Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miestä perheenpäänä pitävät naiset vastuunpakoilijoita?

Vierailija
24.12.2009 |

Helppo kai se on kun antaa miehen päättää asioista niin ei tarvitse itse ottaa vastuuta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvasta naisesta on perheenpääksi, rakentamaan perheelle omakotitaloa tai tuomaan perheeseen elantoa. nainen soveltuu paremmin muihin tehtäviin.

Vierailija
2/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes nettipankkitunnuksia yhteiselle tilille, saati osaa nettipankkia käyttää.

Jos vaimo ei omista edes omaa sähköpostiosoitetta, yms.

Siinä sitten ovat ihan kusessa kun ero tulee tai sattuu vaikka leskeksi jäämään.

Hävetkää uusavuttomat naiset, mies voi muodollisesti olla se perheen pää, mutta kyllä nainen on se joka sitä päätä kääntää ja tasapuolisessa parisuhteessa päätökset ovat yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvasta naisesta on perheenpääksi, rakentamaan perheelle omakotitaloa tai tuomaan perheeseen elantoa. nainen soveltuu paremmin muihin tehtäviin.

onko mies sitten puuronkeittotehtävissä? Tai jos kaksi yhtä tolvanaa muodostavat perheen niin kumpi tekee päätökset? Vai onko housusta löytyvä vehje se määräävä kriteeri?

Vierailija
4/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltais aika nesteessä kyl :) siis jos näillä perusteilla pitäisi miehen olla perheen pää. Meillä on ihan nurinkuriset nämä perinteiset roolit - mä olen todella surkea ruuanlaitossa, leipoa en osaa ollenkaan. Peruskotiruokaa olen oppinut tekemään vasta nyt, kun on ollut pakko, kotiäitinä ollessani. Mies on nämä taidot hallinut aina. Tauluja ei saa paikalleen, mutta onneksi minä saan, vaikka nainen olenkin.

No toisaalta, suurin osa päätöksistä on kyllä mun tekemiä, joskin siinä mielessä yhteisiä, että niihin pyydän kyllä miehen mielipiteen ja siunauksen. Meistä ei kumpikaan jäisi pulaan kuitenkaan, vaikka tulisi ero tai kuolema korjaisi toisen.

Vierailija
5/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon ja tuonut elannon pöytään jo 15 vuotta. Mahtaako se olla niin, että kun sitä "fiksumpaa" osapuolta ei meidän perheestä ole löytynyt, olen joutunut ottamaan sen oman fiksuuteni käyttöön ja jättämään passiivisen roolin taakseni? Vai miten ihmeessä olen muuten tyhmempänä, naissukupuolen edustajana kyennyt tähän?

fiksumpi päättää

Vierailija
6/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät läpi lapsuusjuttujaan sillä tavoin.

Vierailija
7/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyisen perheeni pää ihan siksi että oma mieheni on lähempänä sukupuoletonta kuin miestä. Ei siinä mitään muuten, mutta hommista ei tule yhtään mitään jossen minä ole Justiinana paikalla ;).

Omakotitaloa en ole vielä rakentanut (eikä se minusta ole mikään perheenpäältä vaadittava juttu), mutta noin muuten vastaan 90% arjen (ja juhlankin) pyörimisestä. Teen budjetit, maksan laskut, hoidan ruoan pöytään (ja teen sen ruoan myös!) jne.

Vierailija
8/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perinteisen, "vahvan" isän tytär Ja nykyisen perheeni pää ihan siksi että oma mieheni on lähempänä sukupuoletonta kuin miestä. Ei siinä mitään muuten, mutta hommista ei tule yhtään mitään jossen minä ole Justiinana paikalla ;).

Omakotitaloa en ole vielä rakentanut (eikä se minusta ole mikään perheenpäältä vaadittava juttu), mutta noin muuten vastaan 90% arjen (ja juhlankin) pyörimisestä. Teen budjetit, maksan laskut, hoidan ruoan pöytään (ja teen sen ruoan myös!) jne.

Vierailija
9/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni pakene vastuuta vaikken nettitunnuksia omistakkaan. Päätän arjen asioista yksin. Mies hoitaa nykyään rahaliikenteen. Suuret perheen taloudelliset asiat päätetään yhdessä. Yrityksensä asiat päättää mies.Ne eivät kuulu minulle. Toki olisin kusessa jos mies kuolisi, koska yritys asioista en tiedä mitään. Eron varalta asiani ovat kunnossa.

Vierailija
10/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoria naisia.

Vierailija
11/13 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä haluan ainakin, että kaikki langat on mun käsissä. en luota mieheeni, joten mun on tiedettävä kaikki, hallittava kaikki, omistettava kaikki, määrättävä kaikki.

ja kannan myös kaiken vastuun.

Vierailija
12/13 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoria naisia.

Vierailija
13/13 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika vanhanaikaista pitää jompaa kumpaa perheen päänä. Ei kai yksi ihminen voi joka asiassa olla se määräävä? Jos on, niin ei se kuulosta hyvältä parisuhteelta. Meidän pehrhessä pyritään siihen, että yhdessä keskustellaan. Yhteiset ja omat hankinnat päätetään yhdessä - tai kysytään toisen mielipidettä asiaan, sillä meillä on omat pankkitilit ja omat rahat, vaikka käytännössä yhteisiin menoihin ne kuluvat.