Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilastotietoa omista ja miehen menoista

Vierailija
28.12.2009 |

Olen todellakin ollut niin häpeämätön että laitoin viime vuoden ajalta vapaa-ajan menomme salaa ylös. Taustalta löytyy ikuinen vääntö siitä että mieheni mielestä ei hänellä nyt niin omia menoja ole että siitä mun tarttisi valittaa. Nyt ne on mustana valkoisella ja tulokseksi tuli että mieheni on ollut jossakin (laivalla, levillä, mökillä, baarissa, nesterallissa jne...) 17 vkl:na ja itse olen ollut 3 vkl:na. Lisäksi miehen menot ovat olleet melkein aina useamman yön mittaisia, itselläni yhden.

Onko teistä reilua? Olen kotiäiti ja muutenkin ihan koko ajan lasten kanssa, mieheni yrittäjä ja "koko ajan" töissä. Kaipaan omaa aikaa kroonisesti ja ainakin tän perusteella nyt myös tajuan että kyllä sitä tosi vähän saan. Pariskuntamenoja meillä on ollu 5 kertaa eli 5 krt lapset hoidossa että on päästy jonnekin kahdestaan, muun ajan vuoden vapaista on vietetty perheen kesken. Tuntuuko tasapainoiselta teidän mielestä? En kaipaa muuta kun ihan puhtaita mielipiteitä. Kiitos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole valittamista vapaa-ajasta, mutta ärsyttää, kun mies välillä sanoo, että tuhlailen rahaa. Mikä sitten on tuhlailua? Voin ostaa pari paitaa kuussa, mutta mies polttaakin askin päivässä tupakkaa. Se, jos mikä on tuhlausta!

Mitä miehesi sanoi, kun esitit hänelle tilastot?

Vierailija
2/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sopivaa tapaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on fiksua kirjata juuri siksi, että mielikuvat voivat olla todella ihan toisenlaiset. Tuohon ei miehelläsi oikein taida olla hyvää puolustelua ja hänen pitäisi enemmän miettiä ajankäyttöään. Minusta tilanne ei parane sillä, että sinä lisäät menojasi rajusti, vaan hänen pitäisi vähentää rajusti.

Vierailija
4/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki kotiäidit noin kateellisia? Pitäiskö vaihtaa "ammattia"?

Oot varmaan myös kirjannut, miten iso epäsuhta teillä on noihin omii menoihin käytetyissä kuluissa. Kyllähän joku Levin viikonloppu maksaa hieman enemmän kuin yksi "tyttöjen ilta" kaupungilla...

Harkitse ammatin vaihtoa. Mene töihin.

Vierailija
5/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan joka kuukausi noin 100e enemmän kuin mieheni. No, nyt on mustaa valkoisella, noin se vain menee.

Vierailija
6/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan myös kirjannut, miten iso epäsuhta teillä on noihin omii menoihin käytetyissä kuluissa. Kyllähän joku Levin viikonloppu maksaa hieman enemmän kuin yksi "tyttöjen ilta" kaupungilla...

Sä taas tottakai nielisi ihan kiltisti esim. sen että työkaverisi olisi lomalla vaikkapa n. 5 kertaa enemmän kuin sinä, niinhän?

perhe on yhteinen "yritys" ja kyllä sen kuuluu olla tasapainossa ihan joka osaltaan...muuten siitä ei pitemmän päälle hyvä seuraa!

Väititkö ihan tosissasi, että kotiäidillä ei ole lupaa olla vapaalla koskaan ja että se, että kirjaa miehen menot ylös on todellakin sinulle naurunasia?

Okei, mutta älä vaan tuu itkeen ikinä kuinka työkaveris käy yhtämittaa 15 min. tupakkatauolla kun taas sinä et polta ollenkaan ja joudut tekemään ihan jopa 1-2 tuntia enenmmän töitä jo noiden tupakkataukojen takia!

Niin tai ehkäpä sinä oletkin juuri se luuseri, joka töissäkin hoitaa juuri ja juuri oman kenttänsä ja muut saavat paikata vielä jäljet kun et parempaan pystynyt?

t. eräs työläinen, jolta kyllä heltiää ymmärtämystä kotiäidillekin

Vierailija
7/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe on yhteinen "yritys" ja kyllä sen kuuluu olla tasapainossa ihan joka osaltaan...muuten siitä ei pitemmän päälle hyvä seuraa!

Ota siis, ap, ero ja sen jälkeen vuoroviikkosysteemi lapsille.

Vierailija
8/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on vuodessa tasan kaksi omaa iltaa, ja nekin on kotona kavereidensa kanssa, eli ne kaverit tulee meille ja ollaan lasten kanssa kotona.

Vierailija
9/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kiinnostuneita eri asioista. Meillä kyllä epäilemättä on niin, että mulla on menoja enemmän. Miehen menot tuppaa olemaan työjuttuja. Okei, on mun menoistakin iso osa työjuttuja, mutta mulla on enemmän muita.

Mies toki kerran pari vuodessa käy jossain kavereittensa kanssa, silloin menee yleensä viikonloppu, kun taas minä selviän menoistani yleensä illassa.

Mutta jos haluat asiaan muutosta, niin sitten epäsuhta on huono. Mutta vähän vierasta kaiken laittamista tasan, se kuulostaa niin laskelmoivalta ja tunteettomalta, ei perhe-elämältä.

Vierailija
10/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole edes kotiäiti. Hassua, että joku puolustelee ap:n miestä.

Vierailija
11/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilannehan voi olla minkälainen hyvänsä, vaikka aivan uniikki verrattuna muihin, kunhan se on MOLEMMILLE ihan ok.

Nythän se ei ole: olet pyytänyt enemmän vapaata ja ansaitsetkin sitä. Et ole työkone etkä kodinhoitaja tai lastenhoitaja, vaan nainen ja ihminen. Sinullakin on ystäviä ja omia hetkiä.

Suosittelen, että reilusti esittelet havaintosi, mutta ilman syyttelyä. Tai juonittelua. Jotta miehellä ei tule sellainen "haa, kiinni jäit!!"-olo.

Ei tosiaan molemmilla tarvitse yhtä paljon menoja olla, mutta joku raja tuossakin. Perhehän tuosta kärsii! Ja parisuhde!

Vierailija
12/12 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdollisuuksia omiin menoihin? Yleensahan se vie viimeisetkin mahdollisuudet menna mihinkaan.