Mitä tekisitte tässä tilanteessa? /pettämisestä kysymys
Hyvä sinkkuystävättäreni ja mieheni ja minun yhteisen ystäväpariskunnan mies ( asuvat avoliitossa, ei lapsia )tapailevat salaa toisiaan ja siis seksi myös mukana kuvioissa ja tätä jatkunut puolisen vuotta. Kertoisitteko tälle ystäväpariskuntamme rouvalle asiasta? Toisaalta sinkkuystäväni on hyvä ystäväni ja ystäväpariskunnan naispuoleiseen henkilöön olen tutustunut mieheni kautta eli hän ollut ensin siis mieheni ystävä. Itse en koe kovin hyvin tuntevani häntä, mutta muutamissa juhlissa heillä olemme käyneet. Mieheni mielestä asia tosi ikävä, niinkuin minustakin, mutta toisaalta hankala asiaan puuttuakin. Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (13)
niin puhu ystävättärellesi. Vähät viestintuojan ampumisesta, mutta kun ottaa tuollaisen asian esiin pitää olla valmis kestämän kaikki seuraukset. Petetyn rinnalla pitää pysyä, pettäjälle pitää osata perustella asiansa, suhdeverkoston muuttuminen pitää kestää (esim tässä: miehesi ja hänen ystävänsä suhde muuttuu jos sinä paljastat uskottomuuden miehen vaimolle). Ystävättäresi aivan varmasti suuttuu, mutta saattaa myös kertoa sinulle, että suhde mieheen on suurta rakkautta. Mitä ajattelisit siitä?
Mutta siis, petettyä naista tunnet liian vähän jotta voisit mennä lyömään hänen arkensa säpäleiksi.
olevan melko ihastunut mieheen. Olen yrittänytkin jo hänelle puhua, että ehkä viisainta olisi suhde kuitenkin lopettaa. Mutta tosiaan voihan se joskus ollakin sitä suurta rakkautta, vaikka kai aika harvoin? En taida asiaan sotkeutua, vaikka pahalta tuntuu sekin, että petetty mahdollisesti saa tietää asian viimeisenä. Toisaalta enhän voi olla varma siitäkään, minkälainen parisuhde heillä on. Jos heidän suhteessa onkin ns. "avoimet ovet", vaikka en kyllä sitäkään usko.Ajastaan asiat selvinevät jokatapauksessa.
Sano hänelle että puhuvat sen miehen kanssa vakavasti jatkosta. Parasta olisi että he kertoisivat itse (siis mies kertoisi) avovaimolle.
Mutta kertoa pitää.
Ajatelkaa sitä avovaimoa että kaikki kaverit tietää mutta hän itse ei. Ei ole kivaa.
Ei ole kivaa kun asia lopulta tulee päivänvaloon ja selviää, että ihan kaikki ovat tienneet jo pitkään.
Sano hänelle että puhuvat sen miehen kanssa vakavasti jatkosta. Parasta olisi että he kertoisivat itse (siis mies kertoisi) avovaimolle. Mutta kertoa pitää. Ajatelkaa sitä avovaimoa että kaikki kaverit tietää mutta hän itse ei. Ei ole kivaa.
Ja olen kertonutkin. Minua - viestinviejää - ei ammuttu, vaan päinvastoin kiitettiin. Sen sijaan, niihin jotka tiesivät, mutta eivät kertoneet petetty katkaisi välit.
On kai mulla oikeus elää rehellisessä parisuhteessa.
Ja mietipä miten petetyn elämä romahtaa, kun asiat selviää myöhemmin ja tajuaa että kaikki muut läheltä ovat asian tienneet. Triplapetetty olo!
Että jos vaan suinkin pokka riittää, niin siitä vaan!
paljastamaan jotenkin nimettömänä?
No minä itse kertoisin jokatapauksessa. Senkin uhalla, että "viestintuoja ammuttaisiin".
Mä olenkin aina ihmetellyt niitä kuvioita että tuttavapiiri ei kerro jos tietää. Ajatelkaa sitä petettyä, miten kauhea olo siitä tulee jälkeenpäin kun saa tietää että kukaan ei ole uskaltanut kertoa.
Minua kyllä hävettäisi jos itse tietäisin enkä ystävälleni olisi kertonut. Toki jos itse kertoo eikä se mies kerro niin sitten pitää kunnolla etukäteen miettiä MITEN asian kertoo. Se tulee olemaan kova paikka.
... että jos hän ei itse kerro niin sinä kerrot.
Eikö se olis paras että se mies kertoo itse. Kaikkien osapuolten kannalta?
Mä kerroin hyvälle kaverille. Pisti välit poikki muhun. Minä olin vain niin kateellinen hänelle, että yritin sotkea hänen ja miehensä välit.
Nooh, kyllähän se myöhemmin selvisi, mikä silloinen mies oli miehiään ja kaveri yritti tehdä sovintoa, mutta sen kaiken musta ympäri kylää ja tuttuja puhutun paskan jälkeen en halunnut.
Muilla ei ole mitään asiaa sähläämään tällaiseen tilanteeseen.Voi muuttua vain huonommaksi, ei paremmaksi.
Vaikea asia. Päätin kuitenkin, etten asiaan sotkeudu, koska en tunne petettyä tarpeeksi hyvin, eikä hän ole lähiystäviäni, enkä voi tietää miten hän paljastukseen suhtautuisi ja pystyisinkö edes näin "etäisempänä" ystävänä riittävästi tukemaan tässä tilanteessa. Tiettävästi ainakaan vielä muu ystäväpiiri ei tiedä pettämisestä. Jos tämä tapahtuisi aivan lähipiirissä en varmaankaan voisi olla kertomatta, mutta nyt täytyy kai olla puuttumatta toisten asioihin. Kurjia juttuja ovat tällaiset, eikä ole kiva joutua näitä miettimään.
Ystäväsi kanssa sinun kannattaa jutella, mutta muuten tilanne on se, että viestintujat ammutaan aina, kokemusta löytyy. :/