kannat (toivottavasti) loppu elämäsi. Muu on vain hetken huumaa josta voi säästää.

- Hääyöhön kalliissa hotellissa ei kannata tuhlata rahaa (petyin Haikon kartanon hääsviittiin joka maksoi 700€ ja piti luovuttaa seuraavana aamuna jo klo:12)

Vierailija
17/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaksi kertaa viettänyt häitä. Ensin ne prinsessahäät, olivat ihanat nekin, mutta silloisen anopin yltiöpäinen vieraslista ihmisineen, joita en ollut edes koskaan tavannut ei ollut mun juttu loppujen lopuksi.

Toiset häät vietimme kesäpaikalla. Neljä ystäväpariskuntaa kutsuttiin. Pappi kävi iltapäivällä vihkimässä. JA ANOPPIA EI KUTSUTTU!!!

Tällä kertaa osaan homman :).

Vierailija
18/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin hääpäiväksi Uuden vuoden aatto

Ne ketkä eivät tykänneet, eivät yleensä kehtaa sanoa että "valitsittepa huonon päivän".

Uudenvuodenaaton ja juhannuksen valitsevat hääpäiväkseen itseään täynnä olevat egoistit. Ihmiset nykyaikana haluavat itse päättää mitä tekevät juhlapäivinä. Itse ainakin jätän menemättä juhannushäihin (niitä ei onneksi olekaan enää) ja uudenvuodenaaton häihin.

Vierailija
19/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi miettisin paljon on varaa tai halua laittaa häihin. Se määrittää sitten aika paljon.

Sitten varmaan yleisempiä asioita, kuinka paljon haluaa vieraita, minkä tyyliset häät ja missä.

Pienimpiin yksityiskohtiin ei tosiaan kannata takertua.

Vierailija
20/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin hääpäiväksi Uuden vuoden aatto

Ne ketkä eivät tykänneet, eivät yleensä kehtaa sanoa että "valitsittepa huonon päivän".

Uudenvuodenaaton ja juhannuksen valitsevat hääpäiväkseen itseään täynnä olevat egoistit. Ihmiset nykyaikana haluavat itse päättää mitä tekevät juhlapäivinä. Itse ainakin jätän menemättä juhannushäihin (niitä ei onneksi olekaan enää) ja uudenvuodenaaton häihin.

uutena vuotena ei ole mitään mukavaa tekemistä, kun baariin ei kukaan täysjärkinen halua jne. Noh, mepä järkättiin häät ja oli todella mieleenpainuva uuden vuoden vietto, vieläpä lapissa, jossa moni ei ollut aiemmin käynyt. Ja kutsuhan on aina kutsu, ei käsky ;)