Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka muutun joustavammaksi ja vähemmän ärsyyntyväksi?

Vierailija
20.12.2009 |

Havaitsin että len vauvavuoden aikana muutunut suuntaan, johon en todellakaan halua. Ärsyynnyn pikkuasioista ja olen "kantikas", tuntuu että mielipiteeni ja tekoni (tai muiden) saa aina kolauksen joltain suunnalta. Toki univajetta on ja piirit pienentyneet tässä kotonaoloaikana, APUA! mutta kuinka siis käytännössä saan itsestäni "silotellumman", ymmärtäväisemmän ja ei-niin-voimakkaasti asioihin reagoivan???

Tämä alkaa oikeasti jo haitata arkeani, tuntuu ettei edes viitsisi raahautua ihmisten ilmoille kun kuitenkin joutuu tilanteeseen, jossa ärsyynnyn... Linnottaudunko kotiin ja eristäydyn etten anna itsestäni vahingossa pisteliästä kuvaa ja ärsytä muita/ärsyynny itse muista? Vai mitä voisi konkreettisesti tehdä tilnateen parantamiseksi?

Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutat ajatuksesi kulkua positiivisempaan suuntaan.

Eli kun kaupassa joku mummo tukkii tien ja köröttelee sinun edelläsi, niin ärsyyntymisen sijaan alakin ajatella, että tuo mummo on juuri jäänyt kenties leskeksi tai sairatstunut vakavasti. Tai kun joku kiilaa törkeästi, niin ajattele, että ehkä sillä on tosiaan hirmu kiire, koska sen vaimo on juuri synnyttämässä. Jne. luin jostakin, että paha mieli ja negatiivisten ajatusten ketjun VOI katkaista, eli alat tietoisesti keksiä asioista positiivisia puolia ja jos et pysty, niin lopeta niiden asioiden ajattelu kokonaan.

Vierailija
2/5 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostakin, että paha mieli ja negatiivisten ajatusten ketjun VOI katkaista, eli alat tietoisesti keksiä asioista positiivisia puolia ja jos et pysty, niin lopeta niiden asioiden ajattelu kokonaan.

positiivisten puolien keksiminen on ok, mutta tuo että yrittää lopettaa joidenkin asioiden ajattelun kokonaan ei ole realistista. Luin jostakin tutkimuksesta, että mitä enemmän yrittää olla ajattelematta jotain aihetta, sitä enemmän kuitenkin ajattelee juuri sitä aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässäään esim. sitä, mitä mies aamulla töksäytti. Eli jauhaa päässään, että mitähän se tarkoitti, haluaako se eron, sillä on toinen nainen, se vihaa mua. Ja sitten kun mies tulee illalla kotiin, niin vaimo räjähtää ja suoltaa kaiken sisältään miehen päälle, joka on ihan huuli pyöreänä, että mitä mä nyt oon tehnyt.

Silloin kannattaa heti aamusta "katkaista" tämä kielteinen asoiden pyörittely omassa päässään ja ajatella, että kysyn illalla mieheltä, että mitä se tarkoitti. Ja jos ei jaksa odottaa, niin soittaa sille heti. Muuten menee koko päivä pilalle omassa päässä kehitetyn asian takia.

luin jostakin, että paha mieli ja negatiivisten ajatusten ketjun VOI katkaista, eli alat tietoisesti keksiä asioista positiivisia puolia ja jos et pysty, niin lopeta niiden asioiden ajattelu kokonaan.

positiivisten puolien keksiminen on ok, mutta tuo että yrittää lopettaa joidenkin asioiden ajattelun kokonaan ei ole realistista. Luin jostakin tutkimuksesta, että mitä enemmän yrittää olla ajattelematta jotain aihetta, sitä enemmän kuitenkin ajattelee juuri sitä aihetta.

Vierailija
4/5 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoile tms

Vierailija
5/5 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat jatkuneet jo kohta neljä vuotta kun on toinenkin lapsi tullut. Toivon, että hellittävät kun pikkulapsivaihe loppuu. En ole keksinyt mitä voisin tehdä, olen vain yrittänyt olla armollinen itselleni ja myös jättänyt menoja ihan vain siksi väliin, että en jaksa mennä pahoittamaan omaa ja toisten mieltä. Mies kärsii tietysti kotona. Yritän tietysti olla kunnolla, mutta jatkuva väsymys ei ole leikintekoa, kyllä siitä tulee kärttyisäksi.