Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko miehesi pitäisi tienata, jotta voisit olla kotona lapsen/lasten kanssa ilman, että

Vierailija
27.12.2009 |

jokaista senttiä tarvitsisi laskea jotta rahat riittäisi? Tai jos olet kotona esim. hoitovapaalla niin paljonko miehesi tienaa ja onko miten tiukkaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kotihoidon- tms. tukia ei ole ollut viimeisenä kolmena vuonna. Eipä tässä esim. paljon matkustella, mutta eletään ihan mukavasti, mikä kuitenkin on tärkeintä.

Kuopuskin menee ensi vuonna kouluun, parin vuoden päästä voisin ehkä etsiä osapäivätöitä (jos niitä edes saa...)

Vierailija
2/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapset olisivat jo yli 3 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä montako lasta perheessä on.

Vierailija
4/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tulomme ovat tuota luokkaa. Pärjäämme ihan hyvin, mutta en kyllä halua ruveta kituuttamaan.

Itse en ole kuitenkaan mitään kotiäitityyppiä sinällään eli varmaan tekisin ainakin jotain keikkaluonteista työtä.

Vierailija
5/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olleet jo jonkin aikaa alle 2000e/kk. Ei olla kuoltu nälkään, eikä meiltä puutu mitään. Tätä aikaa ei kestä ikuisesti, sen kestää hyvin kyllä. Toki ei voi ostella ihan mitä sattuu.

Vierailija
6/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienasi 3250 e/kk bruttona, sillä pystyin olemaan kahden lapsen kanssa kotona vaikka maksettiin asuntolainan lyhennystä Helsingissä. Ihan hyvin pärjättiin, ainoat säästökohteet oli että ei ollut autoa eikä matkusteltu mutta ei se matkustelu kahden pienen kanssa kauheasti muutenkaan houkuttaisi. Sittemmin ollaan muutettu muualle ja miehen palkkakin noussut hieman, enää ei tarvitse laskea niin tarkkaan kulutusta.

Vierailija
7/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen hoitovapaalla, 2 lasta ja asumiskulut 780 + sähkö.

Tiukkaa tekee, sossusta täytyi marraskuussa apua hakea, muuten ollaan pärjätty.

Vierailija
8/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen brutto n3000e/kk, asumiskulut 1050e sis. lainanlyhennyksen. Kolme lasta. Pitää vähän katsoa mitä ostaa. Eli ostetaan pakolliset, ei mitään ylimääräisiä. Esim. vaatteita sen takia että ovat kivat vaan vaan tarpeeseen.

Vierailija
9/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen bruttotulot kuukaudesta riippuen 3000-4000e/kk. Lapsia 3, olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Maksetaan ihan normaalisti asunto-ja autolainaa, yht.n.1500e/kk. Aika normaalisti elellään, ei tietenkään voi mitä tahansa ostella, mutta ruokaa saadaan pöytään, laskut maksetaan, laspet saa harrastaa ja vaatteitakin ostetaan. Tää on niin lyhyt aika elämästä että en koe mitenkään ahdistavana ollenkaan, sittenhän olo on kuin kroisoksella ku meen töihin :D

Vierailija
10/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään hinnasta jäisi kotiin.Kyllä kolme vuotta riitti. Kukas eläkkees maksaa jos et työelämässä ole ja ukko jättää tai kuolee nuorena. Kaikki kunnia vain pitkään kotona oleille,mutta itseni on pakko ajatella ja turvata myös tulevaisuuteni. Ja kyllä töissä on ihan rentouttavaa olla vaikka sairaanhoitaja olenkin ja kiire on aivan suunnaton.

Vierailija
11/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään hinnasta jäisi kotiin.Kyllä kolme vuotta riitti. Kukas eläkkees maksaa jos et työelämässä ole ja ukko jättää tai kuolee nuorena. Kaikki kunnia vain pitkään kotona olleille,mutta itseni on pakko ajatella ja turvata myös tulevaisuuteni. Ja kyllä töissä on ihan rentouttavaa olla, vaikka sairaanhoitaja olenkin ja kiire on aivan suunnaton.

