Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko on mennyt/menee joululahjoihin rahaa?

Vierailija
22.12.2009 |

Meillä kaksi lasta, jotka molemmat saavat n. 350€ lahjoja, eli 700€( 6 ja 9 vuotiaita, onko muuten paljon vai vähän?). Muille sukulaisille n.300€.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ja 5-vuotiaat: taitaa mennä molempien lahjoihin sellaiset 200-250e/nenä, mutta tuossa summassa on mukana hiukan yli100e lahjoitusrahaa joululahjojen ostoon. Eli ostamme itse lahjoja noin 100e/lapsi.

Vierailija
2/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tänään että isommalle oli mennyt noin 170 euroa ja nyt tempaistiin vielä 150 eurolla sarastuslamppu ja vielä ostamme 50 eurolla osakkeita. Eli yhteen poikaan menee nyt noin 370 euroa.

Pienemmälle on ostettu nyt hmm. 145 euron edestä ja osakkeet päälle, niin tekee noin 200 euroa.

Sitä en tiedä mitä mies on ostanut mulle, mutta mä olen ostanut miehelle hmm. noin 70 euron edestä varmaan.

Nämä siis perheen kesken. Lisäksi lahjat ovat lähteneet maailmalle miehen mummolle, miehen äidille, miehen isälle, miehen siskolle, miehen siskon miehelle, mun kummitädille ja sedälle 2x, isomman pojan sedälle, kummisedälle, vaarille, mummolle, isälle, uussiskoille, äitipuolelle, mun isälle, äidille, pojan parille ystävälle, mun 2 ystävälle, 2 ystävän lapsille, pienemmän pojan kummitädille, kummisedälle, 3 päiväkodin tädille, 2 opettajalle... ei aavistustakaan mitä nämä lahjat ovat maksaneet. Olen ostellut pitkin vuotta enkä ole ajatellut hintoja. Osa lahjoista tosi kalliita, kuten vaikka Jamie Oliverin paistinpannu ja jotkut taas tosi halpoja, kuten vaikka Pentikin piparikoriste joulukuuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on omat lapset ja muut.

Vierailija
4/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni noin 50 eurolla, tosin kaikki alennuksesta, joten lahjat hyviä ja paljon. Muille yhteensä noin 60 eurolla, noin 15 ihmisille, nämäkin kaikki alesta, joten kivat muistamiset kaikille, esim. pörrösukkia, kynttilöitä, karkkia ym. Ja lapsi sai juolupuukeräyksestä vielä 3 lahjaa, kiitos niistä jollekin:)

Vierailija
5/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vajaa 150 euroa. Ostin lahjat kahdelle muksulle (3v ja 1,5v) ja siskolleni.

Tuntuu kivalle, kun ei tana jouluna ole mennyt liiallisuuksiin tuo lahjojen ostaminen. =)

Vierailija
6/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/lapsi, kolme lasta. Kahden kummilapsen lahjoihin noin 40e yhteensä. Muihin aikuisten lahjoihin (mies, isovanhemmat + oma veli) noin 200 e yhteensä. Mies lisäksi ostanut mulle jotain, hinta arvoitus, ehkä noin satasen luokkaa.

Vierailija
8/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...riippumatta siitä onko hän lapseni, vanhempani, kaverini tms.

Yhteensä varmaan pari sataa.

Vierailija
9/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle n. 60€, lapselle n. 20€ (lapsi vasta 2-vuotias) ja muille sukulaisille+ystäville yhteensä n.120€

Vierailija
10/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä pari lahjaa lasten kummeille. Laskin että rahaa on mennyt yhteensä 800€, huomenna vielä haemme pari viinipulloa.

Vierailija
11/11 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia hankkia yksi laadukas, rahallisesti arvokas lahja kuin 10 tilpehööripakettia. Ja loppusumma voi olla kuitenkin sama.

Me hankimme lapsille yhteiseksi 250 euron pelikonsolin. Lisäksi molemmat saavat kolme omaa pakettia: isompi legoja, pienen nuken ja suklaata. Pienempi prinsessapuvun, pienen nuken ja suklaata. Näiden omien pakettien arvo on 50-70 euroa/lapsi.

Sukulaislapsille (6 lasta) hankittiin kirjoja ja aikuisille suklaata, rahaa meni näihin yhteensä 100-150 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän