Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurta stressiä kokeneet...

Vierailija
21.12.2009 |

eli siis ihan fyysisiä oireita saaneet, minkälaisia on ollut. mikä on auttanut. kauanko kesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumaa ja ihon halkeilua verille rasvaamisesta huolimatta.

Vierailija
2/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsahaavan sain. Vatsahaava oireilee mulla edelleen ajoittain ja se on todella kettumaista.

Vierailija
4/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä ihottuma, vatsahaava ja jatkuva paleleminen.

Oireeni ovat selvästi stressistä johtuvia, vaikka stressin aiheuttajat eivät ole olleet edes vakavimmasta päästä (ei kuolemantapauksia, lasten tai läheisten).

Vierailija
5/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni koko elämäntapa remonttiin:

- työtehtävien vaihto (joksikin aikaa lyhennettyyn työaikaan)

- kaiken turhan karsiminen

- oman hyvinvoinnin laitto tärkeimmälle sijalle

- kiropraktikkokäynnit (lihaskipujen taltuttamiseksi alkuvaiheessa)

- puolen vuoden coachaus/terapia

- mindfulness -menetelmän opettelu

- joogatunneilla käyminen

- ruokavalion tarkistus (mm. kofeiinipitoiset juomat pois, paljon vitamiineja ja mineraaleja, jopa C-vitamiinia)

Hyviä tuloksia: elämäni on nyt reilassa, uni tulee normaalisti ja mieliala hyvä. Stressaaviin tilanteisiin osaan suhtautua paremmin, osaan myös laittaa rajat paremmin sellaisille stressitekijöille joita voi välttää. Osa toimenpiteistä/muutoksista vaatinut paljon työtä, paljon energiaa, paljon taloudellisia investointeja/uhrauksia, onneksi niihin on ollut mahdollisuus.

Vierailija
6/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiusten lähtö (onneksi tähän on varaa), migreeni, erilaiset säryt ihan väsymyksen takia jne. Ei ne oireet ole mihinkään lähteneet vähän muuttuneet ja helpottaneet ehkä.Vasta sitten haudassa on kaikki stressi purettu. Normaalissa elämässä ei ehdi mitenkään lepäämään ja nollaamaan tilannetta:( Tätä on jatkunut jo reilu 20v

Vierailija
7/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kestävät, kunnes tilanne jotainkin laukeaa. Allergiaan auttaa tietty kortisoni ja antihistamiini, uniongelmiin ei auta mikään kun en uskalla lääkkeitä ottaa. Mun stressi johtuu erityislapsesta, joten en pääse siitä eroon.

Vierailija
8/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri silmässä, niskat jumissa, huimaus, päänsärky, unettomuus, infektiokierre.

Vierailija
9/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti vuoden.

Vierailija
10/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkö- ja tuntohäiriöitä :(

Näkö meni melkein kokonaan ja kädestä katosi tunto.

Vierailija
11/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan allergisia reaktioita ja unihäiriöitä

Vierailija - 22.12.09 09:05 (ID 9711082)

ja ne kestävät, kunnes tilanne jotainkin laukeaa. Allergiaan auttaa tietty kortisoni ja antihistamiini, uniongelmiin ei auta mikään kun en uskalla lääkkeitä ottaa. Mun stressi johtuu erityislapsesta, joten en pääse siitä eroon.

moi kerrotko minkälaisia reaktioita?

mulla kieliturpoaa ja kurkkua kuristaa myös naama turpoaa. olen juossut kaikki testit läpi ja ilmeisesti olisi kuitenkin stressi reaktiota.. ap.

Vierailija
12/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ensin uniongelmia, en saanut nukahdettua ja sitten heräsin aamuyöllä, kuukautiskierto muuttui, sitten alkoi lähteä hiukset ja aloin kärsiä lihasnykäyksistä joka puolella kehoa ja aloin saada esim. yöpaidasta sellaisia pilkkumaisia verenpurkaumia käsivarsiin.

Vierailija
13/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan allergisia reaktioita ja unihäiriöitä

Vierailija - 22.12.09 09:05 (ID 9711082)

moi kerrotko minkälaisia reaktioita?

mulla kieliturpoaa ja kurkkua kuristaa myös naama turpoaa. olen juossut kaikki testit läpi ja ilmeisesti olisi kuitenkin stressi reaktiota.. ap.

Useimmiten erilaisia ihottumia, esim pesuaineista tai mausteista tai ihan vaan siitä tilanteesta missä ollaan. Se voi olla kuukauden kestävä visvainen näppyläihottuma tai päivän kestävä nokkosrokko. Saatan herkityä myös tekokuituisille housunsaumoille, jolloin nokkosrokkoa tulee reisiin ja takapuoleen. Mutta myös mulla on ollut sitä, että kädet ja naama turpoaa, etenkin jonkun mausteen tai kosmetiikkatuotteen takia, jota normaalisti sietää ihan hyvin. Ja yhtenä vuonna sain yhtäkkiä astmaattisen siitepölyallergian, vaikka muuten en oo ollut siitepölylle allerginen.

Eli kyse on siitä, että noi allergiat puhkeaa stressikaudella, vaikka muuten en olisi ollut ko aineille allerginen, ja sitten kun se muutaman kuukauden päästä helpottaa, voin taas käyttää ko tuotetta (no kosmetiikkaa en yleensä uskalla). NÄidenkohdalla helpottaa, jos keksii, mikä sen aiheuttaa, koska sen poisjättäminen vähentää ärsytystä, mutta ihan kortisonilla ja käsikauppa-allergialääkkeelläkin pääsee aika pitkälle. Lisäksi viimemainitut väsyttävät jonkin verran, eli ne saattavat auttaa myös uniongelmiin. Ainakin mulle lääkäri antoi luvan käyttää näitä ihan surutta.

Toi kurkun kuristaminen voi olla allergiaa tai ihan eri juttu. Mullakin on ollut sitäkin, mutta sen mä luulen johtuneen ihan vain pelkästä stressistä, tai en ainakaan keksinyt, mille allergialle se kuuluisi. Mä luulen, että se liittyy ihan vain lihasjännitykseen, joka kai aina kuuluu stressiin. SAmaan aikaan mulla tuli "kosteita röyhtäyksiä" eli jotain refluksioiretta oli, vaikkei varsinaista närästystä tuntunutkaan.

Vierailija
14/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla kanssa kaikki sanoi että allergiaa kun kieli turposi ja naama.. no millekkään en ole ollut ikinä allerginen ja ne reaktiot alko tulee kokoajan ihan mistä vaan.. juuri oli tullu jostain ja seuraavaksi söin sitä ni ei tullu... no nyt on 4-5kk takana tätä ja yhtää päivää ei ole ollut ooireeton...olen syönyt hirveästi antihistamiinia nyt 4 krt annos. kortisonin sain tiputettua pois (josta tuli kyllä lisää turvotusta ja päässä heitti, sydän hakkas yms..) lekuri suositteli etten käytä enää..antihistamiina jos auttaa..ja juu väsyttää lääkkeet.

nyt muutaman kk jälkeen on kielen oikeestaan jatkuva turvotus tila enemmän tai vähemmän ja ihan kun olisi paksu köysi kaulalla kokoajan joka välillä kiristyy..(fyysinen rasitys pienikin, on oikestaan pahin pahentaja) tosiaan kaikki testin tehty (allergia ja sisätauti)

lääkäri suositteli masennuslääkettä tai vastaavaa jotta ressiä vois auttaa...mitäs mieltä? itelle on täysin uusi asia enkä masentunut ole.. lähinnä epätoivoinen kun tämä vaan jatkuu ja syytä ei ole (tai nyt ilmeisesti ressi, jota on paljon. osa itseaiheutettua joka helpottaan n. vuoden kuluttua...osa helpottaa kun oppii asioiden kanssa elämään..)

tarinasi kuulostaa kyllä tutulta, näköjään sressi muuntautuu millon missäkin muodossa..aika pelottavaa..

Vierailija
15/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää ja paleltaa koko ajan, vatsaan koskee vähän väliä ja oksettaa, sydän tykyttää. Ei voi syödä kun vatsaan koskee, ruoka ei maistu muutenkaan hyvältä.

Ja tätä on nyt kestänyt reilun vuoden eikä loppua näy :(

Vierailija
16/21 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä seuraa huimausta, hengenahdistusta ja huonoa oloa.

Vierailija
17/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hiukset kärsi pahasti. Vasta nyt kun kaikesta on 6 vuotta aikaa alkaa olla karvat päässä. Muita oireita oli unettomuus, pää ja vatsakivut, syke oli koko ajan ihan ylikierroksilla, kuulin oman sydämmen lyönnit korvissa.

Vierailija
18/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilunväristyksiä ja lihaskipuja. Mä kuljin ihan jännittyneenä, siis kaikki lihakset. Lapsen kuoleman jälkeen.

Vierailija
19/21 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vieläkään lihonut entisiin normaaleihin mittoihini vaikka stressi jo vähän helpottanut nyt kahden vuoden jälkeen.

Vierailija
20/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli, unettomuus, korkea syke, ei pysty keskittymään mihinkään, ahdistus, itkuisuus, palelu, ruokahaluttomuutta, päänsärkyä... jne..