Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaippailijat! Olisiko vinkkejä?

Vierailija
27.12.2009 |

Minulla on kaksi lasta ja molemmille olen yrittänyt (turhaan) käyttää kestovaippoja. En tiedä missä mättää, mutta se ei vaan onnistu. Tai onnistuu, jos vaipan vaihtaa tunnin sisällä siitä kun edellinen vaippa on laitettu, muuten menee kaikki vaatteet märkinä pesuun :(

Mutta olisihan se kiva käydä ulkonakin eikä vain jatkuvasti vaihtaa sitä vaippaa. Molemmat lapset ovat olleet tosi solakoita (alle 3kg syntyessään), voisikohan se vaikuttaa, sillä tuolta reisistä ne yleensä falskaa. En noita vaippoja oikein kireämmällekään kyllä saa, sillä muuten jää niin kovat painaumat.

Tällä hekellä minulla on käytössä kertisten lisäksi äitiyspakkauksen vaipat ja ruskovillan villahousu-harso yhdistelmä. Molemmilla sama lopputulos.

Osaisiko joku täällä ehdottaa jotain keinoa saada ne kestot pitämään vähän kauemmin lapsen kuivana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut käytössä yhden huutismyyjän bambutaskuvaipat ja ne on olleet tosi hyvin imeviä. 4 tunnin vaihtoväli on riittänyt. Fuzzit on myös hyviä.

Täältä löytyy niitä bambuvaippoja.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=Katri74&status=DN&od…

Vierailija
2/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Fuzzit suht edullisia ja hyvin mahtuu imuja sisään, myös kotimaisia lempi ja haituva-merkkisiä taskuja ollut käytössä ja ihan hyviä nekin. Fuzzeja saa hyvinä pakettitarjouksina useista nettikaupoista, käytettynäkin jonkin verran. MM. Huutonetistä oon ostellu lisäimuja ihan kohtuuhintaan sitten kun lapsi on kasvanu ja pissimäärät lisääntyny eikä se pelkkä perusimu ole riittäny. Harsoja ja kuoria (esim. popolino-merkkisiä) oon käyttäny vastasyntyneillä ja ne on pitäny ihan hyvin. Harson kanssa kannattaa vaan käyttää jotain kuivaliinaa ettei tunnu niin märältä ihoa vasten. Itsellä on ollu kertakäyttösiä riisispaperiarkkeja (saa monista nettikaupoista) sekä fleecen paloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän pul-taskuvaippoja ja välillä niistä pääsi pissat bodyyn. keksin alkaa käyttää villakuoria niiden pul-kuorten päällä, nyt se kosteus ei pääse kastelemaan vaatteita! näin talvella villakuoret ovat muutenkin hyvät ja lämpimät vauvalla.

Vierailija
4/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuzzit ei ainakaan vielä toimi meidän hoikalla 3kk ikäisellä.

Käytin aluksi taiteltuja harsoja ja kuorena sitä pakkauksesta tullutta. Imsen flanelletet ovat olleet tosi huonolla käytöllä, lähinnä lisäimuina sisätäyttävaipoissa.

Käy katsomassa huuto.netistä tai kestovaippa.infosta käytettyjä vaippoja, ostat muutamat erilaiset vaipat ja testailet mikä sopii. Noita imsejä saa tosiaan vaihtaa tunnin välein, ei mitenkään hyviä pelkästään.

Tai sitten etsit käsiisi kestovaippavuokraamon, sieltä saa hyvin edullisesti vuokrattua vaippoja ja näet mitkä sopii teidän vauvalla. Villahousujakin on hyvä olla erilaisia, meillä on myös yhdet ruskovillat, mutta paljon parempia on ollut monet tsi:t, mitä käytettynä olen ostellut.

Meilläkin alku oli hankalaa, mutta nyt ei osaa olla ilman.

Vierailija
5/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kertavaippoihin

Vierailija
6/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta villahousuja ainakaan minä en ole saanut ikinä toimimaan. Parhaiten meillä on toimineet Fuzzi Bunz taskuvaipat, kun laittaa tarpeeksi imua. Kyllä ne täytyy aika hyvin kiristää reidestä, ei tietenkään niin paljon että sattuu. Minkä ikäinen / ikäiset lapset sulla on?

Vierailija
7/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneellä rimpulalla käytin sisävaippaa ja pul-kuorta. Koskaan ei falskannut, piti sisällä jopa kainalokakat, jotka tulivat yli kertseistä esim. yöllä.

Kun reisiä ja muotoja tuli lisää, siirryin taskuvaippoihin. Kun taskussa on sopivasti hyviä imuja, pärjää helposti 3-4h tarpeen vaatiessa.

