kanavaniput / tallennus digiboxilla
Meidän uudehkolla boxilla on välillä jäänyt tallentumatta joku ohjelma. Luin surkeaa opaskirjaa ja siinä puhutaan jotain sellaista, että voi katsoa ja tallettaa samaan aikaan saman kanavanipun ohjelmia.
Mitähän noi niput oikein on?
Verkko HTV ja boxi Topfield500PVRc
Kommentit (6)
#2: Taidan olla onneton googlettaja, mutten löytänyt
#3: Niin minäkin olen ymmärtänyt, välillä kuitenkin käy niin, että tallennus on 0MB eli sitä ei olekaan, vaikka ajastus sinänsä on onnistunut. Siksi selailinkin sitten ohjekirjasta, jonka mukaan "kahta kanavaa voi tallentaa samanaikaa ja kolmatta katsoa, kunhan ovat samassa kanavanipussa". Siksi jäin tätä miettimään. Eli onko vika jossain astuksissamme tai boxissa yleensä vai onko kyseessä ollut tosiaan joku eri kanavanipun ohjelma ja siksi tallennus ei ole onnistunut... Olen siis joskus onnistunutkin tallennuksessa, vaikka olen katsonut toista kanavaa; ja sitten välillä taas en...
on hyvin yleinen ja häiritsevä bugi, joka esiintyy Topfield bokseissa. Boksin ohjelmistossa on lukuisia muitakin ongelmia, jotka aiheuttavat muun muassa sitä, että ajastetut tallennukset eivät aina onnistu.
Saat olla tyytyväinen, että ainoastaan yksi tallenne oli nollakokoinen. Pahimmassa tapauksessa boksin tietostojärjestelmä sekoaa niin, että kaikki tallenteet ovat nollatiedostoja.
Eivätkä Topfieldin tallentavat boksit ole mitenkään erityisen bugisia laitoksia. Melkeen merkillä kuin merkillä on vastaavanlaisia ongelmia.
Hohhoijaa, vika on siis boxissa ja huollossa varmaan menee kaikki jo tallennetut ohjelmat (lähinnä siis lapselle tärkeät lauluohjelmat harmittaa)
kahta kanavaa voi tallentaa samanaikaa ja kolmatta katsoa.