Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 v poikani sanoi, että minä (äiti) olen hänen paras

Vierailija
27.12.2009 |

ystävänsä, että hänellä ei ole ketään niin luotettavaa ystävää kuin äiti.

Hellyyttävää, mutta tuntui pahalta kuulla, että kaverit pettävät eikä niihin voi luottaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne hyvät kaveritkin vielä löydy...seuraile tilannetta ja koita auttaa poikaa ystävien löytämisessä.

Vierailija
2/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan hänen parhaat kamunsa mä ja iskä, ei oo muita, vaik asutaan rivitaloalueella jossa paljon lapsia. Välttämättä kaikkien kanssa ei synkkaa ja kaikkien kanssa ei tarvi olla kaneri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa. Se on normaali kehitysvaihe. Jotkut koettavat jopa avoimesti syrjäyttää isän.

Vierailija
4/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 -vuotiaalle pojalle. Kummisetä toiseksi paras.

Kavereita on paljonkin, mutta joskus se vain on näin....

Vierailija
5/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan paras ystävä oli 3-vuotias pikkuveli. Nyt 10-vuotiaana kavereiden merkitys on kasvanut.Että varo vaan, kohta saat kilpailijoita.. :)

Vierailija
6/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tätä surrut. Asumme okt-lähiössä jossa on 6-8-vuotiaita poikia jonkin verran. Lapsemme on parin vuoden sisään koittanut ystävystyä ainakin 3-4 perheen poikien kanssa, laihoin tuloksin:( Aina on kaveri ns. pettänyt. Lähtenyt toiseen seuraan ja jättänyt poikamme tyystin tai alkanut kiusaamaan tmv.

Varovaisemmalle ja rauhallisemmalle pojalle ei oikein kaveria löydy:( Turha sanoa että koita löytää pojalle seuraa.. JOs pojassa itsessään ei ole nostetta kaveripiireissä niin ei sille äiti oikein mitään voi. Itsetunto tuolla sektorilla vaan voi laskea vaarallisen alas kuten meillä nyt jo 6-vuotiaana. Ei halua enää yrittääkään tältä alueelta kenenkään seuraan, perusteena että siinä käy kumminkin samoin kuin aikaisempienkin kavereiden kanssa.

ystävänsä, että hänellä ei ole ketään niin luotettavaa ystävää kuin äiti.

Hellyyttävää, mutta tuntui pahalta kuulla, että kaverit pettävät eikä niihin voi luottaa.

Vierailija
7/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä se vaan huolestuttaa kun ei tosissaan synkkaa. TOisille tuntuu olevan tärkeää mikä tahansa seura kunhan sitä on. Tuolla mennä höselöivät keskenään mutta ei tämä meidän lapsi. Mietin vaan että löytääkö sitä seuraa sitten myöhemminkään ainakaan tältä pieneltä alueelta jos on ikäänkuin leimautunut yksinäiseksi sudeksi ja pudokkaaksi joka seurasta.

t. 7, se okt-alueen kaverittoman pojan äiti

ollaan hänen parhaat kamunsa mä ja iskä, ei oo muita, vaik asutaan rivitaloalueella jossa paljon lapsia. Välttämättä kaikkien kanssa ei synkkaa ja kaikkien kanssa ei tarvi olla kaneri.

Vierailija
8/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aiemminkin useita kertoja kirjoittanut pojastasi ja ollut huolissasi. Entäpä jos hyväksyisit poikasi erilaisuuden, kuusivuotias on varsin pieni vielä ja kehityksessään keskeneräinen. Itsetuntoon vaikuttaa latistavasti se, jos äiti ei kykene hyväksymään poikansa erilaisuutta vaan näkee sen huolenaiheena tai häpeällisenä. Lapsi on hyvä vaistoamaan tällaiset ajatukset.

Vierailija
9/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aiemminkin useita kertoja kirjoittanut pojastasi ja ollut huolissasi. Entäpä jos hyväksyisit poikasi erilaisuuden, kuusivuotias on varsin pieni vielä ja kehityksessään keskeneräinen. Itsetuntoon vaikuttaa latistavasti se, jos äiti ei kykene hyväksymään poikansa erilaisuutta vaan näkee sen huolenaiheena tai häpeällisenä. Lapsi on hyvä vaistoamaan tällaiset ajatukset.

Vierailija
10/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut jo monta kertaa ihan sama ajatus mieleen kuin mistä tämä kirjoittaja kirjoitti: teet itse asiasta ihan mieletöntä ongelmaa, ja paisutat sitä todella isoksi. Ei ihme, jos lastasi alkaa ahdistamaan.

Lisäksi vielä se, että selität kuinka toiset lapset ovat riehujia jne. ja "pettävät" yms. Lasten kaverisuhteet vaan ovat usein vaihtuvia, eikä siinä tarvitse olla sen kummempaa pettämsitä takana. Jos aina suret hulluna asiaa lapsesi kanssa ja oikein vielä alleviivaat sitä että TAAS kävi näin, ja kyllä muut lapset on sitten julmia, ei mikään ihme, jos lapsesi jää ulkopuolelle.

PS. Itsellänäkin on lapsi joka on varovainen tarkkailija alkuun, eikä tosiaan se ensimmäiseksi suosituin suupaltti. Sitkeästi ja rauhassa oman tempperamenttinsa mukaan toimimalla hän kuitenkin löytää kavereita. Auta lastasi luottamaan itseensä!

Vierailija
11/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte sitten tästä seiskan mollausketjun. Oisko ap:n aloitukseen mitään muuta lisättävää?

Vierailija
12/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilipatipippaa vaan:D ja got nytt år!

Vierailija
13/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätty määrä kertoja joita voi käyttää keskusteluun? Jos ei ole muuta sanottavaa kuin lyödä jo lyötyä, voisi olla hiljaa.

Tsemppiä ap ja seiska!

Vierailija
14/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa. Aikomus ei ollut mollata vaan auttaa seiskaa pääsemään ahdistuksen tunteestaan ja huomaamaan, että kyse tuskin on mistään kovin epätavallisesta. Koska olen lukenut monta kertaa hänen ongelmastaan, että rauhallinen poika ei löydä kavereita, koska muut pojat ovat riehujia. Asia selkeästi ahdistaa häntä. Ehkä on parempi vain hyväksyä lapsen erilaisuus ja luottaa siihen, että kavereita löytyy myöhemmin. Kaveruus ei synny väkisin kahden erilaisen lapsen tai aikuisen välille vaan se syntyy itsestään silloin, kun molemmat viihtyvät toisensa seurassa.

Minä olin tuollainen lapsi, yksinäinen ja epäsosiaalinen. Kaverit löytyivät vasta myöhemmin kun itse kehityin sosiaalisesti omassa tahdissa ja löysin samantyylisiä ihmisiä joiden kanssa halusin olla ja jotka halusivat olla minun kanssa.

Vierailija
15/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kavereista kun mieluummin kulkisi vain äitinsä matkassa. Täytyy ihan patistella pitämään kavereista kiinni.

Vierailija
16/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. vastaaja nro 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi