minkä ikäisenä olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen?
Kommentit (15)
Monessa asiassa taitaa olla niin, että mitä nuorempana sen helpommin sujuu.
Monessa asiassa taitaa olla niin, että mitä nuorempana sen helpommin sujuu.
Pikkusisko saa siirtyä lastenhuoneeseen sitten kun ei enää heräile öisin. Nyt 2,5 vuotias ja heräilee vielä muutaman kerran yössä.
Olisi laitettu saman tien, mutta ei ollut aluksi omaa huonetta. Ilman ongelmia sujui. Nyt viisivuotiaana on yhtäkkiä siirtynyt viereemme nukkumaan. Jokin vaihe menossa ja emme ota siitä mitään paineita.
6 kk ikäisenä, rupesi nukkumaan yksinään levollisemmin kuin vanhempien makkarissa. Nyt ollaan siirrytty isompaan sänkyyn ja tyttö kömpii usein öisin meidän sänkyyn. Siitä sitten taas siirrellään omaan huoneeseen ja sänkyyn... Ikää kohta 2 v.
Nyt 2v 1kk ja nukkuu vielä meidän kanssamme. Kohta meille syntyy toinen lapsi ja ajattelimme edelleen nukkua kaikki samassa huoneessa. Osaltaan siksi, ettei meillä ole nyt lastenhuonetta.
kun pääsi sairaalasta kotiin.
Eli 3 viikon ikäisenä alkoi heti nukkua omassa huoneessa.
Oma huone on toistaiseksi leikkimistä varten. Itse pienenä kaipasin valtavasti turvaa vanhemmista öisin sillä pelkäsin herkästi. Minut kuitenkin laitettiin omaan huoneeseen ja yölläkin yleensä komennettiin takaisin omaan huoneeseen. Olin kyllä rakastettu, mutta vanhemmat uskoivat että on minulle parasta että "opin" nukkumaan yksin. Nyt päätin että omat lapset saa nukkua samassa huoneessa omassa sängyssään niin kauan kuin haluavat ja aina ovat tervetulleita viereen jos pelottaa. Esikoinen halusi 4-vuotiaana sänkynsä omaan huoneeseen.
vanhempien huone ihan vieressä. Taaperoisena alkoi sitten toisinaan kömpiä väliin, mutta ei haittaa.
heti sairaalasta tultuaan. Anoppi koitti selittaa etta pitaa antaa nukkua makuuhuoneessa mutta miten te sitten teette yhtaan mitaan muuta siina huoneessa jos siela on vauva tai useampi nukkumassa? Siksi toiseksi kun meilla on vauva ollut omassa huoneessa aina, ei tule mitaan ongelmia siirron kanssa.
Meillä siirrettiin lapsi omaan huoneeseen nukkumaan kun hän oli 1v 2kk vanha. Perheeseemme syntyi vauva ja vauva häiritsi lapsen unia öisillä itkuillaan. Muuten ei olisi ollut kyllä mikään kiire siirtää eri huoneeseen.
Siirto onnistui erinomaisesti! Ei edes ensimmäisenä yönä ollut mitään ongelmia.
10 kuukautisena. Alkoi heti nukkumaan paremmin. Nyt hän on 1,5v ja nukkuu melkein kaikki yöt heräämättä pinnasängyssään samassa huoneessa isoveljen kanssa. Toisinaan täytyy hakea huutava poika aamuyöstä viereen nukkumaan. Isoveli ei kyllä ole ikinä korvaansa lotkauttanut näille yöllisille kutsuhuudoille, joten hyvin on mennyt.
Eli ei kovin aikaisin. Kaksi pienempää nukkuu vielä meidän kanssa. Kaikki ajallaan, mä en jaksa nousta ylös kun keskimmäinen heräilee vielä yöllä milloin mihinkin. Helpompaa nukkua samassa huoneessa.
Minulla puoli vuotias vauva ja miettinyt myös siirtoa 6 vuotiaan kanssa samaan huoneeseen jossain vaiheessa. Ongelmana on vain, etten voi luottaa ettei isompi tekisi vauvalle jotain. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa?
kun siirtyi omaan huoneeseensa. Hän nukkui pääosin oikein hyvin, mutta piti välillä sellaista epämääräistä puhinaa unissaan johon itse heräsin kun oli pinnasängyssään meidän sänkymme vieressä. Siirto omaan huoneeseen sujui ongelmitta. Söi kyllä yöllä kerran noin 8-9 kk asti, mutta en muista kokeneeni yösyöttöjä vaikeiksi. Meillä oli ylimääräinen sänky esikoisen huoneessa jossa toinen vanhemmista nukkui lapsen kanssa kun oli esim paha flunssa tms, jotta toinen vanhemmista nukkui paremmin eikä kaikki valvoneet viikkoa.
Nyt kuopus on 10 kk ja nukkuu edelleen vieressämme pinnasängyssään, ei ole kyllä samanlainen tuhisija kuin esikoinen. Yritämme siirtää omaan huoneeseensa varmaankin parin kuukauden sisään...