Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko 10-11-vuotiaiden lastenne/poikienne pelata netissä RuneScape-peliä?

Vierailija
21.12.2009 |

Oma pian 11 täyttävä poikani haluaisi pelata sitä, mutta käsitykseni on, että se on aikamoinen taistelupeli. Lisäksi luin, että siihen on suositusikäraja 13v. Kuitenkin tuntuu, että suuri osa pojan luokkakavereista sitä pelaa, ne kiltitkin. En kuitenkaan aio vielä antaa pojalle lupaa. Miten teillä muilla toimitaan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää 11-vuotiaana siitä kiinnostunut. Onhan se taistelupeli,mutta ei mikään väkivallalla mässäilevä käsittääkseni.

Vierailija
2/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat pelaa molemmat sitä.Vanhempi aloitti 7 vuotiaana.Nuorempi nyt 8v ja vanhempi 11v.Peli on taisteluroolipeli.Veri ei roisku,eikä päät irtoile.Molemmilla pojilla on members jäsenyys.Välillä pelaavat enempi vaälillä vähempi kyseistä peliä.Kilpailevat kavereiden kanssa minkä levelinen ukko kelläkin on ja kimpassa suorittavat välillä annettuja tehtäviä.Tarkoituksena on kerätä rahaa ,jolla voi ostaa parempia aseita ja voitta parempaa tavaraa taisteluissa muilta pelaajilta.Pelissä on myös muita vihollisia.Meillä pojilla on kielitaito kehittynyt huimasti pelissä.Tokaluokkalaisenkin sana varasto on jo aika hurja.Vanhemmalla on siellä omia kavereita joiden kanssa keskustelee englanniski.

Itse en näe pelissä mitään pahaa,kunhan aikaa jää muullekkin kuin runelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokonepelejä eikä pleikkarilla eikä surffaamaan netissä muuta kuin tarpeellisen.

Vaan pelaa kanssani lautapelejä sekä koripalloa, jalkapalloa, sählyä jne. piirtää laulaa kiipeilee juoksee vaeltaa. Vanhemmat voivat vaikuttaa lastensa tulevaisuuteen ja elämään, jos haluavat.

Ihminen ei tarvitse tietokonepelejä, pleikkaria eikä nettiä.

Vierailija
4/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Täydellisessä maailmassa ei tietenkään olisi mitään tietokonepelejä ja pleikkareita, mutta kun tämä maailma on mitä on, niin täytyy yrittää luovia jotenkin.Koulussa yksi kiusaamisen syy on se, ettei pelaa mitään pc/konsolipelejä....)

Vierailija
5/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pelannut Runescapea 4 vuotta :p

Se on muuttunut paljonkin tätä aikana. Peliä on siistitty paljon, siis siltä osin että pelaajia on vaikea toisten pelaajien huijata ( esim. viedä toisen vaivalla hankittua omaisuutta) ja rumia sanoja sensuroidaan. Pelissä myös pystyy harjoittelemaan tietoturvallisuutta minipelin avulla. Pelaamassa on myös moderaattoreita joista osa aikuisia. Ja onhan meitä aikuisia muutenkin pelaamassa kuin moderaattoreina ;)

Mitä tuohon taisteluun tulee, niin toki siellä taistellaan ja jotkut tykkäävät porukalla käydä vahvojen hirviöiden kimppuun, toiset taasen tykkäävät tehdä hahmostaan parhaimman miellekkäimmäksi kokemassaan taidossa. Mutta Runescape on paljon muutakin. Pelissä oppii saavuttamaan tavoitteita, hankkimaan ystäviä, auttamaan toisia, pitkäjänteisyyttä, ratkomaan ongelmia, englantia, erilaisuutta jne.

Joten, joo antaisin pelata, varsinkin kun itsekin pelaan. Mä olisin sitten "cool mama" :D

Vierailija
6/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.runescape.com/

käy kokeilemassa. Sulla menee yksi ilta pahimmillaan jotta näet millanen se peli on. Sittepähän itte tiedät eikä tartte arvailla.

Vierailija
7/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 14, 11 ja 10 pelaavat runea satunnaisesti. Joskus on ollut jäsenyyskin.

Ja ihan tiedoksi yhdelle kommentoijalle: se että lapset pelaavat tietokoneella ei tosiaan sulje pois sitä, etteikö voisi harrastaa muutakin. Kaikki kolme poikaamme mm. pelaavat jääkiekkoa, ja eilenkin viettivät tunteja ulkojäällä.

Vierailija
8/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa peli, jota pelaa.

Siellä taistellaan mm. jättiläisrottia ja haamuja ja jotain ihmeolioita vastaan. Pelaajat eivät taistele toisiaan vastaan. En näe tuossa taistelussa mitään eroa siihen, kun veljekset taistelevat legoukoilla toisiaan vastaan.

Pelissä voi tosiaan myös tappaa mm. naisia, mutta sen olen kieltänyt. Ja olen niin paljon kotona, eli pystyn kyllä kontrolloimaan sitä.

Vierailija
9/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokonepelejä eikä pleikkarilla eikä surffaamaan netissä muuta kuin tarpeellisen.

Vaan pelaa kanssani lautapelejä sekä koripalloa, jalkapalloa, sählyä jne. piirtää laulaa kiipeilee juoksee vaeltaa. Vanhemmat voivat vaikuttaa lastensa tulevaisuuteen ja elämään, jos haluavat.

Ihminen ei tarvitse tietokonepelejä, pleikkaria eikä nettiä.

tulehan kertomaan, miten menee, sit kun poika on 15v!

Vierailija
10/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaita se ei enää edes kiinnosta

Vierailija
11/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaa vain Runea. Meillä ei ole vielä muita pelikonsoleita ollenkaan. Ei ole pyytänyt, vaikka kavereilla on.

Luokkakaverit pelaavat satunnaisesti Runea, mutta paljon myös muita pelejä.

Ja tosiaan ehdoton äiti, joka väittää, että meidän poika pelaa MINUN kanssa vain lautapelejä, on lähinnä huvittava tänä päivänä. Lapsen on tervekin irtautua äidin otteesta jossakin vaiheessa...toivottavasti.

Pelaan minäkin tosi paljon lautapelejä ja poika harrastaa liikuntaa, että ihan kuin tietokoneellee antaisi pikkusormen niin koko käsi meni, eikä mitään ole enää tehtävissä.

Vierailija
12/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokonepelejä eikä pleikkarilla eikä surffaamaan netissä muuta kuin tarpeellisen. Vaan pelaa kanssani lautapelejä sekä koripalloa, jalkapalloa, sählyä jne. piirtää laulaa kiipeilee juoksee vaeltaa. Vanhemmat voivat vaikuttaa lastensa tulevaisuuteen ja elämään, jos haluavat. Ihminen ei tarvitse tietokonepelejä, pleikkaria eikä nettiä.

Säälin lastasi tai sitten tämä on vain surkea provo......... hyi hitto mikä metsäläinen

Vierailija
13/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut ko. peliin ja se on järkyttävä. Ei mitään tarvetta sen ikäisten pelata sitä.

Vierailija
14/45 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut ko. peliin ja se on järkyttävä. Ei mitään tarvetta sen ikäisten pelata sitä.

Vierailija
15/45 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullijorma

Vierailija
16/45 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten RunEscape (pakojuoksu...) ei rune scape :D

Vierailija
17/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kehari

Vierailija
18/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kehari

Vierailija
19/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pn pelattu. se on peli kesyimmästä päästä...

Nimim. kahden teinipojan äiti

Vierailija
20/45 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rune on tylsä peli. Zombieland 2 ja bäfän uusin hakkaa mennen tullen.

t. pelaajatyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi