Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti baarissa - lapset 1 v. ja 4 v. yön keskenään kotona

Vierailija
23.12.2009 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122310826870_uu.shtml

1- ja 4-vuotiaat pojat olivat koko yön yksin kotona.

PIKKUPOJAT YKSIN Äiti lähti ravintolaan ja jätti pikkupoikansa koko yöksi yksin.

Parikymppinen äiti häipyi omille teilleen lauantai-iltana ja jätti Tuusulassa sijaitsevaan asuntoon 1- ja 4-vuotiaat poikansa.

Lapset saivat pärjätä oman onnensa nojassa, kun äiti oli Iltalehden tietojen mukaan ex-miehensä seurassa viettämässä ravintolailtaa. Se venähtikin pitkäksi.

Kun kylmä ja synkkä sunnuntaiaamu oli koittanut, tuttu naapurintäti huomasi 4-vuotiaan pojan harhailemassa yksikseen rappukäytävässä. Lapsi oli lähtenyt etsimään äitiään ja kertoi, ettei tämä ollut tullut kotiin koko yönä.

Aamukahdeksan aikaan tapauksesta ilmoituksen saanut poliisi lähti paikalle. Rappuun saapuivat myös sosiaalitoimen viranomaiset. Perheen asuntoon päästiin, kun huoltomies oli avannut oven.

Siellä paljastui, että ravintolaan häipynyt äiti oli hylännyt myös yksivuotiaan poikansa.

Lapsi halusi katsoa tv:tä

4-vuotiaalla oli viranomaisille vain yksi pyyntö: hän halusi katsoa tv:stä lastenohjelmaa.

Naista koetettiin tavoitella puhelimella tuloksetta. Kun viranomaiset soittivat ex-miehelle, tämäkään ei osannut sanoa, missä lasten äiti on.

Sosiaaliviranomaiset veivät hylätyt lapset mukaansa.

- Kävimme paikalla sunnuntaiaamuna. 1- ja 4-vuotiaat pojat olivat olleet yön yksin kotona, rikoskomisario Tero Muurman Keski-Uudenmaan poliisista kertoo Iltalehdelle.

Muurman uskoo, että äitiin on saatu yhteys, mutta hän ei tiedä, ovatko lapset tämän vai sosiaaliviranomaisten huomassa.

- Tapausta tutkitaan nyt meillä, ja on mahdollista, että äiti sai syytteen heitteillepanosta. Myös sosiaaliviranomaiset selvittävät nyt perheen asiaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistavaa!!!

Vierailija
2/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua... Ja nyt varmasti kaikki nuoret äidit taas leimataan paskoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi ymmärtää, että jonkun pitää tehdä näin?! Jos ahdistaa ja haluaa pois, ei jaksa enää hoitaa lapsia, eikö voi viedä niitä jo etukäteen vaikka sinne sossun luukulle ja ilmottaa, että that's it, en jaksa enää. Miksi pitää tuollein häipyä baariin vetään lärvit, sitten kadota ja jättää lapset ihan oman onnensa nojaan :(

Vierailija
4/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi ymmärtää, että jonkun pitää tehdä näin?! Jos ahdistaa ja haluaa pois, ei jaksa enää hoitaa lapsia, eikö voi viedä niitä jo etukäteen vaikka sinne sossun luukulle ja ilmottaa, että that's it, en jaksa enää. Miksi pitää tuollein häipyä baariin vetään lärvit, sitten kadota ja jättää lapset ihan oman onnensa nojaan :(

Miksi ei voi myöntää etttei jaksa ja hakis apua!

Vierailija
5/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei keskustele, ei esitä mitään omaa ajatusta, vaan siteeraa vain ikävää uutista ip-lehdestä. Outoa.

Vierailija
6/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävän uutisen ja (ehkä) ajatteli sen avulla saavansa aikaan keskustelua.

Mikä tämän avauksen pointti on? AP ei keskustele, ei esitä mitään omaa ajatusta, vaan siteeraa vain ikävää uutista ip-lehdestä. Outoa.

Vierailija
8/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla uupunut ettei jaksa. Get it?!

Vierailija
9/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisi lasten huostaanottoa ja sijoittamista toiseen perheeseen.

