Miksi te uskovaiset ette hyväksy viiniä, vaikka Jeesus ja opetuslapset joivat sitä yhtenään?
Kommentit (16)
joiko ne känniin asti? Kyllä mä juon lasillisen sillon tällön; Musta kännissä ja krapulassa oleminen ei ole elämää suurempi juttu
Jos sisällä asuis vaan hyvää, niin eihän mitään haittaa olisi siitä että vetäisi vaikka kännejä. mutta mun sisällä ainakin asuu paljon halua aviorikokseen ja murhaan, jotain mainitakseni. Jotenkin se on hyvä pitää kurissa.
Ei tarvitse olla täydellinen ottaakseen viiniä. Jos viini olisi pahaksi, miksi Jeesus jakoi viiniä ihmisille?
haluaa aviorikosta ja murhaa!?!? No nyt ymmärrän, miksi joidenkin täytyy niin kovasti turvautua uskontoon.
Ei mulla ole halua toteuttaa ainakaan kumpaakaan. Viininhimoa löytyy sitten kyllä sitäkin enemmän.
Viiniä ja olutta juotiin ennen koska vesi oli likaista.
Kirkossa tarjotaan viiniä, koska se kuuluu osana ehtoollista; Jumalan verta.
uskovaiset ole absolutisteja. Mun lähipiiristä löytyy kyllä niitäkin, mutta useimmat suhtautuu viinaan ihan neutraalisti. Mulla on körttitausta. (Itse en ole uskovainen.)
koska Raamattukin toteaa, että siitä seuraa "irstas meno".
Tuskin humalassa tulee mitään fiksua tehtyä, siksi juon kyllä viiniä, mutta en humalaan asti.
mä juon viiniä lähes joka viikonloppu. Mutta pysyn toimintakyvyllisenä.
Olen enemmän siiderin latkija ;-)
...kyllä minä ainakin juon ja toisinaan känniin asti, vaikka harras kristitty olenkin.
mistä ap:n näkemys juontaa juurensa... Siis on uskovaisten joukossa tietysti myös raittiusintoilijoita ja se oikeus heille suotakoon. Mutta heillä on siihen varmasti omat syynsä, Jeesuksen esimerkillä he eivät voi sitä perustella. Itse olen kyllä sitä mieltä, että Suomi kaipaa raittiusliikkeiden paluuta. Sen verran kosteaksi tämä kansa on mennyt. Mutta ei siihen mitään sen kummemmin uskonnollista perustelua tarvita.
vaan se mitä siitä voi pahimmillaan seurata... Lähimmäisenrakkaus ja kunnioitus toisia kohtaan on säilyttävä silloinkin.
Oma absolutisti-linjani juontaa enemmänkin lapsuudesta kuin uskovaisuudesta. Isäni oli alkoholisti ja monta kurjaa hetkeä oli lapsuudessa kun isä joi: vieläkin muistan miten ensin isä oli mukavan hilpeä mutta vähän lisää juotuaan muuttui öykkäriksi.
Toinen syy miksi en alkoholia nauti on etten ole mitenkään erityisen kulinaristi: en kaipaa viiniä ruokajuomaksi vaan ihan perusvesi on ok.
Olen joskus vähän viiniä, siideriä ym maistellut mutta ei ole mitään mielenkiitoa ollut enempää juoda.
esim. ruokajuomana. päihtymistä en hyväksy. Siitä Raamattukin varoittaa.
mutta koska täällä Suomessa alkoholikulttuuri on mitä on, niin käytännössä en juo yhtään Suomessa. ulkomailla juon sujuvasti viinilasin ruuan kanssa, koska se on osa kulttuuria.
Mistä tuollaista olet saanut päähäsi? Olet tavannut yhden uskovaisen, joka ei juo viiniä, ja vetänyt johtopäätöksen, että ketään ei juo?