Vierailija
8/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttänyt noin pienelle vauvalle kestoja, aloitin vasta n. 1 vuotiaalle, solakalle lapselle. Itse tilasin kestot ompelijalta, jolle kerroin lapsen mitat ja sainkin tosi hyvät vaipat. Meillä kun reisissä ei juurikaan ole mitään ylimääräistä, makkaroista puhumattakaan.

Olen ymmärtänyt että muutenkin pikkuvauvojen kanssa kestoilu on hieman haastavampaa, ja helpottuu kun lapsi vähän kasvaa. Toki monet kestoilevat ihan alusta asti, mutta oletko miettinyt esim. osakestoilua alussa? Että esim. ulkoilun ajaksi laittaisit kertakäyttövaipan, ja muuten pitäisit sitten kestoja, ainakin alkuvaiheen?

Vierailija
9/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisävaippana on vain se äitiyspakkauksen sisävaippa niin takuulla tulee pissat nopeasti läpi. Perusharso esim on tosi hyvä, ei ole meillä falskannut.

Vierailija
10/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan pelkkä harso ja villikset? Vai äp-vaippa harsolla ja villikset päällä?

Minkä ikäiset/kokoiset lapsesi ovat?

Pienemmillä olen vannonut nauhavaippojen nimeen, saa juuri tiiviisti, silti joustavasti, reisien ympäriltä oli lapsi minkä mallinen tahansa. Niiden lisäksi RV:n harso kolmiotaitoksena ja villikset päälle, tarvittaessa joku lisäimu harson sisällä. Vaihtoväli (ilman lisäimua) tuolla nauhispaketilla ollut 2-3 h.

Muotoon ommelluista vähän isommalla on meillä toiminut Popolini one size, sinne sisään myös harso kolmiona ja villikset päälle. Tuolla paketilla ollut kolmen tunnin vaihtoväli helposti. Pienellä lisäimulla tuo ollut meillä myös yöpaketti.

Eli lisää imua ja MUISTA lanoliinittaa villahousuja ajoittain! Eli lampaanvillarasva pitää sen kosteuden villisten sisällä, jos ei lanoliinia, kosteus tulee villisten läpi. Ja esim. RV:n villikset ovat luonteeltaan sellaiset, että hieman päästävät sitä kosteutta läpi, jos sisävaippa oikein märäksi pääsee. Minua ei tuo ole häirinnyt, koska ei kuitenkaan lorota vaatteisiin suoraan, vaan on ollut merkkinä, että nyt vaipan vaihtoon :).

Vierailija
11/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että muutenkin pikkuvauvojen kanssa kestoilu on hieman haastavampaa, ja helpottuu kun lapsi vähän kasvaa. Toki monet kestoilevat ihan alusta asti, mutta oletko miettinyt esim. osakestoilua alussa? Että esim. ulkoilun ajaksi laittaisit kertakäyttövaipan, ja muuten pitäisit sitten kestoja, ainakin alkuvaiheen?

Meillä vauva-aikana ainoat falskaukset tulivat kertiksistä, nauhiksista ei koskaan!

Vierailija
12/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo äp:n kestot toimii lähinnä ihan pikkuvauvoilla. Meillä käytössä Fuzzeja ja vastaavia eri valmistajien taskuvaippoja. Kun laittaa tarpeeksi imua, toimii. Turha kuvitella, että esim pelkät fuzzien mukana tulleet mikrokuituimut riittäisivät yli puolivuotiaalle.

Vierailija
13/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin tällä hetkellä osakestoillaan, eli suurimman osan aikaa on kertikset käytössä, mutta aina välillä olen yrittänyt kestoja (kuvatunlaisella menestyksellä)

Siis lisää täytettä. Voiko noihin äitiyspakkauksesta tulleisiin kuoriin siis laittaa sen sisävaipan lisäksi muutakin täytettä? Ruskovillan villahousujen kanssa on ollut tähän asti yksi harso ja sen päällä sitten ne housut - sekin vaikuittaa jo niin isolta paketilta että huh.

Isommalla lapsella on ollut fuzzibunzit ja ne yli yksivuotiaana toimivatkin oikein kivasti. Ehkä kannattaisi hommata niitä vauvallekin.

Vierailija
14/14 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläki oli esikoisella 1 vuotiaasta eteenpäin fuzzi bunz taskuvaippoja joista tykkäsin todella. niihin päädyin muutamien kokeiluiden jälkeen... nyt 4kk ikäisellä kuopuksella on käytössä hilivinks aio pul-päällisellä ja olen todella tyytyväinen ollut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä