Käyttöääkö kukaan 30+ synnyttänyt yhdistelmäpillereitä?
Miksi et ottanut kierukkaa? Mua jotenkin ahdistaa ajatus kierukasta, vieras esine kehossa...
Pillereitä söin hyvällä menestyksellä 17-26 vuotiaana, nyt 34 ja lapset tehty.
Kommentit (7)
Itse asiassa olen 40+.
Kierukka ei minulle sovi, pillereitä voi nykytiedon mukaan käyttää hyvin vaihdevuosiin asti (jos ei tupakoi, ole ylipainoinen tms tukosriskejä).
Ne oli aika ok, mutta vaihdoin h-lierukkaan. Se on sopinut vielä paremmin minulle.
lapset 10 v, 8 v ja 5 kk ..... neljäs lapsi vielä haaveissa vuoden kuluttua. Kierukkaa en voisi ajatellakaan, yöks, eikä toki senkään takia, että lapset eivät toivon mukaan vielä ole tässä!
Käytän, ikää 31. En mäkään pitänyt ajatuksesta, että elimistössä on vieras esine...sitäpaitsi pillereillä pysyy iho hyvässä kunnossa ja on jotenkin muutenkin helpompi kontrolloida esimerkiksi menkkoja.
Poistatin kierukan muutama viikko sitten, ehti olla minulla vain noin 4 kk. Tuli liikaa haittavaikutuksia, valitettavasti. Seuraavasta kierrosta aloitan pillerit, merkkiä en nyt muista, joku äskettäin Suomen markkinoille tullut.
Jos ei pilleritkään sovi niin sitten edessä on joko kohdun lämpöpallohoito+sterilisaatio tai kohdunpoisto. Mulla on kohdun limakalvossa vikaa ja siksi on joko syötävä hormoneja tai tehtävä tuo pallohoito. Tai poistettava koko kenkkuileva kohtu. Oikeastaan olisin aika helpottunut kohdun poistosta, mutta isoon leikkaukseen meno vähän pelottaa. Ja kun nuorin lapsi on vasta 1 v niin sairaslomaa on vaikea pitää leikkauksen jälkeen. Joten toistaiseksi olisin kovin helpottunut jos pillerit sopisivat mulle. Ikää on 38 v.
on aina ollut toimiva menetelmä minulla... kunnes sain lopulta niiden takia keuhkoveritulpan ja siihen loppui se käyttö. Kierukkaa en uskalla hankkia, olen kuullut siitä niin kamalia tarinoita.
Ja odotan kaksosia vkolla32 , ennestään minulla on kaksi lasta .
Ajattelin pyytää sterilisaation synnytyksen jälkeen .
Olen pillereillä tullut kaksi kertaa raskaaksi ja kierukka aiheuttaa minulla tulehduksia .