Oliko se Brie juusto nyt kielletty kun on raskaana??
Kommentit (13)
Niihin tarttuu helpommin listeria esim. jääkaapista. Sama kuin tuorejuustoilla.
jos on, syo mitä tahansa homejuustoa!
Vaikka olisivatkin pastöroidusta maidosta tehtyjä
Kovia, pastöroituja juustoja voi syödä raskausaikana.
Pehmeitä juustoja, vaikka olisivatkin pastöroituja ei suositella.
Sitä ei saa edes myydä, jos joku on raskaana.
On mun herkkua, mutta ehkä elän ilmankin. Mites tuon fetajuuston kanssa sitten? Onko se pehmeää juustoa? Pastöroitua on, apetinan purkkifeta 3% rasvaa.
Sitä ei saa edes myydä, jos joku on raskaana.
Mites tuon fetajuuston kanssa sitten? Onko se pehmeää juustoa? Pastöroitua on, apetinan purkkifeta 3% rasvaa.
takana neljä raskautta ja juustoja olen vetänyt ihan ilman rajoitteita. Myös brie ja home. Eikun tuulensuojaan vaan ja NAUTI!
neuvolassa sanottiin, että tärkeintä syömisten kohdalla on muistaa vihannesten ja hedelmien huolellinen pesu ja lihojen sekä kalojen kunnollinen kypsennys. Kaikki muut ovat suosituksia, jotka vaihtelevat jopa vuosittain. Itse olenkin joutunut luopumaan ainoastaan medium-kypsästä pihvistä, kun "raakaa" kalaa en aiemminkaan ole syönyt :)
"Jos mulle ei oo käyny mitään niin ei muillekaan".
takana neljä raskautta ja juustoja olen vetänyt ihan ilman rajoitteita. Myös brie ja home. Eikun tuulensuojaan vaan ja NAUTI!
Ranskassakin pannassa raskausaikana, vaikka olisivatkin pastöroidusta maidosta.
Kannattaako niitä sitten syödä sen 9kk aikana kun suositukset ovat olemassa juurikin listerian ehkäisyn takia? Jokainen voi sen päätöksen tehdä itse. Kuitenkin on hyvä muistaa, että joka vuosi kun näitä "turhia kuolemia" jonkun kohdalle sattuu, jollakin on se huono mäihä. Se, että jonkun kohdalla ei maitotuotteessa ole listeriaa ollut ei tarkoita, että jollain toisella olisi yhtä hyvä säkä.
ei varmaan pästoroitu tai muuta. Rööki ja viina ja huumeet taitaa olla kuitenkin sallittujen listalla:) Vittu mitä vouhotusta!
jos on, syo mitä tahansa homejuustoa!