Ollanko hyvin pärjääville nuorille äideille kateellisia?
Tai nuorille perheille? Vai mistä johtuu, että monesti nämä "kypsällä iällä saaneet " äidit jaksavat ottaa kiivaasti kantaa siihen, kuinka EI kannattaisi tehdä lapsia nuorena. Jos he tietävät, että oma tapa on "parempi" toimia, ja ovat vielä kypsiä aikuisia, niin miksi he jaksavat kerta toisensa jälkeen avautua nettipalstoilla, kuinka kamalaa on saada nuorena lapsia? Onko se jonkunlaista kateutta kuitenkin? Minusta ainakin nuoret, onnelliset perheet on suloista katseltavaa, ja usein pärjäävätkin ihan hyvin :)
Kommentit (55)
Taloudellista hyvinvointia? Silloin ei ainakaan nuori äiti ole sitä itse voinut luoda, on joko perittyä rahaa tai sitten hyvin toimeentuleva mies josta on riippuvainen.. Vanhennat äidit ovat jo itse luoneet omaa hyvinvointiaan omilla avuillaan.
nuoria äitejä kadehdittaisiin? Kateus on helppo selitys, julkkiksetkin selittävät aina arvostelun kateudella vaikka elämänsä olisi millaista örvellystä ja julkisuus kuinka turhaa. Mietin myös tuota hyvin pärjäämistä. Osaisitko määritellä tarkemmin mitä se on? Keskustelupalstoista sanoisin sen verran, että ihan samalla tavalla nuoret äidit ovat siilipuolustuksessa oman kantansa puolesta. Jos on kolmikymppinen tai nelikymppinen äiti, niin silloinhan ihmisellä on ollut mahdollisuus tulla äidiksi nuorempanakin, joten mistä silloin olisi kateellinen?
niin, joten ole hyvä vaan. Kyllä kaikilla on oikeus mielipiteisiin eikä "kypsän" aikuisenkaan tarvitse vaieta vain pitääkseen jonkun mielen hyvänä.
se, että nuoret perheet yleensä elää sossun tuilla. Koska ei ole keretty kouluttautua ja saada sitä vakituista työpaikkaa. Yleisestihän nuoret opiskelee vielä, kun on jo lapsia ja se ei ehkä ole lapselle paras vaihtoehto.
Itse olin 21v saadessani esikoisen ja silloin oli jo vakituinen työpaikka ja koulutus molemmilla. Mies oli 25v. Mielestäni me kyllä oltiin nuori perhe.
Tarkoitan lähinnä niitä nuoria perheitä joissa se lapsi tehdään alle 20v, silloin ei ole millään voinut vielä keretä hoitaa talous puolta kuntoon.
Taloudellista hyvinvointia? Silloin ei ainakaan nuori äiti ole sitä itse voinut luoda, on joko perittyä rahaa tai sitten hyvin toimeentuleva mies josta on riippuvainen.. Vanhennat äidit ovat jo itse luoneet omaa hyvinvointiaan omilla avuillaan.
Kuinkas selität sen että meilläkin on tällä hetkellä mieheni kanssa talous kunnossa, pärjätään hyvin, itseasiassa meillä on yritys.
Ja ei kumpikaan ole perinyt rahaa tai muuta vastaavaa. Miksi ei voisi nuoret pärjätä omillaan?
on just niitä jotka haukkuvat mummoäideiksi toisia. Että peilin kautta kannattaa alkaa valitus.
ilman vanhempien apuja, kuten veljeni ja hänen kihlattunsa, ihan itse säästäneet ja tehneet töitä, auto ostettiin ihan käteisellä ja nyt asunto ostettuna, sitä sitten pidempään maksellaankin, ihan tavisduunareita ja alle 25 molemmat...
on just niitä jotka haukkuvat mummoäideiksi toisia. Että peilin kautta kannattaa alkaa valitus.
katsoa sinne peiliin.
Heillä on kokemusta! He ovat täällä eläneet hieman pidempään kuin me nuoret. En minäkään suosittele lastentekoa nuorena ja mä puhunkin kokemuksesta. Paljon fiksumpaa ryhtyä siihen touhuun edes pari vuotta myöhemmin, siinä kun ei häviä mitään.
Tai nuorille perheille? Vai mistä johtuu, että monesti nämä "kypsällä iällä saaneet " äidit jaksavat ottaa kiivaasti kantaa siihen, kuinka EI kannattaisi tehdä lapsia nuorena.
Usein "taso pysyy". Fiksut ovat fiksuja jo suhteellisen nuorena. Ja mitä pahaa on olla vähän aikaa riippuvainen miehen tuloista? Pari vuotta sinne tai tänne ?
Kuinkas selität sen että meilläkin on tällä hetkellä mieheni kanssa talous kunnossa, pärjätään hyvin, itseasiassa meillä on yritys. Ja ei kumpikaan ole perinyt rahaa tai muuta vastaavaa. Miksi ei voisi nuoret pärjätä omillaan?
ja jos ei opiskele niin on vähän vaikea saada työtä. Tällä hetkellä se on vaikeaa monelle koulutetullekin.
se, että nuoret perheet yleensä elää sossun tuilla. Koska ei ole keretty kouluttautua ja saada sitä vakituista työpaikkaa. Yleisestihän nuoret opiskelee vielä, kun on jo lapsia ja se ei ehkä ole lapselle paras vaihtoehto. Itse olin 21v saadessani esikoisen ja silloin oli jo vakituinen työpaikka ja koulutus molemmilla. Mies oli 25v. Mielestäni me kyllä oltiin nuori perhe. Tarkoitan lähinnä niitä nuoria perheitä joissa se lapsi tehdään alle 20v, silloin ei ole millään voinut vielä keretä hoitaa talous puolta kuntoon.
Tunnen monta kaltaistani nuorta äitiä ja vain yksi heistä saa sossusta rahaa, enemmän tunnen narkkeja ja juoppoja jotka sieltä rahaa kerjää... Itse en ole saanut sieltä ikinä mitään, ihan normaalit kelan rahat olen saanut, olisiko nekin pitänyt jättää ottamatta? Kuten toitesin johonkin toiseenkin ketjuun, niin ilmeisesti nuori äiti ei saisi saada mitään apua ja tukea mistään, se on vain "aikuisten" äitien oikeus..
se, että nuoret perheet yleensä elää sossun tuilla. Koska ei ole keretty kouluttautua ja saada sitä vakituista työpaikkaa. Yleisestihän nuoret opiskelee vielä, kun on jo lapsia ja se ei ehkä ole lapselle paras vaihtoehto. Itse olin 21v saadessani esikoisen ja silloin oli jo vakituinen työpaikka ja koulutus molemmilla. Mies oli 25v. Mielestäni me kyllä oltiin nuori perhe. Tarkoitan lähinnä niitä nuoria perheitä joissa se lapsi tehdään alle 20v, silloin ei ole millään voinut vielä keretä hoitaa talous puolta kuntoon.
elämistä? Herra paratkoon, sehän olisi kauhistus!
Paheksuu ehkä tuosta syystä, mutta ei kadehdi.
Kuinkas selität sen että meilläkin on tällä hetkellä mieheni kanssa talous kunnossa, pärjätään hyvin, itseasiassa meillä on yritys. Ja ei kumpikaan ole perinyt rahaa tai muuta vastaavaa. Miksi ei voisi nuoret pärjätä omillaan?
ja jos ei opiskele niin on vähän vaikea saada työtä. Tällä hetkellä se on vaikeaa monelle koulutetullekin.
Tosiasia on että nuoretkin pärjäävät jos vain haluavat pärjätä.
Ei kaikki ihmiset jalosta ja kypsy erityisesti enää +20v
Tunnen monta kaltaistani nuorta äitiä ja vain yksi heistä saa sossusta rahaa, enemmän tunnen narkkeja ja juoppoja jotka sieltä rahaa kerjää... Itse en ole saanut sieltä ikinä mitään, ihan normaalit kelan rahat olen saanut, olisiko nekin pitänyt jättää ottamatta? Kuten toitesin johonkin toiseenkin ketjuun, niin ilmeisesti nuori äiti ei saisi saada mitään apua ja tukea mistään, se on vain "aikuisten" äitien oikeus..
että jalostut ja kypsyt läpi elämäsi lapsi hyvä.
Usein "taso pysyy". Fiksut ovat fiksuja jo suhteellisen nuorena. Ja mitä pahaa on olla vähän aikaa riippuvainen miehen tuloista? Pari vuotta sinne tai tänne ?
että jalostut ja kypsyt läpi elämäsi lapsi hyvä.
ole hyvää. Tunnen useita katkeria, herkkyytensä kovettaneita "kypsässä iässä olevia", jotka ovat kaikkea muuta kuin "jalostuneita". Päinvastoin, elämän koettelemukset ovat tehneet heistä kovia ja kyynisiä. Tuttavapiiristä löytyy myös ikuisia sossun tuilla eläviä, jotka ei ole miksikään muuttuneet teini-iästä.
Tosiasia on että nuoretkin pärjäävät jos vain haluavat pärjätä.
Aika harvoin parikymppisellä on vakituinen työpaikka, ei se ole mikään yleistys vaan fakta.
Varmasti ne pärjää jotka haluaa, mutta usein ne jotka saavat lapsia nuorena eivät todellakaan halua pärjätä taloudellisesti. Halutaan vain leikkiä kotia ja tiedetään että kun on lapsi, niin kaupungilta saa kämpän ja sossusta toimeentulon.
olla kade. Esikoiseni sain 36 vuotiaana.