Äsryttää kestitä noita lapsettomia vieraita joulunpyhinä.
Meillä kaksi pientä lasta, toinen vasta 3 kk. Kiva on nähdä ystäviä, mutta rasittaa kun ne, joilla ei itse ole lapsia, eivät tajua että olemme väsyneitä emmekä jaksa koko päivän vierailuja, pari tuntia on sellainen maksimiaika. Joskus on pakko keksiä tekosyitä, että saa heidät lähtemään. Eilenkin ystäväpariskunta istui meillä kolme tuntia, vuorotellen miehen kanssa kannettiin itkevää vauvaa ja rauhoteltiin yliväsynyttä esikoista. Vihdoin lähtivät kun heillä oli itse sovittuna etukäteen menoa, muuten olisivat varmaan istuneet täällä koko illan.
Kommentit (37)
Siinä sulle kommenttia. Meille saa kyllä tulla, pärjätään kyllä lastemme kanssa, vaikka olisi vieraitakin. Aina ollaan pärjätty.
T: Kolmen äiti.
Taidat olla niitä, joille ei kelpaa mikään. Tiedätkö, että hyvien tapojen mukaan ei heti ruokailun/kahvin/muun tarjoilun jälkeen ole kohteliasta poistua kylästä? Yleensähän noin 30 minuuttia (ainakin) seurustellaan vieraiden kanssa ennen kuin aletaan ruokailla/kahvitella. Sitten tunti tai puolitoista vierähtää kun ruokaillaan. Sen jälkeen se kohtelia tunti vielä kylässä... Kolme tuntia ei kyllä kuulosta paljolta.
Varmaan marisisit täällä vieraiden kiittämättömyyttä, jos olisivat lähteneet aiemmin.
Miksi kutsut ihmisiä kylään, jos niin stressaa?
Älä kestitse, kun kerran tuottavat niin paljon mielipahaa.
Meillä on usein yövieraitakin vaikka lapset pieniä. Ei kahdessa tunnissa juuri ehdi kuulumisia vaihdella.
vaan he kutsuivat itse itsensä. Ovat käymässä kotikaupungissamme ja tulivat kylään. Joulun jälkeen ollaan aika väsyneitä ja vauvakin heräilee tiheään yöllä. Tilanne oli sellainen, että vauva itki ja oli selvästi yliväsynyt, itki aina kun minä puhuin eli olisi halunnut nukkua rauhassa. Esikoinen hyppi sohvalla jne. Ei ehditty oikein edes seurustella vieraiden kanssa jne. Luulisi siinä ihmisten tajuavan, että ehkä on parempi poistua paikalta.
ettet jaksa ottaa vieraita vastaan.
Kiva heitä oli nähdä, mutta kun ajan sitä takaa, että kun on lapsia, on raskasta laittaa tarjoilut ja siivota ja seurustella ja samalla hoitaa lapsia tuntikaupalla. Sellainen parin tunnin pikavisiitti on ihan ok, mutta jos vierailu jatkuu lähemmäs viisi tuntia on se jo liikaa. Ehkä olen sitten huono ihminen...
Ehkä tuo lapseton pariskunta ajatteli perustavansa perheen ja tuli katsomaan vähän todellisuutta teidän kotiin :-)
Me asutaan sen verran syrjässä, että lasten tultua olen ollut aika eristyksissä noin niinkuin sosiaalisessa mielessä. Ei tulisi mieleenkään valittaa, jos joku tänne korpeen eksyisi meitä tervehtimään. Kaikki muut päivät sen jälkeen ovatkin sitten sitä yhtä ja samaa tappavan tylsää rutiinia.. :(
jos et jaksa kaukaisia vieraita paria kertaa vuodessa oikein kokonaista viisituntia :D
Tarviiko sitä sen kymmentä tarjoilua laittaa? laittaa sitä mitä on valmiina jos on edes mitään ja keittää kahvit, pari kuppia pöytään ja se on siinä.
Onpa ihan helevetin raskasta :DDD
Kiva heitä oli nähdä, mutta kun ajan sitä takaa, että kun on lapsia, on raskasta laittaa tarjoilut ja siivota ja seurustella ja samalla hoitaa lapsia tuntikaupalla. Sellainen parin tunnin pikavisiitti on ihan ok, mutta jos vierailu jatkuu lähemmäs viisi tuntia on se jo liikaa. Ehkä olen sitten huono ihminen...
En ole muutenkaan ybersosiaalinen. Jaksan vieraita sen muutaman tunnin, sen jälkeen alkaa kaikki jutut maistua puulta. Itse en viivy missään vierailuilla yli paria tuntia. Kiva on nähdä ja tavata, mutta rajansa kaikella.
Jos on muutenkin väsynyt ja täytyy kanniskella itkevää vauvaa, on vierailun kesto erityisen tärkeä.
Meillä kävi kylässä lapseton sinkku. Meillä on viisi lasta ja oli vieraan kanssa sovittu aika jolloin tulee. Tarkoitus oli syödä ensin jne. Vaan vieras tuli noin 40 minuuttia myöhässä, ihme kyllä lapset jaksoivat odottaa vaikka ruokailu siis vähän myöhässä, eikä minullakaan hermo kilahtanut tällä kertaa.
Kyläily tais kestää noin viisi tuntia. No, eipä siinä mitään, en katsonut asiakseni koko ajan vieraan kanssa seurustella, on muutenkin enemmän mieheni tuttu kuin minun. Leikin välillä lasten kanssa, kävin tyhjentämässä pyykkikonetta, ripustin pyykkejä ym. Vieras älysi tehdä lähtöä siinä vaiheessa kun mieheni alkoi kokkailla lapsille iltaruokaa.
Toisaalta kiva nähdä tätä vierasta, käy muutaman kerran vuodessa. Toisaalta rasitus, mutta tänä vuonna ei minun kannaltani tuntunut niin raskaalle kuin vuosi sitten ... on omat lapset taas vuoden vanhempia. Vaan viime jouluna ei ollut kiva kestitä ruokavieraita, kun vauvalla oli ikää 4 kk ja valvotti paljon öisin.
Ymmärrän sinua ap. Koita jaksaa, se palkitaan myöhemmin että teillä on ystäväpariskuntia ja perheitä. Kohteliasta olisi vierailta ollut tarjota sinulle apua tai tuoda tulleessaan syömisiä ... itse ainakin vien runsaat tuliaiset mennessäni vauvaperheisiin!
Kuule on ihan turha sitten itkeä,kun niitä kavereita ei olekaan eron tullessa! Jos kerran noin vähän arvostatte ystäviänne..Mutta viettäkää kuulkaa ihan rauhassa sitä täydellistä perhe-elämäänne ja tämä vanhapiika jättää vierailut vierailematta..
Meillä oli itkuinen vauva eikä siinä ihan oikeasti huutavaa vauvaa kanniskellessa jaksa tunti tolkulla seurustella. Outoa jos joku ei ymmärrä...
mun mielesta on helpompaa silloin kun on vieraita. Musta on aivan ihanaa, kun ystavat tulee kylaan. Ruuan laitto ym. sujuu ihan kuin huomaamatta siina samalla jutellen kuulumisia. Lapset on iloisia ja viihtyy ilman aitiakin, kun on niin paljon muita ihmisia "leikittamassa" jne.
Meilla oli tosi rankka toi vaihe! Kutsuimme silloin vain rentoja kavereita joiden vuoksi ei tarvinnut siivota. Sanoin vaikka etta kiva nahda, mutta ollaan tosi vasyneita, ei ehdita siivota mutta keitetaan kahvit ja turistaan kuulumiset. Tuokaa pullat jos haluatte syoda. Sanoin siis jo kun sovittiin vierailusta. Ei kutsuttu ruokavieraita varmaan vuoteen. Hyvin meni, kaverit sailyi ja nyt lapset on isompia on taas kiva vahan laittaa vieraita varten.
Minkälaisia ystäviä teillä oikein on,jos ihminen ei voi olla oma itsensä ja kämppä siivoamatta?? Kutsutteko tuollasia ihmisiä ystäviksenne??
Ilmeisesti joillekin lasten saaminen sitten on niin rankkaa!
tyhmää juttua ei kukaan viitsi kommentoida!