Vierailija
12/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisinä tuloina eli n. 4300-4600 miinus kolmen lapsen hoitomaksut. Lapsia 6, autolainaa, asuntolainaa ja asumiskulut ok-talosta.

Vierailija
13/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotiäitinä 19v ajan, lapsia 10. Enempää ei tule ja olen lähdössä ensikesänä töihin.

Olemme tulleet ihan mukavasti toimeen. Säästöjä ei suuria ole, kuitenkin sen verran että jos esim. pyykkikone särkyisi tai tulisi yllättävä sairaalalasku, ei se taloutta kaataisi.

Senttejä en laske, mutta olen luonnostani vaatimaton, eli en tuhlaa esim. sisustukseen tai merkkivaatteisiin. Kerään todella paljon marjoja (hedelmiä tarvitsee ostaa vähemmän), käyn koiran kanssa metsällä (lihaa täytyy ostaa vähemmän), rakastan kirppareita (vaatteita täytyy ostaa vähemmän uutena) jne. Tämä siis EI ole minulle ongelma, vaan ihan luontainen elämäntapa.

Ja jos vielä loppuun laitan, että emme ole lestadiolaisia ja jokaisella lapsella (yli 5v) saa olla yksi, itse valitsemansa maksullinen harrastus.

Vierailija
14/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin äkkiä pohdiskeltuna 2500 nettona riittäisi. ja yksi lapsi on. tällä hetkellä mies tienaa n. 1500e / kk ja minä n. 1000e ja teen siis osa-aikaisesti töitä. jäähän tuosta säästöönkin muutama ropo.

Vierailija
15/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tienaa vajaa 2000, joten minä lähden töihin, kun tienaan reilu 2000. Isä jaa muutamaksi kuukaudeksi kotiin, ja lapsia on kolme, nuorin 1,5 v.

Vierailija
16/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä kotona tekisin? Lapsi on jo koulussa. Jos voittaisin loton, niin mies vois jäädä pois töistä ja olla kotona, se sopisi sille paremmin. Sillä on niin paljon harrastuksia että sopis sen luonteelle.

Vierailija
17/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla miehestä riippuvainen vaikka tienaa aika hyvin.

haluan turvata oman eläkkeeni työnteolla.

sitäpaitsi ihminen on velvoitettu tekemään työtä ja kantamaan kortensa kekoon yhteiseksi hyväksi.

Pikkulapsivusina työntkoa toki voi vähentää ja on joustavat työajat nykyisin.

Vierailija
18/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla, mutta se on kiitos saamani omaishoitajan tuen + vammaistuen + lapsilisa(t).

Meilla on paljon lainaa, mutta miehen tulot ovat kasvaneet viimeisen parin vuoden aikana aika paljon (urakehityksen ja hyvan onnen takia).

Mutta jos mulla ei olisi naita tuloja, mita tuossa mainitsin, miehen pitaisi saada kateen kuussa 3000€ - ihan vahintaan.

Lainaan menisi 1200

Autoon menee n. 500

Elatusmaksuihin 400

Talon kustannuksiin helposti 600 (lammitys, ytv, vakuutukset jne)

Sitten jotain juoksevia kuluja, aina niita on

Vierailija
19/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne tulot, vaan ne menot.

Vierailija
20/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka on reilusti alle tonnin, tekee siis opiskelujen ohessa keikkatyötä. Hyvin me pärjätään, on vain yksi lapsi, autoa ei tarvita ja vuorka on edullinen. Ennen lasta säästetiin vuosia lapsitilille just siksi, että voisimme olla kotona vuorotellen (lapsi oli molemmille tosi toivottu). Sieltä sitten otetaan jos on tarvis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi