Etelänmatkalle rv 32-33 plussat ja miinukset?
Kommentit (23)
Suositellaanko auringonottoa raskaana oleville?
Sen sijaan minäkin mietin tuota jonkun mainitsemaa auringonottoa siltä kannalta, että itse en olisi sellaiseen pystynyt. Kuumuus ja auringossa oleilu ei tuntunut hyvältä kummassakaan raskaudessani ihan alun jälkeen.
Riippuu tietysti mihin ap on menossa, mutta todennäköisesti siellä on aurinko hyvin korkealla ja auringossa joka tapauksessa hyvin kuumaa. Jos auringossa itse kärsii olla, se voi kuitenkin aiheuttaa helposti esim. nestehukkaa, joka taas aiheuttaa helposti supistelua.
toinen sai keskenmenon matkalla ja matkavakuutus ei korvannut, koska ei ollut lääkintodistusta että olisi voinut edes koko matkalle lähteä.
En muista koko juttua, koska siitä on aikaa varmaan yli 5 v. Lennolla oli turbolenssia ja fiksuna ei pitänyt turvavyötä päällä. Parin päivän jälkeen alkoi synnytys ja oli jossain oudommassa maassa. Lapsi kuoli, synnytyksestä tuli mega-mega lasku ja joutuivat hankkimaan paluulippunsa kotiin omalla rahalla, joka maksoi enemmän kuin pakettimatka alunperin.
Vanhemmat joutuivat takaamaan lainan, jotta saivat sairaalalaskun maksettua.
Toisella paluumatka ei päässyt alkuun, kun tulivat Zurichistä ( muistaakseen, Sveitsistä joka tapauksessa ) ja henkilökunta tivasi lääkärintodistusta. Ei ollut mitään mukana ja eivät päässeet koneeseen.
Miehen piti mennä töihin seuraavana päivänä ja joutui ottamaan palkatonta, tulivat sitten maata pitkin, junalla Tanskaan, Ruotsiin ja laivalla yli, kesti monta pv.
Jälkikäteen ihmettelivät mikseivät käyneet siellä Sveitsissä lääkärissä, kyllähän siellä lääkäri olisi kertonut missä kohtaa raskautta mennään.
Mä en oikeesti usko että matkavakuutus suoraan korvaa menetetyn matkan. Lääkärintodistus on sairaudesta ja raskaus ei ole sairaus.
Ota ekaks siitä selvää ja sitten vasta varaa matka.
Mieti haluatko ottaa riskin että matka jää tekemättä. Jos sua ei haittaa, että matka voi jäädä tekemättä ja rahoja ei saa takaisin, anna palaa, muuten oikeesti, maailma odottaa siellä lapsen syntymänkin jälkeen.