Vierailija
10/19 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAHDOLLISTA että napsahtaa syyte? Vai voiko aikuinen nainen, vanhempi vedota siihen, että emmää tajunnu????

Ihan oikeasti, on uskomatonta miten lasten hyvinvointi saadaan tässä maassa vaarantaa oman vanhemman taholta. Ja että lapset on ehkä jo äidin hoivissa, voihan vittu sanon mä. IHan oikeasti, miettikää nyt 1-vuotiasta ilman aikuisen valvontaa, sen ikäisellä ei ole mitään psyykkisiä keinoja esim. lohduttaa itseään jos vaikka satuttaa tms. NÄin me saadaan lisää tunnevammaisia ihmisiä tähän maahan, kun ajatellaan vaan vanhempien oikeuksia.

Vierailija
11/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammat teilaa sut joka tapauksessa. Koska täydellinen AV-mamma jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja.....

Joku ei vaan yksinkertaisesti kehtaa hakea apua ja sitten on raja jo ylitetty. Ehkä baariin lähtö oli kuitenkin parempi vaihtoehto ku hengiltä otto....koskaan ei voi tietää kuinka väsynyt ja uupunut äiti oikeesti on. Varsinkin jos on YH ja arki muutenkin pask**. Ehkä työtön ym...enkä nyt yleistä, että kaikki samassa tilanteessa olevat tekevät samoin, me vaan ollaan niin erilaisia ja reagoidaan tilanteisiin erilailla. En minäkään kyllä hyväksy lasten heitteillejättöä baari-illan takia, mutta jos miettii mitkä mahtoivat sitten olla vaihtoehdot, ehkä tää oli tässä keississä paras vaihtoehto. Tajuaakohan kukaan mitä ajan takaa...

Vierailija
12/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uupumuksesta, vaan päihderiippuvuudesta, älyllisestä jälkeenjääneisyydestä tai jostain mielenterveydellisestä, vakavammasta ongelmasta. Ei kuka tahansa väsynyt äiti jätä lapsia yksin ja lähde kapakkaan, kyllä sillä ihmisellä pitää olla "muutakin" taustalla.

Vierailija
13/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän veikkaisin ettei jaksa sitä lapsiarkea.

Ei tartte olla uupunut ettei jaksa. Get it?!

Vierailija
14/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei keskustele, ei esitä mitään omaa ajatusta, vaan siteeraa vain ikävää uutista ip-lehdestä. Outoa.

Kävin pikaseen lukemassa ip-lehdet ja laitoin jutun keskusteltavaksi ja palasin jouluaskareisiini.

Nyt tulin takaisin ja kerron että järkyttää näiden lasten kohtelu ja kun tiedetään että näitä tapauksia on vähän väliä. Kaikki ei tule esiin jos lapset "ymmärtää" pysyä kotonaan ja itkeä itkunsa siellä suljettujen ovien takana.

Tässä jutussa huoletti se että lapsi kaipasi lastenohjelmia ei suinkaan äitiään. Tästä välittyi itselleni vaikutelma että lapset ovat tottuneet heitteillä oloon.

Toivon että sosiaalitoimi ottaa tämän äidin suurennuslasin alle ja tutkii onko hän kykenevä vanhemmuuteen.

Tämä äiti oli exänsä kanssa ulkona ja oliko tämä ex lasten isä sitä jäin myös miettimään. Onko suhde oikeasti loppu vai huijataanko tässä yhteiskuntaa ja pari menikin yhdessä ulos ja unohtui reissulle.

Mielestäni kaikilta tällä tavoin toimivilta pitäisi lapset ottaa huostaan eikä silitellä päätä

Vierailija
15/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten paljon esim. maaseuduilla on lapsia joita kohdellaan todella julmasti!! Kun ei ole niitä naapureita jotka kuulee lapsen itkua/näkee väkivaltaa, ei sukulaisia/tuttuja jotka saisivat vihiä että lapsia hakataan, jätetään hoitamatta, itketetään, jätetään heitteille, käytetään hyväksi jne. jne. Niitä on satojatuhansia pelkästään SUOMESSA. Lehteen tulee jokunen juttu kuukaudessa! Miettikää siitä miten paha maailma tää on!!! Ahdistavia nää lehtijutut, mutkun alatte miettimään niin tuo juttu oli tooosi lievä tapaus siihen todellisuus mikä tuolla odottaa!

Vierailija
16/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on paska (anteeksi suorasukainen kielenkäyttöni, mutta näin se tässä tapauksesa oikeasti on), ja lapsilla on parempi elämä ilman häntä.

Tässä jutussa huoletti se että lapsi kaipasi lastenohjelmia ei suinkaan äitiään. Tästä välittyi itselleni vaikutelma että lapset ovat tottuneet heitteillä oloon.

Toivon että sosiaalitoimi ottaa tämän äidin suurennuslasin alle ja tutkii onko hän kykenevä vanhemmuuteen.

Mielestäni kaikilta tällä tavoin toimivilta pitäisi lapset ottaa huostaan eikä silitellä päätä

Vierailija
17/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä naiselta ei oteta lapsia huostaan, hänelle määrätään perheterapiaa, saa ehkä apuunsa perhetyöntekijän ja käyntejä lastensuojeluviranomaisella. Tilanne tarkistetaan aika-ajoin ja luotetaan äidin sanaan.

Minulta ollaan ottamassa lapsia pois koska:

+Olen huonokuntoinen, en kykene viemään lapsiani päiväkotiin vaan tarvitsen siihen kunnan apua/kyyditsijän. Mieleltäni olen terve ja fyysinenkin kunto paranee kokoajan.

+Olen eronnut muutaman kerran ja minulla on lapsia kahden eri miehen kanssa. Se että olen epäonnistunut suhteissani ei minusta tee minua huonoksi äidiksi?

+Lapsen isä väittää että olen huono äiti koska en ole tarpeeksi aktiivinen lapsieni kanssa ja kun lapset ovat olleet isällään heillä on kerran ollut reikäiset sukat jalassa, tämän takia hän väittää etten huolehdi lasten perustarpeista!? Kumminkin hoidan kodin, ruoanlaitot, siivoukset, pyykkäämiset, ulkoilut jne. jne. täysin moitteettomasti joka ikinen päivä. Tämän lisäksi joka ilta luen lapsilleni sadun, leikin heidän kanssaan ja laulamme paljon. Vaatteet ovat aina puhtaat ja kodissa on lämmin tunnelma. Arki on rutiinin omaista niinkun minusta pienellä lapsella pitää ollakkin. Syömme, heräämme, ulkoilemme lähes aina samoihin aikoihin joka päivä. Harrastuksia ei ole koska olen yh ja aikaa ei ole, eikä jaksamista tällä hetkellä. Mutta lapset käyvät kerhoissa ja saavat sosiaallisia kontakteja kyllä.

Näillä perustein lapsien isä on saamassa yksinhuoltajuutta. Menetän lapseni vaikka mielestäni olen mitä parhain äiti lapsilleni ja koskaan en ole mitenkään vahingoittanut heitä. Päinvastoin teen kaikkeni heidän puolesta ja he ovat minun elämäni kaikin puolin. Alkoholia en käytä ja mitään muitakaan ongelmia ei ole kausimasennusta lukuunottamatta.

Vierailija
18/19 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex kyttäs just tollasia hylättyjä lapsia ja kävi sitten raiskaamassa niitä. Miten ihmeessä ihmiset jättää lapsensa yksin????

Vierailija
19/19 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt totuuden!minä olen ihanien poikieni äiti! Il valehtelee!minä lapsiani aina rakastava ja kannustava äiti sain lasteni isältä "luvan'vapaa iltaan,noh..enpä keksinyt muuta kuin mennä naapuriin mummolleni viettää iltaa,siinä uskossa että lasten isä hoitaa lapsiamme kun antaa minulle 4vuoden jälkeem vapaan illan!aamulla palatessani isä hävinnyt kuin lapsenikin!isä siis jätti lapsemme!!!minä huoltajana sain syytteen!3 vuotta kävin ex-miestäni vastaan oikeutta!nyt lapseni kärsii sijais perheessä! Olisi pitänyt vaan pitää mielessä että miehiin ei voi luottaa! Terveisin,mitä parhain,terve järkisin äiti!