Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas sukujoulu...

Vierailija
25.12.2009 |

Meillä on iso omakotitalo ja rakastan joulun laittamista. Tästä syystä mieheni veljen perhe päätti taas kutsua itsensä meille jouluksi (veljen vaimo ei pidä ruuanlaitosta eikä jaksa tehdä joulua...) miehen ja omien vanhempieni lisäksi. Nämä isovanhemmat siis kutsuin ihan itse...

No, tämä perhe saapui meille aattona puolilta päivin ja olin kertonut, että joulurauhan jälkeen syödään puuro. Ei perheen lapsille riisipuuro, kun se oli "outoa" eikä sekahedelmäkeitto, kun se oli "pahaa". Kahvipöydässä maistuivat leipomukset ja kohvehdit sitten mainiosti...

Koko ruokailushown varasti sitten mieheni veli, joka päätti tilata lapsilleen pitsat jouluruuaksi, kun "ei meidän lapset kuitenkaan syö mitään laatikoita tai kinkkua"!!! Seuraavaksi sitten omat lapseni rupesivat kinuamaan pitsaa, kun "serkutkin saa". Meillä pitsan tilaaminen on tosi harvinaista ja lasten mielestä suurta juhlaa. Siinä sitten jäi äidin jouluruuat toiseksi, kun en jaksanut suurempaa riitaa tuosta haastaa...

Meillä lapset ovat kaikkiruokaisia ja pitävät jouluruuistakin (viisivuotiaan suosikkia on graavilohi ja silakkarullat :) enkä ole koskaan tehnyt lapsille mitään omaa ruokaa, vaan syövät sitä mitä muutkin.

Tänään ilmoitin, että joululounaalla kaikki syövät nyt sitten jouluruokaa. Serkkulapset söivät lihapullia. Pelkästään. Ei perunaa (pahaa), ei karjalanpaistia (yök) ei salaatteja, ei kaloja (mitä noi on? Hyi, en syö), ei laatikoita eikä kinkkua. Leipä kelpasi.

Onneksi isovanhemmat pitivät kovasti ruuistani, samoin ima perheeni, mutta silti harmitti ihan hirveästi.

En viitsi edes kertoa joulupukin käynnistä...

Näitä jouluvieraita ei tule meille enää ikinä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli sinun ja lastesi puolesta. Uskomatonta käytöstä.

Vierailija
22/23 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joulupukkiepidsodi alkoi jo ennen pukin tuloa, kun serkut päättivät valistaa lapsiamme sillä, että joulupukkia ei ole olemassa. Vahvasti pukkiin uskovat lapsemme eivät tienneet mitä uskoa, mutta pukin tultua, serkkupoika sanoi heti "kato nyt, ihan selvästi tekoparta". Lapsemme olivat harjoitelleet laulua ja piirtäneet pukille lahjaksi piirustukset, mutta eivät sitten halunneetkaan niitä antaa/laulaa. Meni tunnelma aika latteaksi. No lahjat jaettiin ja pukki lähti (tässä olin tiukkana enkä antanut kenenkään repiä pakettejaan auki samantien). Kun sitten lahjat avattiin kävi selväksi, että meidän lasten lelut olivat "lapsellsia" ja "surkeita", vaikka ne olivatkin lapsiemme toivelahjoja.

Oi voi :( Ikävän kuuloista käytöstä. Taitaa olla lähtöisin näiden lasten vanhemmista. Jos ei opeteta käytöstä, niin minkäs lapset sille voi. Mun lapsen serkut on 4 v, 8 v ja 11 v. Kaksi vanhinta ei usko enää joulupukkiin, mutta heidän äiti (mun sisko) kävi heidän kanssa pitkät keskustelut ennen jouluaattoa, että antavat pienempien (mun lapsi ja 4 v serkku)iloita joulupukista täysillä. Ja suunnitelma onnistui.

Ymmärrän että ensi jouluna haluatte toista seuraa. Yksi vaihtoehto olisi tietty jutella noista asioista, jos jonkinlainen yhteisymmärrys saavutettaisiin. Eli jos kyse on vain ajattelemattomuudesta, niin ehkä osaisivat ensi vuonna kiinnittää huomiota tuohon muiden huomioimiseen? Ehkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, lapset tuovat joulun tunnelman :-) Kannattaa rajoittaa vierailut ihan tapaninkahveihin, niin sopu ehkä säilyy.

Pakkoruokailua ei tarvitse olla kellään, mutta jos tulee jouluruualle, niin ei toisen ruokarauhaa saa pilata.

Meillä jouluruokina riisipuuroa, piparia, karkkia. Joulukuusi ja -lahjat on. Puuron lapset suostuivat syömään, kun saivat limpsaa sen jälkeen. "Kinkku" meni joululimpun päällä.

Meidän suvussa myös tuo, että etukäteen ei voida sopia. Lapsiakin kaikille sen verran, että ollaan kaikki omissa oloissamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi