tulee karenssi jos irtisanoudun työstä kun
syy on lapsen hoidon sopeutumisongelmat. lähes ainoa syyhän on terveysongelmat, tässä siis kyseessä välillisesti terveysongelmat, lapsi erittäin stressaantunut ja varmasti sairastuisi psyykkisesti jos hoito jatkuisi. ja siis olen jäämässä kotihoidontuelle mutta aikanaan kun ilmoittaudun työttömäksi niin mätkähtääkö karenssi sitten, vai voinko suorittaa karenssin hoitovapaalla? järkyttävä tilanne, unelmatyö unelmapaikassa mut lapsi ei sopeudu hoitoon ja hoitajan mielestäkin syytä lopettaa.
Kommentit (32)
ja aikanaan (kun hoitovapaa loppuu) yritätte uudelleen sitä hoidon aloitusta ja työpaikkasi on säilynyt ;)
kai olt kuullut oppivelvollisuudesta kanssa? Mites sen ajattelitte valttaa kun sen aika koittaa? Kotikoulua?
Kuulostaa oikeasti tosi omituiselta, että sinun pitäisi irtisanoutua..
ja aikanaan (kun hoitovapaa loppuu) yritätte uudelleen sitä hoidon aloitusta ja työpaikkasi on säilynyt ;)
tää on määräaikainen homma ja mulla koeaika meneillään eli voin lopettaa heti mut takaisin ei ole tulemista. en kai muuten tätä viestiä olis kirjoittanutkaan. just koulutusta vastaava työ alan parhaassa työpaikassa. mut ei voi mitään. meidän perhe hajoaa jos tämä jatkuisi. ja lapsi sairastuisi psyykkisesti. (nyt itkee paljon öisin, huutaa unissaan että äiti tule hakemaan jne).
ap
Kuulostaa oikeasti tosi omituiselta, että sinun pitäisi irtisanoutua..
miksi kuulostaa omituiselta? en voi määräaikaisesta hommasta jäädä hoitovapaalle.
ap
että tulee? toivotko ennemmin että lapseni jäisi hoitoon ja kärsisi ja minä jatkaisin töissä?
oletko sairas?
ap
ehdotin siis siirtymistä hoitovapaalle (saa olla kaksi erillist jaksoa työpaikasta) eikä _tarvitsisi_ irtisanoutua. Ja kun lapsi olisi hiukan kasvanut, voitaisiin hoitoa taas aloittaa äidin palatessa työpaikalleen
kai olt kuullut oppivelvollisuudesta kanssa? Mites sen ajattelitte valttaa kun sen aika koittaa? Kotikoulua?
kyse 2 vuotiaasta, ei 7 vuotiaasta.
ap
en tiennyt tuosta määräaikaisuudesta..
t. #4 ja #12
Meillä pph.ssa ei lähtenyt sujumaan. Olin muutaman viikon sitten vapaalla ja vaihdettiin päiväkotiin ja kaikki meni hyvin silloin lapsi oli 1,5v.
Ota pari viikkoa vapaata ja kokeile päiväkotia, voit yllättyä.
ehdotin siis siirtymistä hoitovapaalle (saa olla kaksi erillist jaksoa työpaikasta) eikä _tarvitsisi_ irtisanoutua. Ja kun lapsi olisi hiukan kasvanut, voitaisiin hoitoa taas aloittaa äidin palatessa työpaikalleen
tähän määräaikaisuuteen valitaan tietysti joku toinen kun minä lähden. eikä mua sitten enää tarvita kun mulle (tai tässä tilanteessa lapselle) sopisi palata töihin.
ap
Ja vuoden päästä kokeilisitte hoitoonlaittoa uudelleen?
Kauanko muuten lapsi on ollut hoidossa? Joillain sopeutuminen voi kestää useamman kuukauden.
on nyt ollu hoidossa ? miksi kuvittelet etta lapsi sairastuu psyykkisesti ja mihin ?
Meillä pph.ssa ei lähtenyt sujumaan. Olin muutaman viikon sitten vapaalla ja vaihdettiin päiväkotiin ja kaikki meni hyvin silloin lapsi oli 1,5v.
Ota pari viikkoa vapaata ja kokeile päiväkotia, voit yllättyä.
nyt on lapsella joka tapauksessa lomaa kun miehellä pitkä joululoma. Ehtisivät vielä tutustua hoitopaikkaankin. En vaan usko että päiväkodissa tilaa, ei ainakaan ollut silloin pari kk sitten kun olisin lapsen halunnut sinne hoitoon.
ap
se ole ap itse se, joka on jo ehkä sairastunut psyykkisesti..
Kuulostaa todellakin erittäin oudolta, että äiti joutuisi irtisanoutumaan sen takia että uskoo(?!?) lapsen sairastuvan psyykkisesti olemalla hoidossa..Mistä ihmeestä niin luulet?
Oletko kenties kokeillut antaa sille lapsellesi enemmän huomiota kun olet kotona?
se ole ap itse se, joka on jo ehkä sairastunut psyykkisesti..
Kuulostaa todellakin erittäin oudolta, että äiti joutuisi irtisanoutumaan sen takia että uskoo(?!?) lapsen sairastuvan psyykkisesti olemalla hoidossa..Mistä ihmeestä niin luulet?
Oletko kenties kokeillut antaa sille lapsellesi enemmän huomiota kun olet kotona?
tän homman pisti alkuunsa ja ehdotti hoidon lopettamista. lapsi itkee öisin ja on aivan stressaantunut eli psyykkiset oireet näkyvät jo. elämä on muuttunut helvetiksi suoraan sanoen. öisin ei nukuta ja illat kiukutellaan. hoidossa itkee koko päivän äitiään. olen ollut lapsen kanssa sen hetken mitä ehditään näkemään mutta kun ei nuku hoidossa niin menee nukkumaan melkein heti kun tulen kotiin, tosin heräilee koko yön vähän väliä. yritän antaa huomiota mutta seuraava päivä aina vaan hankalampi. lapsi ollut n. 2 kk hoidossa nyt.
ap
kotiin koska hänellä hyvä palkka ja mulla huono, just ollaan joululoma laskettu että tullaanko edes hänen palkallaan toimeen, mun palkalla ei ikipäivänä.
ap
että vaihtakaa hoitajaa kun koko prosessi alkais uusiksi ja vielä päiväkodissa. eli erittäin stressaantunut lapsi siirtyisi päiväkotiin taas ihan vieraaseen ympäristöön. jotenkin ei raaski, ei millään. huomenna joudun ilmoittamaan että lopetan työt, tosi surku mut lapsen etu on tärkein!
ap