tulee karenssi jos irtisanoudun työstä kun
syy on lapsen hoidon sopeutumisongelmat. lähes ainoa syyhän on terveysongelmat, tässä siis kyseessä välillisesti terveysongelmat, lapsi erittäin stressaantunut ja varmasti sairastuisi psyykkisesti jos hoito jatkuisi. ja siis olen jäämässä kotihoidontuelle mutta aikanaan kun ilmoittaudun työttömäksi niin mätkähtääkö karenssi sitten, vai voinko suorittaa karenssin hoitovapaalla? järkyttävä tilanne, unelmatyö unelmapaikassa mut lapsi ei sopeudu hoitoon ja hoitajan mielestäkin syytä lopettaa.
Kommentit (32)
saatu töitälimittämällä 8 tuntiin, muuten olis 10 tuntisia. menen myöhemmin töihin ja mies taas pääsee aikaisemmin. tuon lyhyemmäksi ei saa.
ap
Sopeutuminen vaatii aikaa ja jos olet vielä koeajalle, et varmaan ole ollut töissä kovinkaan kauan?
Lapsi päiväkotiin, jos nyt siis pph:lla. Pph eivät ole niin ammattitaitoisia, kun ei ole koulutusta. Ilmeisesti hoitaja haluaa vaan eroon vaikeasta tapauksesta.
Sopeutuminen vaatii aikaa ja jos olet vielä koeajalle, et varmaan ole ollut töissä kovinkaan kauan?
pelkäät karenssia, jos lapsi on kuitenkin alle 3v eli saat kotihoidontuen joka tapauksessa?
kun itse irtisanoudut.
Ja vaikuttaa, että vaikka haluatte tehdä lapsenne parhaaksi, ei kuitenkaan isän kotona olo tai lyhennetty työpäivä tule kysymykseen. Joten sitten sillä karenssilla kotiin.
Pakko vaan sanoa, että mahtaa äidillä olla korkjea kynnys aikanaan palata töihin ja laittaa lapsi hoitoon. Uuden työn etsiminen ja samalla koko ajan pelko, ettei se hoito taaskaan onnistu. Siksi kyllä suosittelisin jatkamaan töitä nyt ja kokeilemaan jotain muuta hoitopaikkaa tai vaikka hetkellisesti hoitajaa kotiin, jos ei isä voi jäädä hoitovapaalle.
pelkäät karenssia, jos lapsi on kuitenkin alle 3v eli saat kotihoidontuen joka tapauksessa?
sekin päivä koittaa jolloin lapsi 3 v ja saatan joutua ilmoittautumaan työttömäksi. mulla on kyllä nyt eräs idea mut jos homma ei toimi niin tuo tilanne voi tulla eteen. siksi haluan tietää pamahtaako karenssi sitten. 3 kk ilman mitään rahaa on kuitenkin aika kurja juttu.
ap
kun itse irtisanoudut.
Ja vaikuttaa, että vaikka haluatte tehdä lapsenne parhaaksi, ei kuitenkaan isän kotona olo tai lyhennetty työpäivä tule kysymykseen. Joten sitten sillä karenssilla kotiin.
Pakko vaan sanoa, että mahtaa äidillä olla korkjea kynnys aikanaan palata töihin ja laittaa lapsi hoitoon. Uuden työn etsiminen ja samalla koko ajan pelko, ettei se hoito taaskaan onnistu. Siksi kyllä suosittelisin jatkamaan töitä nyt ja kokeilemaan jotain muuta hoitopaikkaa tai vaikka hetkellisesti hoitajaa kotiin, jos ei isä voi jäädä hoitovapaalle.
tulee mutta voiko sen "suorittaa" kotihoidontuella? ilmeisesti voi.
ap
kun itse irtisanoudut. Ja vaikuttaa, että tulee mutta voiko sen "suorittaa" kotihoidontuella? ilmeisesti voi. ap
ilmoittaudut hoitovapaalle ja työttömäksi. kolmen kuukauden päästä karenssi mennyt ja työttömyyspäivärahasta vähennedtään hoitoraha, mutta saat jo siis työttömyyskorvausta. näin ymmärsin, kun luin oman työttömyyskassani sivuja...
kun itse irtisanoudut. Ja vaikuttaa, että tulee mutta voiko sen "suorittaa" kotihoidontuella? ilmeisesti voi. ap
ilmoittaudut hoitovapaalle ja työttömäksi. kolmen kuukauden päästä karenssi mennyt ja työttömyyspäivärahasta vähennedtään hoitoraha, mutta saat jo siis työttömyyskorvausta. näin ymmärsin, kun luin oman työttömyyskassani sivuja...
eli ilmoittaudun työttömäksi 3 kk ennen lapsen 3 v syntymäpäivää jolloin karenssi saa rauhassa kulua hoitovapaan aikana.
ap
oli kans yksi lapsista joka ei sopeutunut hoitoon. Elämä oli yhtä helevettiä. Lapsi sairastui ja joutui saioraalaankin. Jäin töistä pois ja rauhottelin tilannetta n puolivuotta. Saatiin lapsen elämä taas raiteille. Aloiteltiin varovasti toisessa hoitopaikassa. Itse oli ekan viikon lapsen kanssa ulkoiluaikoina "hoidossa" Seuraavalla viikolla lapsi oli ulkoiluun asti hoidossa. Olin kaksi ensimmäistä päivää mukana. Sitten lisäsimme hoitoaikaa vähitellen ruokaan asti jonka jälkeen päikkäreihin asti. Tätä totuttelua kesti 2kk. Kyllä kannatti. 3v lapsi oli jo vanhatekijä hoidossa. Lapseni on sen luonteinen, että tarvii kaikkeen uuteen totuttelu aikaa(vauvana sairastellut vakavast, tehty paljon kipeitä hoitoja, tutkimuksia) Koulun alottaessa käytiin tutustumassa etukäteen luokkaan ja opeen. Koulun pihallakin kävimme useasti. Koulu alkoi sujumaan hyvin.
Voisiko jompikumpi vanhemmista tehdä kuutta tuntia, että lapsen kanssa ehdittäisiin kotonakin olla iltaisin yhdessä ennen nukkumaanmenoa?