Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä ajattelet hedelmöityshoidoilla hankituista kaksosista?

Vierailija
21.12.2009 |

Minulle tulee mieleen että vanhemmat ovat halunneet olla vähän erikoisempia. Halutaan tarkoituksella kerralla kaksi lasta, että erotutaan vähän muista perheistä. Sellaista hienosteluahan se on, yksi lapsi ei riitä vaan pitää saada vähintään kaksi (äidin/vauvojen terveydenkin kustannuksella)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaisista ajattelen, että "luoja, millaisia imbesillejä tässä maailmassa taapertaakaan".

Vierailija
2/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden alkion siirroissakin on tarkoituksena saada aikaiseksi yksösraskaus. ei kahta alkiota siirretä sen takia että saataisiin kaksoset, yritetään vaan maksimoida raskauden onnistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaisista ajattelen, että "luoja, millaisia imbesillejä tässä maailmassa taapertaakaan".

Vierailija
4/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes kommentoida! Todella lapsellinen ajatus!

- Lapseton, menossa hedelmöityshoitoihin -

Vierailija
5/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaksosia voi suunnitella, vaikka hoidoilla tulevatkin. Hassu olet!

Minulle tulee mieleen että vanhemmat ovat halunneet olla vähän erikoisempia. Halutaan tarkoituksella kerralla kaksi lasta, että erotutaan vähän muista perheistä. Sellaista hienosteluahan se on, yksi lapsi ei riitä vaan pitää saada vähintään kaksi (äidin/vauvojen terveydenkin kustannuksella)

Vierailija
6/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkasti lastensa alkuperän? :)

Oikeasti, KIINNOSTAAKO se edes ketään? Minulle on ainakin yks hailee, ovatko tuttavat saaneet lapsen luomusti vai hoidoilla. Mitä väliä.

Vierailija
7/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viel lukenut.

ivf- hoidon kokenut

Vierailija
8/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millainen ihminen provoileekaan aiheella, joka varmasti satuttaa lapsettomuudesta kärsiviä? Aikamoinen ihminen pitää olla, että saa nautintoa lyömällä lyötyjä. Toivotaan, että tämä provoilija on palstalle eksynyt lapseton mies oudolla huumorintajulla varustettuna. Kunhan ei vain olisi kenenkään viattoman lapsen vanhempi :(

Vierailija
9/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan useampi alkio yms.

Vierailija
10/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin varttuneemmalla iällä lapsia saaneiden monikkoraskaudet pistävät ajattelemaan, että "tuo ei varmaan aivan luonnostaan langennut".

Lähinnä olen siis onnellinen vanhempien puolesta, koska takana on saattanut olla pitkä ja raskas yritys- ja hoitokausi.

Nuorempien monikot eivät herätä vastaavia tunteita, lähinnä "noilla pitänee kiirettä pari vuotta".

Niiden kaksoset (tai kolmoset jne), joiden tiedän käyneen hoidossa pistävät lähinnä toteamaan itsekseen, että "tjaa, noinhan siinä taitaa aika helposti käydä".

Vierailija
11/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla kaksi lasta siis ilman hoitoja

varsinkin varttuneemmalla iällä lapsia saaneiden monikkoraskaudet pistävät ajattelemaan, että "tuo ei varmaan aivan luonnostaan langennut".

Vierailija
12/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmö!

Laitetaan useampi alkio yms.

Vierailija
13/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti luulet että ihminen siihen jotenkin pystyisi vaikuttamaan että tuleeko sieltä kaksoset loppujen lopuksi maailmaan? Ei asiat kuule oikeassa elämässä noin helposti mene.

Vierailija
14/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisyydet siihen, että edes SE YKSI jää ovat suhteellisen pienet. Useammalla pyritään siis edesauttamaan sitä, että edes yksi jäisi, koska vain yhdellä olisi niin epätodennäköistä, että onnistuu. Näinhän se menee, eikös?

Kyllä moni sitä suunnittelee. Laitetaan useampi alkio yms.

Vierailija
15/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään onneksi pyritään Suomessa laittamaan VAIN yksi alkio. Mutta kyllä sen useamman alkion siirron tarkoituksena on usein vanhempien mielessä että voi kun saataisiin kaksi. On ihan turha väittää muuta.

"Hulluina vuosina" vanhemmat painostivat lääkäreitä laittamaan useamman.

Vierailija
16/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempäähän se on saada vanhempana kuin nuorempana kerralla kaksi lasta siis ilman hoitoja

Eihän se nyt enää neljänkympin jälkeen ole koholla ja kaksosalttius?

Oli siis mielipiteeni siitä, minkä ikäisenä lapsia kannattaisi saada mikä hyvänsä, nykyään päälle kolmikymppinen (ensi)synnyttäjä taitaa olla ihan normaalitapaus.

Vierailija
17/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös että tietyissä hoidoissa on 25%:n todennäköisyys että MOLEMMAT alkiot kiinnityvät. Ei siis mikään pieni todennäköisyys, turha perustella että kun edes yksi...

Vierailija
18/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla minulle siirrettiin kaksi alkiota, joista kumpikaan ei kiinnittynyt. Toinen oli kuulema hyvä, mutta toinen niin huono, että sitä ei olisi voinut pakastaa. Toisella kerralla siirrettiin yksi huippuluokan alkio, mutta sekään ei kiinnittynyt. Kolmannessa hoidossa kivuliaan munasolupunktion tuloksena saadut munasolut hedelmöittyivät (vain osa), mutta yksikään alkio ei kestänyt kohtuun siirtämiseen asti. Neljännellä kerralla sovimme lääkärin kanssa, että jos alkiot ovat heikkolaatuisia siirretään kaksi ja jos yksi on tosi hyvä laatuinen siirretään vain yksi. Neljäs yritys onnistui ja saimme kaksoset, joista olemme ikionnellisia. Ei tähän rumbaan kukaan varmasti huvinvuoksi ryhdy. Henkiset, fyysiset ja taloudellisetkin voimavarat olivat todella koetuksella.

Vierailija
19/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin lapsettomuushoidoissa oleva voisi jotenkin itse valita saako lapsen vai ei, ja kuinka monta!!!!!!!!!!!!!!

Nimimerkillä "kun hoidotkaan ei auta"

prkl.

Vierailija
20/27 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla siirrettiin vain yksi alkio ja tuloksena oli kuitenkin kaksoset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi