Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei tajua rosollin suosiota?

Vierailija
23.12.2009 |

Syön joulupöydässä kaikkea. Paitsi rosollia. Laatikot on jees, graavit-, savustetut-, mitkä vaan kalat on jees, sillit on jees, mäti, tortut, piparit... jopa lipeäkala kerran vuoteen on ihan siedettävää.

Mutta rosollia en saa nieltyä vaikka mikä olisi. Ihan tavallinen punajuuri on hyvää ja punajuurisalaatti on hyvää, mutta en tajua mikä siinä rosollissa on sellaista, että aina jää lautaselle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pääsin punajuuren makuun, kun maistoin ekan kerran ukrainalaista rosollia ja sen jälkeen olen tehnyt sitä jouluksi. Se on hyvää. Suomalainen versio on jo suutuntumaltaan huono ja jostain syystä maistuu karsealta.

Vierailija
2/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä sitä vähän voi syödä, mutta mä en syö kinkkua, kaloja enkä pipareita. Laatikoita voin syödä lusikallisen tai pari korkeintaan, mutta onneks jälkiruuat on ihania ja riisipuuro aamusta pitää hengissä pitkään:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena koulussa oli aina ruoalla sellaista salaattia, missä oli vain punajuurta ja omenaa sekaisin. Kun kerran joulupöydässä näin rosollia, luulin sitä tuoksi samaksi hyväksi salaatiksi mitä koulussa. Kun sen suuhuni työnsin, meinas ykä lentää kun siinä olikin suolakurkkua ja perunaa (?) ja mitä lie.

Sen koommin en ole rosolliin koskenut.

Vierailija
4/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö rosollia koskaan, kummallinen makuyhdistelmä; lapsena olen maistanut ja se riittää. Tämä on se ruokalaji jota en syö edes kohteliaisuudesta anopillakaan...

Eikä tarvi miehellekään rosollia tarjoilla jouluna, ei sitten opi lapsikaan syömään sitä, mutta pärjää varmasti ilmankin.

Vierailija
5/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja tai neutraaleja kaikki, ei mitään herkuruokaa todellakaan. Syön jouluna leipää ja riisipuuroa, laatikoita ihan nokareen, mutta kaikki kalat, rosollit ym. saa jäädä pöytään. Onneksi uutena vuonna saa herkutella.

Vierailija
6/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, miksi porkkanaa(ja perunaa) pitäisi syödä kylmänä. Voin ottaa rosollia muodon vuoksi hieman lautaselle, mutta koitan kovin varovasti saada siitä vaan punajuurta, suolakurkkua ja sipulia, että saan ne sitten syötyäkin. Mieluummin olen ilman.

Vierailija
7/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun ns juhlaruuat ovat kuin suoraan pula-ajalta. En ymmärrä yhdenkään jouluruuan hehkutusta, paitsi kinkun. Muut ovat ihmeellisiä ja pahoja kyhäelmiä. Riisipuuroa jälkiruuaksi..?

Vierailija
8/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö rosollia juuri missään muualla kuin kotonani ja äitini kotona, koska sitä ei yleensä saa "oikein" valmistettuna. Keitetyt juurekset kuuluu hakata petkeleellä puukaukalossa, jolloin niihin tulee täysin erilainen maku ja tuntu kuin veitsellä kuutioimalla. Hakkeen tulee olla aika pientä ja tietenkin tasaista. Eikä mitään etikkaista mukaan paitsi kastikkeeseen.

Vierailija
9/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juontaa juurensa lapsuuden oksennustaudista, joka iski aattona ja jotenkin se rosollinmaku jäi suuhun yrjötessä. Sen koommin oon jättänyt rosollit muille.

Vierailija
10/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu mukamas napsi pikkunälkään esim. aterialta jääneitä, keitettyjä perunoita? Ja juu, pidän rosollista vaikka kuulemma nirso olenkin. Siinähän on vaan kasa säilöttyjä rehuja! Silliversioon en koske.

Vierailija
11/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tuhruinen tai pikkusilppu on pahaa.

Vierailija
12/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi moisella asialla pitää ylipäänsä vaivata päätään. Jos ei rosolli maistu, niin sitä ei pidä syödä. Itse tykkään siitä kyllä, mutta minua ei haittaa jos joku pöydässä passaa sen.

Vierailija
13/13 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja tai neutraaleja kaikki, ei mitään herkuruokaa todellakaan. Syön jouluna leipää ja riisipuuroa, laatikoita ihan nokareen, mutta kaikki kalat, rosollit ym. saa jäädä pöytään. Onneksi uutena vuonna saa herkutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä